Mi már tudjuk, melyik lesz a harmadik legnagyobb európai fapados

„Nem kívánjuk a point-to-point forgalmat prémium flottával bonyolítani” - szögezte le Heike Birlenbach, a Lufthansa európai értékesítésért és marketingért felelős alelnöke egy, a berlini ITB alkalmából szervezett sajtóbeszélgetésen. Kijelentésével ismét csak megerősítette, amit tavaly a Eurowings átalakításával végleg eltökélt a Lufthansa, hogy saját leányvállalatával száll be az európai fapados versenybe.

Nagy a játszótér, de sok is benne a gyerek. Birlenbach arra hívta fel a figyelmet, hogy az európai nem átszálló utasforgalom mintegy 40 százaléka ma már fapadoson repül. Ebben a környezetben nem csoda, hogy a legnagyobb német légiközlekedési vállalat point-to-point járatai egyre nagyobb veszteséget kezdtek termelni. Már 2012-ben felmerült az ötlet, hogy az egykori Germanwings anyacég Eurowings veszi át a Germanwings járatait, flottáját, tarifarendszerét és lesz a Lufthansa-csoport diszkont márkája. Így is lett, vagyis lesz, mert a működését új köntösében és formájában megkezdő Eurowings felmenő rendszerben lép elődje helyébe.

Az új fapados leány esetében is nyilvánvalóvá vált, hogy az anyacéghez hasonlóan nem gombokkal játszik. A berlini ITB első napján ismertetett terveik szerint a Eurowings Európa 3. legnagyobb diszkont fuvarosa lesz a Ryanair és az easyJet mögött. De, ami számukra talán még fontosabbnak is tűnhet, Németország első számú diszkont fuvarosa. Teszi ezt egy olyan piacon, amire O'Leary-éknek már régóta fáj a foga, szeretnének megkaparintani frankfurti, müncheni slotokat. A tavalyi budapesti CEE Aviation konferencián árulta el Kenny Jacobs, a Ryanair marketingért felelős vezérigazgató-helyettese, hogy a következő 5 évben a német légiforgalom 20%-át tervezik uralni. A belföldön rengeteget repülő németek azonban kevésbé árérzékenyek. A Eurowings tarifarendszerében a többség a legalapabb, egy ülést jelentő jegyár helyett a közepes és felső árkategóriát választja - érzékeltette Karl-Ulrich Garnadt, a csoport Eurowingsért felelős vezetője finoman, hogy a Ryanair-nek is meg kell küzdenie a Németországban kitűzött pozícióért. Garnadték optimista számításai szerint idén 20 millió utasa lehet a Eurowingsnek. Az ehhez szükséges kapacitást egyrészt a Germanwingstől megörökölt gépekkel, másfelől a 2017-ben érkező gyári Airbus A320-asokkal biztosítják. A 23 darab 180 üléses gép a flottából kikerülő CRJ 900-asokat pótolja. 700 dolgozót, zömében pilótákat és utaskísérőket vesznek fel idén Köln/Bonn illetve bécsi bázisukra. Utóbbira 2016-ban már 3 gépet csoportosítanak át dél-kelet európai útvonalakat kiszolgálva. Budapesti indulással marad továbbra is Düsseldorf, Stuttgart, Hamburg és Köln.

A hosszú távú flottát 4 Airbus A330-cal bővítik, a desztinációk száma is növekszik. Újként kerül a menetrendbe idén a karibi és dél-kelet ázsiai desztinációk mellé Boston, Miami és Mauritius. A Eurowings tavaly őszi interkontinentális debütálása kicsit döcögősre sikerült - ismerték el az ITB-n szerdán megrendezett sajtótájékoztatón is. A kevés gép és ambicózus menetrend miatt tetemes késések voltak, az utasok komoly kártérítést követeltek. Nem kíván hálózati légitársaságként működni a Eurowings, de hosszú távú flottája magas, „várakozáson felüli” (Karl-Ulrich Garnadt) kihasználtságán nem csak a Garnadt szerint kedvező árak segítenek, hanem, hogy az európai járatok ráhordanak. A csomag megy tovább a csatlakozó gépre, a jegy a teljes útra szól.

A cég új európai járatai jellemzően a mediterrán térségbe közlekednek; Madeira, Várna, Rodosz vagy a Törökországi Samsun szerepelnek a listán. Mindez nem jelenti, hogy a Eurowings nyaraló légitársaság lenne, de kétségkívül erős a télen is meleg úti célokban, amit megtámogat a honlapján összeállítható nyaralócsomagokkal. A fejlesztés egy következő lépcsője a teljes Lufthansa csoport terveivel egyezően a fedélzeti szórakoztató elektronika és a internetes kapcsolat fejlesztése lesz.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?