Odafigyelünk a márkánkra!  

Thaiföld egyik legnépszerűbb légitársasága, a Bangkok Airways folyamatosan terjeszkedik. Az indulásakor csak ázsiai járatokat üzemeltető Bangkok Airways (PG) mára Thaiföld vezető légi szállítójává vált, amely tíz külföldi úti célba is üzemeltet járatokat. Jövőre a PG növelni szeretné piaci jelenlétét Kelet-Európában. „Szeretnénk új, érdeklődő utasokat találni Magyarországon” – nyilatkozta Prasert Prasarttong-Osoth  

Hány repülőgépből áll jelenleg a PG flottája?

• 2004 végére 15 repülőgéppel rendelkezünk majd, amelyekkel Thaiföldön belül 7, külföldön pedig 10 úti célra visszük utasainkat. Így összesen 17 desztinációba repülünk jelenleg. Jövőre azt tervezzük, hogy vásárolunk még három repülőgépet, a 18 gépből álló flottával pedig további három várost vonunk be útvonalhálózatunkba.

Úgy tudom, pénzügyi szempontból jó évet zár a társaság.

• Valóban. A légitársaság immár tíz éve folyamatosan nyereségesen működik. Ráadásul az éves eredményünk évről évre 6-8%-kal növekszik, ami ágazati összehasonlításban, azt hiszem, elég jó eredménynek számít.

Manapság a legtöbb légitársaság megpróbál valamelyik nagy globális légi szövetséghez csatlakozni. Terveznek-e önök hasonló lépést, illetve nem akarnak-e önök létrehozni egy vadonatúj szövetséget?

• Nos, világszerte jelenleg 150 légitársasággal működünk együtt sikeresen, mégsem vagyunk tagok egyik légiszövetségben sem. Mi nem csupán néhány légitársasággal akarunk jó viszonyt ápolni, hanem az összessel. Ez a mi stratégiánk.

A Bangkok Airways meglehetősen kicsi légitársaság. Hogyan tudják felvenni a versenyt az olyan fapados vállalatokkal a régióban, mint a Nok Air vagy az Air Asia?

• Tény, hogy rengeteg diszkont-légitársaság működik jelenleg Thaiföldön, így nekünk magunkra kell hogy irányítsuk az ügyfeleink figyelmét. Fel tudjuk venni velük a versenyt szolgáltatásaink körével és magas színvonalával, ráadásul az áraink is versenyképesek – és szerintem ezek komoly indokok ahhoz, hogy valaki mellettünk döntsön...

Egyébként mi a véleménye a diszkont-légitársaságokról?

• Véleményem szerint ők teljesen különböznek tőlünk. A fapados társaságok Thaiföldön külön szövetségbe tömörülnek. Mi azonban mindig rajta tartjuk a szemünket a saját márkánkon, mivel a Bangkok Airways nagyon fontos márkának számít az ügyfeleink túlnyomó többségénél, hiszen nagyon magas színvonalú szolgáltatást nyújtunk számukra, amely a repülőtéri bejelentkezésnél kezdődik és az érkezési kapunál zárul a célállomás repülőterén. A légitársaságunk kicsi, de ismerős márka mindazok számára, akik már utaztak velünk.

Európában milyen tevékenységet végez jelenleg a légitársaság?

• Ezen a kontinensen immár tíz éve működnek marketingállomásaink. Először Párizsban volt az iroda, azután átköltöztünk Frankfurtba. Jövőre pedig Kelet-Európában is szeretnénk megjelenni, az első lépéseket már meg is tettük ennek érdekében.

Mennyire érdeklődnek a régió turistái a Bangkok Airways szolgáltatásai iránt?

• Folyamatosan próbáljuk elérni azokat, akik Thaiföldre akarnak utazni a térségből. Az idén például egyértelműen Anglia volt a legfontosabb piac a számunkra. Közel 800 000 brit turista utazott Thaiföldön az idén a Bangkok Airways járatain. Most keresünk hasonlóan izgatott, érdeklődő turistákat Kelet-Európából, Oroszországból, Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról…

Megtudhatjuk, mivel foglalkozik szabadidejében?
• Természetesen szeretek utazni, hiszen ez is része a munkámnak, de általában szeretek új helyekkel, új emberekkel megismerkedni. Amikor otthon vagyok, golfozni járok.
A szeptember 11-i eseményeket követően a világ legtöbb légitársasága gazdasági problémákkal szembesült. Ön hogyan látja a globális légi közlekedés jövőjét?

• Véleményem szerint az ágazatnak nagyjából még három évre lesz szüksége ahhoz, hogy túl legyen a nehéz időkön. Ez idő alatt a légitársaságoknak sok pénzt kell áldozniuk az utasbiztonságra, mivel csak a biztonságos szállítóknak lesz esélyük a jövőben a túlélésre. Ez lesz a mi fegyverünk is a fapadosokkal vívott harcban, mivel alacsony költségszinten soha nem lehet 100%-osan garantálni az utasok biztonságát. A Bangkok Airways esetében például háromszorosára emelkednek a biztonsági költségek, mert mi nem csupán egy légitársaság vagyunk, hanem saját repülőtereket üzemeltetünk, és 3 városban cateringközponttal is rendelkezünk. Erre a három lábra viszont sokkal stabilabb asztalt lehet építeni…

 

A Mekong régió szállítója

 

Thaiföld első magánlégitársasága, a Bangkok Airways 1986-ban kezdte meg működését belföldi menetrend szerinti járatok üzemeltetésével a főváros és 3 úti cél: Krabi, Korat és Surin között. A légitársaság három évre rá már megnyitotta saját repülőterét a Thaiföldi Öböl egyik legnépszerűbb szigetén, Koh Samuin. Fennállásának 10. jubileumi évében a világörökségi helyszínen, Sukhothaiban is nyitott egy repülőteret, tavaly óta pedig már Traton is saját légikikötővel rendelkezik. Jelenleg 20 útvonalon közlekedik, és már nemcsak a thaiföldi nagyvárosokat és üdülőhelyeket lehet velük megközelíteni, hanem más ázsiai úti célokat is, például Szingapúrt és a Maldív-szigeteket. A társaság terjeszkedési törekvése, hogy minél több világörökségi helyszínre repüljenek a Mekong régióban, így kambodzsai, kínai, burmai és laoszi járataik is vannak. 2005-ben a tervek szerint négy kínai úti céljuk mellé további kettőt nyitnak a császárváros Nanjingba és Hangzouba, mindkettőt Bangkokból repülik. A távlati tervek között szerepel további járatok nyitása egyebek között Kuala Lumpurba, az indonéz Medanba, illetve vietnami és burmai világörökségi helyszínekre. Flottájuk 3 ATR–72-200-asból, 6 ATR–72-500-asból és 4 Boeing–717-200-asból áll. A társaság helyei a világ összes vezető GDS rendszerén keresztül foglalhatók, elektronikusan is állítanak ki jegyeket, és lehetőséget nyújtanak a mobiltelefonos becsekkolásra. 2002-ben a Bangkok Airwayst választották meg a legjobb regionális légitársaságnak.  


Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban

Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban 

Stockholmban mutatkozott be több fiatal magyar borász április 22-én, egy belvárosi, a fiatal közönség körében is népszerű étteremben.
Egy napra Budapestre költözik Hollywood

Egy napra Budapestre költözik Hollywood 

Wolfgang Puck Budapestre hozza a nemzetközi filmipar legnagyobb gálájának hangulatát.
Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje

Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje 

Április 26-tól új séf vezeti az Arany Kaviár Étterem konyháján a munkát.
Édes élet a májusi Glamping pikniken

Édes élet a májusi Glamping pikniken 

A Nomád Hotel & Glamping 9. alkalommal rendezi szezonnyitó piknikjét május utolsó vasárnapján.
Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?