Zarándokvonatok 2013-ban

A Misszió Tours Utazási Iroda és a MÁV Nosztalgia Kft. közösen tartott csütörtöki sajtótájékoztatójukon jelentették be, hogy 2013-ban ismét Közép-Európa két fontos zarándokhelyére hívják az utazókat.

Jövő évben május 16-án másodszor indul a Boldogasszony Zarándokvonat újra Erdélybe, a csíksomlyói búcsúba Máriaradna, Gyergyószentmiklós, Gyimesbükk és Csíkszereda útvonalon.
Június 24-én harmadszor indítják a Fekete Madonna Zarándokvonatot, amely Lengyelországba, Krakkóba és Czestochowába viszi az utasokat.
Dr. Beer Miklós váci megyéspüspök elmondta, hogy bár 37 zarándokhely van hazánkban, mégis arra bíztatja a hívőket, hogy jelentkezzenek erre a két útra.
Dr. Völner Pál (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkár a MÁV és az Misszió Tours Utazási Iroda együttműködését emelte ki, azt kívánva, hogy a jövő évi zarándokutak is legalább olyan sikeresek legyenek, mint az előzőek.
Tímár Sándor Asztrik ferences szerzetes, lelki vezető - aki a tájékoztatóra egyenesen Erdélyből érkezett - szerint ezeken a zarándokutakon úgy érzi magát, mintha templomban lenne, és úgy gondolja, hogy a lelki megújulásra egyre nagyobb szükség van, és erre az igény is nagyobb.
Budai László főszervező (Misszió Tours Kft.) arról tájékoztatta a sajtó képviselőit, hogy a szervezés mögött csak egy maroknyi csapat áll, akik az idei évben 1500 embert „mozdítottak” meg ezeken az utakon.
Strausz Kálmán Liszt-díjas karnagy arról számolt be, hogy Krakkóban egy 90 perces Liszt Ferenc művet mutatnak be, amelyet lengyel zenekarral és magyar szólistákkal adnak elő.
A tájékoztatón Szendrey András, a MÁV Nosztalgia Kft. igazgatója bemutatta a megjelenteknek a Zarándokvonatok MÁV Nosztalgia szerelvényét és az újonnan kialakított első osztályú kocsit is, amelyet a váci megyéspüspök áldott meg.
A bemutatott első osztályú kocsi, amely a nosztalgia flotta büszkesége, Szent István nevét vette fel. Három van belőlük, minden kényelemmel felszereltek, osztrák szabadalom alapján készültek el. A hosszú utazásokra specializálódott kocsik nagy lábterűek, üléseik dönthetőek, és a hangosításnak köszönhetően az utazás alatt a vonat valamennyi kocsijában ülőket informálni tudják.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?