Indul az új nemzetközi, Budapest-megakampány

Soha nem látott összeget költ az MTÜ mától nemzetközi kampányra, amelyben Budapestet népszerűsíti többek közt a CNN-en, a Vice-ban és számos európai, ázsiai és tengerentúli légitársaság járatán.

Egy fiatal párról szóló imázsfilmet készítettek, akik végigvágtázzák, járják Budapest  olyan helyeit, ahol jókat esznek, kóstolnak.

Hipszter piacon bámészkodnak, a Müpában nézelődnek, a Várkert Bazárban is megfordulnak, megmártóznak a Széchenyi-fürdőben, ahonnét aztán a Gellértbe transzportálódnak át, és ott kerülnek elő a mélyből a víz felszínére.

Földalattiznak, sietnek, sétálnak a Várban, van még a Szabadság-híd korlátjánál lazulás, futás a Duna-parton, Aria-tetőteraszozás és biztos kihagytam valamit, annyi minden még.

Egy biztos, ez a film az összes kampány hozzávalóval együtt (komplett arculat logoval, új weboldallal stb) 235 millió forintba került, a május 15-én induló nemzetközi méretű kampányra pedig június végéig mintegy 1,3 milliárd forintot költ a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), majd a következő időszakban is foglalnak be további különböző médiafelületeket 4,5-5 milliárd forint értékben. Mindezt Guller Zoltántól, az MTÜ vezérigazgatójától hallottuk a megakampány indulását megelőző napon, a kampány beharangozó programján, a pesti Uránia moziban. "Célunk az, hogy vendégéjszaka számban hamarosan túlszárnyaljuk Prágát, és bevegyük a volt császárváros, azaz Bécs impozáns számait is.", mondta a kampány stratégiai céljával kapcsolatban az MTÜ-vezér, majd bemutatta a Spice of Europe néven futó reklámkampány három célcsoportját is, ezek a következők: 25-40 közötti fiatal kalandkeresők, az élményszerető családosok és a 30-55 év közötti kozmopolita világutazók.

Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) elnöke mindehhez hozzátette, annyira sosem látott méretű a most induló kampány, hogy ennyi volt az MTÜ elődjének, a Magyar Turizmus Zrt. teljes éves költségvetése.

A megakampány médiaköltése sem akármi. Íme, néhány szám a tervezett kiadásokból: az össz médiabüdzsé 65 százalékát online platformokon költik el, tévére 25 százalék jut (fő médiapartner a CNN, ahol 812-szer adják majd a Spice of Europe szpotot), kiemelt költési helyek lesznek a repülőjáratok fedélzeti magazinjai, az American Airlines járatait külön is kiemelte közülük Guller Zoltán. Valamint olyan printmegjelenést is terveznek, mint amilyen a Condé Nast Travel magazin, vagy a Vice. A hirdetések megjelennek majd az Iberia, a Ryanair, a British Airways, a Lufthansa, az American Airlines és a United Airlines fedélzetein. A WizzAir magazinjának június-júliusi számában 8 oldalas melléklet szól majd Budapestről.

A nyári kampány teljes kreatív anyagát a korábban a FINA és a Budapest 2024 anyagain is dolgozó Graphasel stúdió készítette. 

Látta már az új nyári Budapest imázsfilmet, amely hihetetlen számú turistát csalogat majd hozzánk?

{youtube|id=9JYvIerSFlE} 

A Budapest-kampánnyal párhuzamosan két másik kommunikációs kampányt is indít az MTÜ. Elindul a tavaszi-nyári forgalomélénkítő belföldi kampány, amely Magyarország felfedezésre váró, kevésbé ismert helyszíneire és attrakcióra koncentrál. A napokban induló harmadik kampány pedig a regionális országokban népszerűsíti majd Magyarország vidéki desztinációit.

Társoldalunk, a Kreatív.hu szintén beszámol az MTÜ hétfői eseményéről egy másfajta szemszögből. Szerintünk érdemes elolvasni!

Forrás: Fotók: Bálint Attila


Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.
Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.
A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház

A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház 

Július 5. és augusztus 17. között Salföldön várják a közönséget.
Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.