Már csak a film, a titánium és integrált, valamint az újonnan bevezetett filmes megvalósításért járó oroszlánok vannak hátra az idei Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválon, szerda este ugyanis kiosztották a sajtó, a cyber és a dizájn kategória díjait. A legtöbb oroszlánt sajtóban Brazília, cyberben az Egyesült Államok, dizájnban pedig Németország zsebelte be.
Bár a szerda délután kiosztott sajtóanyagban még az Ogilvy Mexico Mattel három elemből álló kampányát tüntették fel, mint Grand Prix győztest, ám a nevezés diszkvalifikálása miatt (a részletekről ebben a cikkünkben, szubjektíven pedig a Szívlapát blogon számolunk be) a brazil Almap BBDO Billboard magazinnak készített kampánya vitte el a díjat a hétfő és kedd este, számos más kategóriában már odaítélt oroszlánok mellé.
{video|id=1339|width=560|height=340}
A Grand Prix Campaign-en kívül összesen 224 oroszlánt osztottak ki: 45 aranyat, 68 ezüstöt és 111 bronzot. A Gold Lionok közül 14 brit, tíz brazil, hat-hat francia és indiai ügynökségé lett, és hármat gyűjtött be Mexico, Németország és Kolumbia.
A sajtó mellett szerda este osztották ki a cyber és a dizájn oroszlánokat is, amelyekben idén ugyanúgy nem volt magyar nevezés, mint a sajtóhirdetések között. Mindkét kategóriában körülbelül a shortlistesek fele, összesen 103 cyber és 58 dizájn nevezés kapott oroszlánt.
Az online kampányokat megillető oroszlánokból – ahogy a shortlist alapján is sejtettük, – a legtöbb, összesen 34 az Egyesült Államoknak járt, amit az idén több kategóriában is erős Svédország követ 21 díjjal, köztük egy Grand Prix-vel. A Bluemotion technológiát népszerűsítő, a stockholmi DDB által a Volkswagen megbízásából összehozott komplex online kampány, a The fun theory az online integritásával vívta ki a zsűri elismerését, a weboldalon és a hozzá kapcsolódó blogon kívül ugyanis vírusvideókban terjedő ambient megoldások, Youtube-csatorna és egy internetes verseny is a kampány részét képezte. A Fun theory díjért olyan videókkal és animációkkal nevezhettek a felhasználók, amelyben a saját interpretációjukat mutatták be a témáról. A kampány egyébként még egy ezüstöt is kapott, a zongorás vírusvideó elemét pedig külön is díjazták egy arannyal.
{video|id=1340|width=560|height=340}
{video|id=1341|width=560|height=340}
{video|id=1342|width=560|height=340}
Cyberben idén egy második Grand Prix is gazdára talált. Az amerikai Wieden+Kennedy a rák elleni küzdelmet támogató Nike Livestrong Alapítványnak (ami egyébként Ben Stillert is megihlette) kiötlött kampánya, a Chalkbot kapta a másik fődíjat. A Tour de France tradícióira építő üzenet-festés az aszfaltra úgy került az online kategóriába, hogy a rák elleni küzdelmet támogató üzeneteket, amelyeket később a pályára festettek, sms-ben, bannerekben, Twitteren vagy a Wear.Yellow.com weboldalon keresztül küldhették be a felhasználók.
{video|id=1343|width=560|height=340}
A harmadik évében járó dizájn kategóriában a shortlistes arányoknak megfelelően a németeké lett a legtöbb, összesen tíz oroszlán, a Grand Prix-t azonban a belga Happiness Brussels kapta. Az ügynökség a Toyota IQ-nak kitalált újfajta, az autó által írt betűtípusért, az IQ Fontért egyetlen fődíjjal térhet haza.
{video|id=1344|width=560|height=340}
Az év interaktív ügynöksége 2010-ben a Crispin Porter + Bogusky lett, második a BBH London, harmadik pedig a Wieden+Kennedy Portland.