2010-ben is keresett Ausztriában a Balaton

Amint arról korábban hírt adtunk, a január második hetén megrendezett bécsi Utazás Kiállítás látogatórekordot döntött. A szakmai- és nagyközönségi vásáron konkrét és élénk érdeklődés mutatkozott a magyar, ezen belül is a balatoni ajánlatok iránt.

Már csak a film, a titánium és integrált, valamint az újonnan bevezetett filmes megvalósításért járó oroszlánok vannak hátra az idei Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválon, szerda este ugyanis kiosztották a sajtó, a cyber és a dizájn kategória díjait. A legtöbb oroszlánt sajtóban Brazília, cyberben az Egyesült Államok, dizájnban pedig Németország zsebelte be.

Bár a szerda délután kiosztott sajtóanyagban még az Ogilvy Mexico Mattel három elemből álló kampányát tüntették fel, mint Grand Prix győztest, ám a nevezés diszkvalifikálása miatt (a részletekről ebben a cikkünkben, szubjektíven pedig a Szívlapát blogon számolunk be) a brazil Almap BBDO Billboard magazinnak készített kampánya vitte el a díjat a hétfő és kedd este, számos más kategóriában már odaítélt oroszlánok mellé.



{video|id=1339|width=560|height=340}

A Grand Prix Campaign-en kívül összesen 224 oroszlánt osztottak ki: 45 aranyat, 68 ezüstöt és 111 bronzot. A Gold Lionok közül 14 brit, tíz brazil, hat-hat francia és indiai ügynökségé lett, és hármat gyűjtött be Mexico, Németország és Kolumbia.

A sajtó mellett szerda este osztották ki a cyber és a dizájn oroszlánokat is, amelyekben idén ugyanúgy nem volt magyar nevezés, mint a sajtóhirdetések között. Mindkét kategóriában körülbelül a shortlistesek fele, összesen 103 cyber és 58 dizájn nevezés kapott oroszlánt.

Az online kampányokat megillető oroszlánokból – ahogy a shortlist alapján is sejtettük, – a legtöbb, összesen 34 az Egyesült Államoknak járt, amit az idén több kategóriában is erős Svédország követ 21 díjjal, köztük egy Grand Prix-vel. A Bluemotion technológiát népszerűsítő, a stockholmi DDB által a Volkswagen megbízásából összehozott komplex online kampány, a The fun theory az online integritásával vívta ki a zsűri elismerését, a weboldalon és a hozzá kapcsolódó blogon kívül ugyanis vírusvideókban terjedő ambient megoldások, Youtube-csatorna és egy internetes verseny is a kampány részét képezte. A Fun theory díjért olyan videókkal és animációkkal nevezhettek a felhasználók, amelyben a saját interpretációjukat mutatták be a témáról. A kampány egyébként még egy ezüstöt is kapott, a zongorás vírusvideó elemét pedig külön is díjazták egy arannyal.

{video|id=1340|width=560|height=340}

{video|id=1341|width=560|height=340}


{video|id=1342|width=560|height=340}

Cyberben idén egy második Grand Prix is gazdára talált. Az amerikai Wieden+Kennedy a rák elleni küzdelmet támogató Nike Livestrong Alapítványnak (ami egyébként Ben Stillert is megihlette) kiötlött kampánya, a Chalkbot kapta a másik fődíjat. A Tour de France tradícióira építő üzenet-festés az aszfaltra úgy került az online kategóriába, hogy a rák elleni küzdelmet támogató üzeneteket, amelyeket később a pályára festettek, sms-ben, bannerekben, Twitteren vagy a Wear.Yellow.com weboldalon keresztül küldhették be a felhasználók.

{video|id=1343|width=560|height=340}

A harmadik évében járó dizájn kategóriában a shortlistes arányoknak megfelelően a németeké lett a legtöbb, összesen tíz oroszlán, a Grand Prix-t azonban a belga Happiness Brussels kapta. Az ügynökség a Toyota IQ-nak kitalált újfajta, az autó által írt betűtípusért, az IQ Fontért egyetlen fődíjjal térhet haza.

{video|id=1344|width=560|height=340}

Az év interaktív ügynöksége 2010-ben a Crispin Porter + Bogusky lett, második a BBH London, harmadik pedig a Wieden+Kennedy Portland.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.