Az MT Zrt. a 2011-es kampányév témáját annak érdekében tartotta fontosnak már most kijelölni, hogy a turisztikai szolgáltatók és programgazdák mihamarabb elkezdhessék a felkészülést a csatlakozásra.
AZ MT Zrt. szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében felhívta a figyelmet az egészségturizmus jelentőségére, az egészségtudatos életmód előtérbe kerülésére, amelyekre a Magyar Turizmus Zrt. 2009-2011. évi marketingstratégiájában hivatkozott nemzetközi trendek is felhívják a figyelmet.
A közlemény szerint a magyarországi turisztikai kínálat nemzetközi hatókörű vonzerői között – Budapest, Balaton és a konferenciaturisztikai adottságok mellett – az egészségturizmus szerepe kiemelkedő. különös tekintettel hazánk az első öt, termálvízben leggazdagabb ország közé tartozik, Japánt, Izlandot, Olaszországot és Franciaországot követően.
A hazai egészségturizmus a 2005-2013 közötti időszakra szóló Nemzeti turizmusfejlesztési stratégiában is fontos szerepet kap .Az egészségturizmus stratégia fő célkitűzése, hogy Magyarország 2015-re Európa vezető gyógyító nagyhatalma legyen. 2007-ben készült el az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia, amely az Új Magyarország Fejlesztési Tervvel, valamint a Nemzeti turizmusfejlesztési stratégiával összhangban, széles szakmai közreműködéssel íródott, és a kereslet és a konkurencia függvényében határozza meg az irányokat.
2011-ben Magyarország lesz az Európai Unió soros elnöke. Elnökségünk során a tervek szerint egy, a turizmus életminőségben játszott szerepéről, illetve a turizmus fenntarthatóságáról szóló konferenciát is rendez Magyarország, így az egészségturizmus elnökségünk egyik kiemelt témája lesz.
Az egészségügyi utazások számának növekedését jelentős mértékben elősegítheti a remények szerint az Európai Bizottság által még idén jóváhagyandó direktíva, amely a páciensek únión belüli szabadabb mozgását, szabadabb szolgáltatóválasztását biztosítaná.
Fontos kérdés a biztosítók által történő finanszírozás. Komoly minőségügyi rendszerek, nemzetközi akkreditáció és kifogástalan szolgáltatási minőség szükséges ahhoz, hogy a magánbiztosítók leszerződjenek egy-egy egészségügyi szolgáltatóval, hiszen a felelősség óriási.
Az egészségturizmus középpontba állítása mellett szóló számos érv közt szerepel az egészségturizmus komplexitása, átfogó jellege, az egészséges életmód divatossá válása, az egészségturizmust jellemző hosszabb, átlagos tartózkodási idő, a hazai hagyományok és a kínálat sokszínűsége.
A Magyar Turizmus Zrt. Vizek Éve 2008 kampányévének tapasztalatai is mutatják, hogy az egészségturizmus iránt kifejezetten jelentős érdeklődés mutatkozik belföldön és küldőpiacainkon egyaránt, utóbbiakon a hazai kínálta jól kommunikálható.
Korábbi témaévekhez hasonlóan az egészségturizmus is olyan téma, amely lehetőséget biztosít a társminisztériumok, társintézmények, valamint a szolgáltatók együttműködésére; ez elengedhetetlen a témaév sikeréhez.
Egészségturisztikával kapcsolatos, két, a Turizmus Trend korábbi számaiban megjelent írást a jobboldali "Letölthető Fájlok" menüpontra kattintva olvashatja.