A tavalyi év trendforduló volt a belföldi szálláspiacon, hiszen a magyarok által generált mintegy 60 milliárdos belföldi szállásdíjbevétel több mint fele – a szállásközvetítő és kuponos oldalakat, valamint a szállásadók saját honlapját együttvéve – már online csatornákon keresztül valósult meg. A 2008-ban magánszemélyek által indított Szallas.hu a 2012-ben elért 653 millióról tavaly 806 millió forintra növelte árbevételét, ezzel párhuzamosan a cég által közvetített külföldi és hazai forgalom elérte a 7,5 milliárdot.
2013-ban nem csak az online foglalások aránya nőtt, de a piac is bővült mintegy 6 százalékkal. „Ebben kulcsszerepe volt a SZÉP-kártya sikeres bevezetésének, ezen kívül a bővülő eseménykínálat, illetve szállásadók által kínált turisztikai programok színes kavalkádja is hozzájárult a sikerhez” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.
A tavalyi év főbb trendjeit említve az apartmanok erős kihívást jelentettek a háromcsillagos hotelek számára, ugyanis a családdal utazók gyakran választották ezt a kategóriát a hotelek helyett. Ezen felül nagy népszerűségnek örvendtek a négycsillagos wellness szálláshelyek, de érezhetően nagyobb szerepe lett a programturizmusnak és az aktív pihenésnek. „Ez utóbbi trend és a SZÉP-kártya további térnyerése 2014-ben is optimizmusra adhat okot. Ha idén is olyan szép nyara lesz Magyarországnak, mint tavaly, akkor 2014-ben akár 6 százalékos is lehet a belföldi bővülés” – mondta Szigetvári.
Top 10 belföldi utazási célpont 2013-ban:
(Zárójelben a 2012-es helyezések)
1. Siófok (1.)
2. Hajdúszoboszló (2.)
3. Budapest (3.)
4. Eger (4.)
5. Balatonfüred (5.)
6. Gyula (6.)
7. Zalakaros (9.)
8. Szeged (-)
9. Hévíz (8.)
10. Sopron (10.)