Rendhagyó helyszínen, a kölni dómban nyitotta meg Petra Hedorfer, a DZT, Német Turisztikai Hivatal igazgatótanácsának elnöke a 37. Germany Travel Mart (GTM) német beutaztató vásárt. A vásárnak idén otthont adó Köln első számú nevezetességét, a dómot évente közel annyi turista látogatja meg, mint amennyi akár egyik-másik európai országot. Több mint 6 millióan fordulnak meg itt a világ szinte minden országából, de volt időszak, amikor különösen az amerikai légierő gépei fordultak meg felette a Ruhr-vidék irányába, hogy alaposan megszórják bombákkal. Navigációs fordulópontként a 600 éven át épült roppant katedrális megúszta a hábrorú pusztítását.
Hamumentesen
A Rajna-parti város 2001. után idén másodjára rendezi meg európa legnagyobb B2B beutaztató vásárát. Tavalyhoz képest ugyan emelkedett a résztvevők száma, mind a vevők, mind pedig az eladók esetében, de ezek a számok igazából nem összehasonlíthatók, mivel tavaly az izlandi vulkán hamuja rendesen keresztbetett különösen a tengerentúli vevőknek, illetve azon eladóknak, akik elsősorban ezen vevők miatt vettek volna részt. - figyelmeztet Petra Hedorfer. A természeti esemény miatt kialakult közlekedési káosz miatt elmaradt tengerentúli vevők számára ugyanakkor a DZT még tavaly ősszel rendezett egy workshopot. Mindenestre 5%-kal több vevő érkezett, míg az eladók száma 3-4 százalékkal emelkedett, így öszesen 610 résztvevő jelent meg, melyből 338 az eladó. Érdeklődésünkre, hogy nem aggasztó-e az eladók vevőket meghaladó létszáma, Petra Hedorfer megnyugtatott: 11 000 időpontot kötöttek le a felek a vásár kezdetéig.
Ezüstösen csillogó
A német turizmus 2010-ben az európait messze, de a világátlagot meghaladóan teljesített. Mi több, megelőzték a tavaly stagnáló franciákat is az érkezések 11 százalékos növekedés melletti 40 milliós számában. A dobogón feszítő három ország Spanyolország, Németország és Franciaország. A vendégéjszakák száma 60,3 milliót tett ki, melyből jelentős részben veszik ki részüket a szonszédos országok, különösen Hollandia 10,5 millióval. Őket az Egyesült Államok követi 4,8 millióval. Mi pedig a 20 és 25 hely között állunk közel 510 ezres teljesítményünkkel.
A DZT hosszú távra tervez, 2020-ra előre belövi küldőpiacai elérendő számait, hazánktól az évtized végére 550 ezer vendégéjt vár - összességében 80 milliót. Kérdésünkre - annak tükrében, hogy tavaly a magyar piac dinamikus növekedést produkált -, hogy 9 év alatt nem kevés-e az 40 ezres emelkedés, Hedorfer asszony úgy reagált, hogy egy ország számainak megállapításakor figyelembe veszik annak várható gazdasági teljesítményét; hazánkból a jelen körülmények között ennél több vendégéj nem várható. Ugyanakkor Magyarország továbbra is fontos küldőpiaca Németországnak mind az üzleti, mind pedig a szabadidős turizmus terén, köszönhetően az évek óta stabil, félmillió körüli mutatónak - szögezi le az elnök asszony.
Egészségturizmussal a Közel-Keletért
Az idei év kiemelt turisztikai marketing témái Németországban az automobil 125. születésnapja, a női labdarúgó világbajnokság. Ebben nehéz lenne felvenni a németekkel a versenyt. Ugyanakkor kiemelt hangsúlyt kap az egész 2011-es évben a wellness- és egészségturizmus. A 350 gyógyfürdőjében és gyógyhelyén magas színvonalú szolgáltatást kínáló Németországnak ezen a területen fő vetélytársai Ausztria illetve Magyarország - derült ki egy, a vásár megnyitója alkalmából prezentált felmérésből, mely szerint hazánk a harmadik helyen áll ezen a területen. Németország legjelentősebb egészségturisztikai piaca az Egyesült Királyság, ahol egy-egy kezelésre, műtétre akár hónapokat is várnak a páciensek; ezt elkerülhetik a németeknél - tájékoztat Petra Hedorfer. Mint mondja: az Arab-öböl országai kiemelt figyelmet kapnak továbbra is, mint potenciális küldő piacok.