Az akció küldetése, hogy a mindkét országban nemzeti kincset jelentő vizekre alapozva, a turizmuson keresztül is szorosabbra fűzze a kapcsolatokat. Ennek jegyében a Horvátországba 2012. augusztus 13. és 2012. szeptember 2. között nyaralni induló, játékosan „nagykövetekké” kinevezett magyarok egy, a letenyei határátkelőnél átvett ún. „diplomata útlevélen” keresztül azt kapják feladatul, hogy vigyék hírét termál- és gyógyvizeinknek horvát vendéglátójuk számára. Ennek részeként nemcsak egy, a Széchenyi fürdőből származó gyógyvízzel töltött palackot, de a ’víz, ami összeköt’ 21 csatlakozott partnerének 15% és 25% közötti utazási kedvezményét is átnyújtják a horvát fél számára.
A program amellett, hogy a horvát lakosság figyelmét a magyarországi wellness- és gyógyturizmusra irányítja, a játékosan „nagykövetekké” kinevezett magyarokat a jószomszédi viszony értelmében a vízkincsek és az Adria épségének-szépségének megőrzésére szólítja fel.
A tavalyi évben 328.000 magyar turista kereste fel Horvátországot, míg Horvátországból mintegy 69.000 szabadidős turista érkezett hozzánk. Az egyenleg javítása érdekében a Magyar Turizmus Zrt. 2011 óta erősíti a déli szomszédos országokban folytatott marketingtevékenységét, s részben a társaság tevékenységének eredményeként 2011-ben (a KSH végleges adatai szerint) 11,9%-kal nőtt a déli szomszédos országokból hazánkba érkezők által a kereskedelmi szálláshelyen eltöltött vendégéjszakák száma. Mivel a horvát utazók közel 40%-át a víz, azaz a wellness- és gyógyturizmus csábítja Magyarországra, a ’víz, ami összeköt’ program fontos szerepet tölthet be a magyarországi vízkincsekre építő turizmus további élénkítésében.