A jó ár-érték-aránynak köszönhetően Németország egyre kedveltebb shopping-desztináció. Egy friss felmérés szerint a külföldi vendégek 11 százaléka kifejezetten vásárlási céllal érkezik Németországba, magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke.
2013. január és június között a nemzetközi vendégek tax-free-vásárlásai 4,3 százalékkal nőttek az előző évhez képest, derül ki a Global Blue felméréséből.
„Nagyon örvendetes ez a pozitív fejlődés. Az elkövetkező hónapokban továbbra is biztosan növekvő számokra számítunk a külföldi shopping-turizmusnál” – mondja Thorsten Lind, a Global Blue Deutschland GmbH ügyvezető igazgatója.
Az első félévben a külföldi vendégek átlagban 317 eurót költöttek egy tax-free-vásárlás alkalmával Németországban, kedvenc városaik München, Frankfurt és Berlin voltak. A bajor főváros 23 százalékkal vezeti a tax-free-forgalom listáját, Frankfurt alig marad le 21 százalékkal, míg a német főváros, Berlin a vásárlási összforgalom 15 százalékát generálta. A külföldi vendégek körében a német minőségi áruk, mint például az órák, az ékszerek, a ruhaneműk, a divatáruk, illetve a bőráruk örvendenek a legnagyobb népszerűségnek.
A kínaiak költenek a legtöbbet
A tax-free-vásárlás csúcstartói a kínai turisták: 2013. január és június között átlagosan 610 eurót költöttek németországi vásárlásuk során – ez meghaladja a 9 százalékos növekedést az előző év ugyanezen időszakához képest. A forgalom fele ékszerekre és órákra esett, 19 százalék ruhaneműkre, illetve 10 százalék bőrárukra és utazási kiegészítőkre. A kínaiak 2013. első félévében 28%-kal a legnagyobb mértékben járultak hozzá a német kereskedők tax-free-forgalmához,legszívesebben Frankfurtban vásároltak (a forgalom 41 százaléka), de München (15 százalék) és Berlin (8 százalék) is népszerű shopping-városok a kínai utazók körében.
Az oroszok imádják Münchent
A legnagyobb shopping-forgalmat bonyolító utazók listáján az oroszok állnak a dobogó második fokán, akik 27 százalékkal szintén jelentős mértékben járultak hozzá a tax-free-forgalomhoz az idei év első felében. Ebben az időszakban átlagosan 337 eurót költöttek el egy vásárlás alkalmával – ez közel 17,5 százalékos növekedésnek felel meg 2012. első félévéhez képest. Az orosz vendégek körében a legnagyobb export-sláger a ruházat (48 százalék), amelyet leginkább a nagy és ismert német áruházakban vásárolnak meg. Szintén népszerű az Oroszországból érkező utazók körében az óra és az ékszer is, legszívesebben Münchenben (32 százalék), Berlinben (22 százalék) és Düsseldorfban (7 százalék) vásárolnak.
A szomszédok is szívesen vásárolnak Németországban
Természetesen a svájciak is szívesen mennek nagy szomszédjukhoz: a németországi turizmus számára az egyik legfontosabb küldőpiac 2013. első hat hónapjában a német kereskedők tax-free-forgalmának hét százalékát generálta. Az összesített sorrendben így a svájciak a harmadik helyen állnak mint a legerősebb európai tax-free-vásárlási nemzet. 2013. január és június között németországi vásárlásaik során átlagban 168 eurót adtak ki ruházatra, míg ugyanebben az időszakban 1035 eurót invesztáltak ékszerekbe.
Az arabok költenek a legtöbbet divatárukra
Németország a Golf-öböl arab államaiból érkező vendégek körében is népszerű bevásárlóparadicsom: 2013. első félévében egy tax-free-bevásárlás alkalmával átlagosan 308 eurót költöttek ruházatra (40 százalék), áruházi árukra (18 százalék) és órákra, illetve ékszerekre. A Global Blue adatai alapján ezen vendégek tax-free-forgalma 25 százalékkal nőtt az előző év ugyanezen időszakához képest. Az arab félszigetről érkező turisták legszívesebben Münchenben vásároltak, ahol a forgalmuk majd fele realizálódott. Emellett Frankfurt és Düsseldorf örvendett még nagy népszerűségnek a vásárlásaiknál.
Forrás: Turizmus Online