A bevásárlóturizmus kedvelt úticélja Németország

A turisták nem csak a kultúrát keresik, szívesen vásárolnak is a németeknél, derül ki a DZT lapunknak eljuttatott közleményéből. 

A jó ár-érték-aránynak köszönhetően Németország egyre kedveltebb shopping-desztináció. Egy friss felmérés szerint a külföldi vendégek 11 százaléka kifejezetten vásárlási céllal érkezik Németországba, magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke.

2013. január és június között a nemzetközi vendégek tax-free-vásárlásai 4,3 százalékkal nőttek az előző évhez képest, derül ki a Global Blue felméréséből.

„Nagyon örvendetes ez a pozitív fejlődés. Az elkövetkező hónapokban továbbra is biztosan növekvő számokra számítunk a külföldi shopping-turizmusnál” – mondja Thorsten Lind, a Global Blue Deutschland GmbH ügyvezető igazgatója.

 

Az első félévben a külföldi vendégek átlagban 317 eurót költöttek egy tax-free-vásárlás alkalmával Németországban, kedvenc városaik München, Frankfurt és Berlin voltak. A bajor főváros 23 százalékkal vezeti a tax-free-forgalom listáját, Frankfurt alig marad le 21 százalékkal, míg a német főváros, Berlin a vásárlási összforgalom 15 százalékát generálta. A külföldi vendégek körében a német minőségi áruk, mint például az órák, az ékszerek, a ruhaneműk, a divatáruk, illetve a bőráruk örvendenek a legnagyobb népszerűségnek.

A kínaiak költenek a legtöbbet

A tax-free-vásárlás csúcstartói a kínai turisták: 2013. január és június között átlagosan 610 eurót költöttek németországi vásárlásuk során – ez meghaladja a 9 százalékos növekedést az előző év ugyanezen időszakához képest. A forgalom fele ékszerekre és órákra esett, 19 százalék ruhaneműkre, illetve 10 százalék bőrárukra és utazási kiegészítőkre. A kínaiak 2013. első félévében 28%-kal a legnagyobb mértékben járultak hozzá a német kereskedők tax-free-forgalmához,legszívesebben Frankfurtban vásároltak (a forgalom 41 százaléka), de München (15 százalék) és Berlin (8 százalék) is népszerű shopping-városok a kínai utazók körében.

Az oroszok imádják Münchent

A legnagyobb shopping-forgalmat bonyolító utazók listáján az oroszok állnak a dobogó második fokán, akik 27 százalékkal szintén jelentős mértékben járultak hozzá a tax-free-forgalomhoz az idei év első felében. Ebben az időszakban átlagosan 337 eurót költöttek el egy vásárlás alkalmával – ez közel 17,5 százalékos növekedésnek felel meg 2012. első félévéhez képest. Az orosz vendégek körében a legnagyobb export-sláger a ruházat (48 százalék), amelyet leginkább a nagy és ismert német áruházakban vásárolnak meg. Szintén népszerű az Oroszországból érkező utazók körében az óra és az ékszer is, legszívesebben Münchenben (32 százalék), Berlinben (22 százalék) és Düsseldorfban (7 százalék) vásárolnak.

A szomszédok is szívesen vásárolnak Németországban

Természetesen a svájciak is szívesen mennek nagy szomszédjukhoz: a németországi turizmus számára az egyik legfontosabb küldőpiac 2013. első hat hónapjában a német kereskedők tax-free-forgalmának hét százalékát generálta. Az összesített sorrendben így a svájciak a harmadik helyen állnak mint a legerősebb európai tax-free-vásárlási nemzet. 2013. január és június között németországi vásárlásaik során átlagban 168 eurót adtak ki ruházatra, míg ugyanebben az időszakban 1035 eurót invesztáltak ékszerekbe.

Az arabok költenek a legtöbbet divatárukra

Németország a Golf-öböl arab államaiból érkező vendégek körében is népszerű bevásárlóparadicsom: 2013. első félévében egy tax-free-bevásárlás alkalmával átlagosan 308 eurót költöttek ruházatra (40 százalék), áruházi árukra (18 százalék) és órákra, illetve ékszerekre. A Global Blue adatai alapján ezen vendégek tax-free-forgalma 25 százalékkal nőtt az előző év ugyanezen időszakához képest. Az arab félszigetről érkező turisták legszívesebben Münchenben vásároltak, ahol a forgalmuk majd fele realizálódott. Emellett Frankfurt és Düsseldorf örvendett még nagy népszerűségnek a vásárlásaiknál.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.