A dublini MT Zrt. külképviselet is bezár

A Magyar Turizmus Zrt. folyamatosan figyelemmel kíséri a válság turizmusra gyakorolt hatásait és a rugalmas alkalmazkodás jegyében kezdeményezte korábban jóváhagyott marketingtervének és üzleti tervének a módosítását, a válság hatásainak ellensúlyozása érdekében.

2009. április 29-én ülésezett a Magyar Turizmus Zrt. Igazgatósága, majd május 5-én a Zrt. Felügyelő Bizottsága. Mindkét testület elfogadta az MT Zrt. 2008. évi és 2009. I. negyedévi tevékenységéről szóló beszámolót.

Az IT és az FB ülésen megtárgyalták az MT Zrt. marketing- és üzleti tervének módosításával kapcsolatos előterjesztést is, valamint a módosításokkal összefüggő intézkedésekről is döntöttek. A Magyar Turizmus Zrt. Igazgatósága és Felügyelő Bizottsága a fentiekkel kapcsolatban az alábbiakról határozott:

1. A válság hatásainak ellensúlyozása érdekében, módosították az MT Zrt. marketingtervét oly módon, hogy az utazási szokásokban történő változásoknak megfelelően a közeli küldőpiacokra és a belföldi turizmus élénkítésére fókuszáljon a nemzeti turisztikai marketingszervezet, a távolabbi piacokon pedig fenntartó jellegű marketingtevékenységet végezzen. A szomszédos és közeli országokban folytatott kampányok mellett, a belföldi turizmus élénkítése és a hazai utazók itthon tartása érdekében az MT Zrt. erőteljes forgalomélénkítő kampányokat hajtson végre Magyarországon.

2. A válság miatt szükségessé vált az MT Zrt. üzleti tervének módosítása is tekintettel arra, hogy a Társaság költségvetésében az eredetileg elfogadott – a tavalyival megegyező – öt milliárd forintos keretből 450 millió forint zárolásra került, továbbá a Ft/EUR és Ft/USD árfolyam tavalyi évhez képesti drasztikus változása és az infláció is komoly veszteségeket okozott és okoz a Társaságnak a külpiacokon.

3. Az IT és az FB által – mind a működés, mind pedig a marketingtevékenység területén – elfogadott jelentős változtatások elsődleges célja, hogy a magyarországi turizmus a lehető legkisebb károkat szenvedje el a nemzetközi recesszió következtében, és a remélt élénkülés kezdetére ágazatunk jó pozícióba kerüljön. Ennek érdekében a Társaság lemondott az idei évi béremelésről és további komoly takarékossági intézkedéseket is foganatosít a működésben.

A marketingtevékenység új költségkereteit is a fenti elvek szerint határozták meg és további racionalizálást hajtanak végre a külképviseleti hálózatban. Ennek értelmében bezárják az MT Zrt. dublini külképviseletét és az írországi és nagy-britanniai marketingtevékenységet egyaránt a Társaság londoni külképviselete fogja ellátni a jövőben. Az MT Zrt. külképviseleti hálózatának racionalizálása már korábban megkezdődött a válság hatásainak enyhítése érdekében: a tartósan magas euró és dollár árfolyam hatásai miatt, a Magyar Turizmus Zrt. 2009. február 18-i igazgatósági ülésén már döntöttek az MT Zrt. tokiói külképviseletének bezárásáról és a Benelux államokban működő képviseletek összevonásáról. A döntés végrehajtására az év végéig sor kerül.

Az IT határozat értelmében, a holland piacon a marketingmunkát a jövőben brüsszeli központtal látja el az MT Zrt. A japán piaci marketingtevékenység ellátásáról szintén más formában, továbbra is gondoskodik a Társaság: a válság hatásainak ellensúlyozásában ugyanis fontos szerep jut a széles körű együttműködésnek a Magyar Turizmus Zrt. hazai és nemzetközi partnereivel, ezért a Zrt. szorosabbra fűzi kapcsolatait az Európai Utazási Bizottsággal (ETC) és a Visegrádi Négyekkel. A két jelentős nemzetközi szervezettel együttműködve továbbra is folyamatosan jelen lesz Magyarország turisztikai kínálata a japán piacon.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.