A VIR vezetői attól tartanak, hogy a keresési találatok organikusságát befolyásolja majd, ha a találatok között a Google aktuális ajánlatai is megjelennek. A szövetség vezetője szerint olyan összehasonlítás, amelyet nem alapoz meg hivatalos piackutatás, teljességgel elfogadhatatlan. Az Európai Bizottság legfontosabb feladata az lenne, hogy minden piaci szereplő számára biztosítsa az igazságos verseny feltételeit. A felhasználóknak „joguk van a lehető legjobb keresési találatokhoz”. „Ha a Google átviszi a terveit, a jövőben ez a turisztikai ágazatban nem valósul meg” - hangsúlyozta Michael Buller, a VIR vezetője.
A szövetség elnöke attól is tart, hogy a Google tervei egyes piaci szereplők gazdasági fejlődését veszélyeztetik majd. „Más ágazatokkal ellentétben, amelyeknél mindössze 1-2 domináns szereplő működik, az online utaztatásban meglehetősen széles ez a kör. Ezt a piaci kiegyenlítettséget megtartani és a mindenki számára fair versenyfeltételeket biztosítani az Európai Bizottság feladata” – hangzik a szövetség kérése.
A VIR Németország legnagyobb online utazási irodái közül 9-et tömörít, olyan szereplőket tud tagjai körében, mint az Ebookers, az Expedia, a Holidaycheck, a HRS, a Lastminute.de, a L'Tur, Opodo.de, a Travelchannel.de és a Weg.de, amelyek együttesen évente több mint hárommilliárd eurós forgalmat bonyolítanak. Az Európai Bizottság egyeztetése a Google új stratégiájáról júniusban várható.
Forrás: Touristik Aktuell