A hazai turizmus idén meghaladhatja a válság előtti szintet

Tavaly a vendégéjszakák szempontjából a turizmus már elérte a 2007-es szintet Magyarországon, az idén pedig már a válság előtti időszakot is meghaladhatja az ágazat teljesítménye - vélekedett Bánki Erik, az Országgyűlés turisztikai bizottságának fideszes elnöke.

Bánki Erik a kormány hivatalba lépésének kétéves évfordulója kapcsán az MTI-nek adott nyilatkozatában azt mondta: "a külföldi piacokon már sikerült rendezni a sorokat", de a hazai keresletet még nem sikerült helyre állítani, a politikus azt várja, hogy jövőre már a belföldi piac is élénkül.

Úgy vélte, hogy Magyarországon félrekezelték a válság okozta problémákat, például Ausztriában, ahol sokkal jobban reagáltak, már 2009-ben elindult a növekedés, 2010-re pedig már a válság előtti szintet is sikerült elérni.

Az elmúlt két évről szólva elmondta: a kormányváltás után a gazdasági válság, illetve az előző kormány szerinte elhibázott intézkedései miatt azonnali átszervezésekre volt szükség. Így például a nemzeti turisztikai marketinggel foglalkozó Magyar Turizmus (MT) Zrt.-nél megtakarítási intézkedéséket vezettek be, amelyek a politikus szerint eredményesek voltak.
Bánki Erik a termékfejlesztés kapcsán felvetette, szerinte komplex, nem csak kizárólag turisztikai fejlesztési területeket kellene meghatározni. Így ugyan a mostaninál kevesebb, 5-6 terület kaphatna, de jóval több, 5-10 milliárd forintos támogatást. Ezzel látványos fejlesztéseket lehetne véghez vinni - tette hozzá.

Mint mondta, a turizmusfejlesztés támogatása az államháztartás szempontjából kifizetődő, egyebek mellett azért, mert hamar megtérül, és az ágazat munkahelyteremtése is rendkívüli.

Hozzátette: elégedett lenne, ha az ágazatban 100 ezer új munkahely jönne létre a ciklus végére, becslése szerint az elmúlt két év alapján ez reális.

Az ágazatban működő vállalkozások helyzetével kapcsolatban elismerte, hogy Magyarországon a turizmus túladóztatott, a vállalkozások versenyképességének erősítése érdekében az adóterheket csökkenteni kellene. De - mint mondta -, erre egyelőre nincs mód, ha azonban a külső környezet ezt lehetővé teszi, azonnal meg kell lépni.

Addig is mérsékelni kell a turisztikai vállalkozások adminisztratív terheit - tette hozzá. Példaként elmondta: a vendéglátás területén olyan átalányadózást lehetne bevezetni, amelyet az üzlet alapterülete, elhelyezkedése, várható forgalma alapján határoznának meg. Erre van példa Spanyolországban és Portugáliában is - mondta.

A politikus szerint a szabályozórendszert is szükséges egyszerűsíteni. A készülő turizmustörvénnyel kapcsolatban elmondta, a jogszabály tervezete elkészült. Ezt a kormány megtárgyalta és úgy döntött, látni szeretné a tízéves fejlesztési stratégiát, és ehhez illesztve a törvényt, hogy milyen módon segíti a törvény a stratégia megvalósítását. A fejlesztési stratégiát és az ahhoz igazított törvényjavaslatot június végéig kell letenni a kormány elé.

Azt szeretné, ha a törvényt még ebben az évben elfogadná a parlament.

Két éve, 2010. május 29-én tette le az esküt az Országgyűlés előtt az Orbán Viktor miniszterelnök vezette kormány. A második Orbán-kormány a rendszerváltozás óta a legkisebb; nyolc minisztériummal kezdte meg a munkáját. A kormányfő az eskütétel előtt arról beszélt, hogy nem a hagyományos ágazati rendben szervezték meg a leendő magyar kormány munkáját, hanem a politikai vezetés logikája és a leendő politikai vezetők személyes felelősségének elve szerint.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.