A kultúra lehetőség a válságban

Pénteken a Művészetek Palotájában (MÜPA) workshop keretében adott egymásnak randevút több MUISZ-tag beutaztató iroda valamint hét jelentős fővárosi kulturális intézmény. A kulturális együttműködés új lehetőséget teremthet a válságban - vélte Molnár Gabriella MUISZ (Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége) elnök workshopot megnyitó beszédében. Munkatársunktól

A workshop ötletgazda MUISZ elnök elmondta: lejárt a „tschikósch-gulyásch” időszaka a magyar turizmusban, a kulturális intézmények ajánlatai révén új időszámítás kezdődik. Aki fenn kíván maradni a mai nehezebb piaci körülmények között, azoknak az új trendeket kell kínálniuk - tette hozzá.

„Ásványkincsekben szegények, kulturában gazdagok vagyunk. De miért nem tudjuk ezt jobban értékesíteni?” - teszi fel a kérdést Káel Csaba, a MÜPA vezérigazgatója és rögtön igyekezett is megnyugtatni azzal, hogy ezúttal az értékesítésre szövetkezett az utazási és a kulturális szakma.

Ismerkedjünk!

Ehhez persze nem árt megismerni alaposan egymás működését. Ezért is vélte Molnár Gabriella fontosnak, hogy ismertesse röviden a megjelent kulturális intézményekkel a beutaztatók néhány sajátosságát. Molnár elmondta, hogy az irodák 99 százaléka dolgozik együtt külföldi partnerekkel, akik miatt az utazási irodák azonnali választ várnak az intézményektől, akár fél évvel előre. Alapvető a tervezhetőség, ne hat havonta küldjenek az intézmények programot, hanem menjenek az irodák után, tartsák a folyamatos kapcsolatot - szólított fel a MUISZ-elnök.

Egy munkatársunknak nyilatkozó szakember értékelve Molnár kulturális intézményekhez intézett szavait elmondta: a lépéssel, melyet a pénteki workshop jelent, véget érhet az állami intézmények eddig tapasztalt nem mindig előremutató hozzáállása, a pénztáros nénik mindenhatósága. Ugyanakkor hasznos volna az összes érdekelt fél számára egy közös, a kulturális termékeket értékesítő foglalási portál - tette hozzá.

Czeiszing Miklós, az Autoclub Travel ügyvezető igazgatója elmondta: cége az év bizonyos időszakaiban már egy ideje kínál - különösen jól szituált német - ügyfelei számára kulturális programokat a MÜPÁ-val együttműködésben. Czeiszing úgy látja, minőségi programok számának növekedésével több kulturális turistát tudna vonzani hazánkba. Az ügyvezető szerint az együttműködéssel jó esély nyílik erre, mellyel közelebb kerülünk ahhoz a célhoz is, hogy a vendégek költése magasabb legyen.

Pilóta év előtt állunk

- fogalmazott Nyúl Erika, a MÜPA ügyfélkapcsolati igazgatója utalva a projekt újszerűségére, melyet agusztustól kezdtek el összeilleszteni a felek, hogy a kulturális turizmus állandó szereplő legyen a hazai turisztikai kínálatban, mely eddig sajnos nem így volt - panaszolta Káel Csaba.

Amit pedig 2012. során közösen értékesíthetnek a hazánkba utazók számára a felek, az négy tematika mentén 12 hétvégét foglal magába. A művészeti „magyar géniuszról” szólnak a Hungarian Spirit előadásai. A világvárosi jellegét visszanyerő Budapestnek adózó Budapest Now is terítékre kerül. A Duna hömpölygését idézi a Culture Flow, azaz Kultúrfolyam. A Magyarország kincsei - Treasures of Hungary - önmagáért beszél. A résztvevő kulturális intézmények pedig a MÜPA, Magyar Állami Operaház, Szépművészeti Múzeum, Madách Színház, Ludwig Múzeum, Magyar Nemzeti Múzeum, Nemzeti Táncszínház voltak.  


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.