A workshop ötletgazda MUISZ elnök elmondta: lejárt a „tschikósch-gulyásch” időszaka a magyar turizmusban, a kulturális intézmények ajánlatai révén új időszámítás kezdődik. Aki fenn kíván maradni a mai nehezebb piaci körülmények között, azoknak az új trendeket kell kínálniuk - tette hozzá.
„Ásványkincsekben szegények, kulturában gazdagok vagyunk. De miért nem tudjuk ezt jobban értékesíteni?” - teszi fel a kérdést Káel Csaba, a MÜPA vezérigazgatója és rögtön igyekezett is megnyugtatni azzal, hogy ezúttal az értékesítésre szövetkezett az utazási és a kulturális szakma.
Ismerkedjünk!
Ehhez persze nem árt megismerni alaposan egymás működését. Ezért is vélte Molnár Gabriella fontosnak, hogy ismertesse röviden a megjelent kulturális intézményekkel a beutaztatók néhány sajátosságát. Molnár elmondta, hogy az irodák 99 százaléka dolgozik együtt külföldi partnerekkel, akik miatt az utazási irodák azonnali választ várnak az intézményektől, akár fél évvel előre. Alapvető a tervezhetőség, ne hat havonta küldjenek az intézmények programot, hanem menjenek az irodák után, tartsák a folyamatos kapcsolatot - szólított fel a MUISZ-elnök.
Egy munkatársunknak nyilatkozó szakember értékelve Molnár kulturális intézményekhez intézett szavait elmondta: a lépéssel, melyet a pénteki workshop jelent, véget érhet az állami intézmények eddig tapasztalt nem mindig előremutató hozzáállása, a pénztáros nénik mindenhatósága. Ugyanakkor hasznos volna az összes érdekelt fél számára egy közös, a kulturális termékeket értékesítő foglalási portál - tette hozzá.
Czeiszing Miklós, az Autoclub Travel ügyvezető igazgatója elmondta: cége az év bizonyos időszakaiban már egy ideje kínál - különösen jól szituált német - ügyfelei számára kulturális programokat a MÜPÁ-val együttműködésben. Czeiszing úgy látja, minőségi programok számának növekedésével több kulturális turistát tudna vonzani hazánkba. Az ügyvezető szerint az együttműködéssel jó esély nyílik erre, mellyel közelebb kerülünk ahhoz a célhoz is, hogy a vendégek költése magasabb legyen.
Pilóta év előtt állunk
- fogalmazott Nyúl Erika, a MÜPA ügyfélkapcsolati igazgatója utalva a projekt újszerűségére, melyet agusztustól kezdtek el összeilleszteni a felek, hogy a kulturális turizmus állandó szereplő legyen a hazai turisztikai kínálatban, mely eddig sajnos nem így volt - panaszolta Káel Csaba.
Amit pedig 2012. során közösen értékesíthetnek a hazánkba utazók számára a felek, az négy tematika mentén 12 hétvégét foglal magába. A művészeti „magyar géniuszról” szólnak a Hungarian Spirit előadásai. A világvárosi jellegét visszanyerő Budapestnek adózó Budapest Now is terítékre kerül. A Duna hömpölygését idézi a Culture Flow, azaz Kultúrfolyam. A Magyarország kincsei - Treasures of Hungary - önmagáért beszél. A résztvevő kulturális intézmények pedig a MÜPA, Magyar Állami Operaház, Szépművészeti Múzeum, Madách Színház, Ludwig Múzeum, Magyar Nemzeti Múzeum, Nemzeti Táncszínház voltak.