A kultúra lehetőség a válságban

Pénteken a Művészetek Palotájában (MÜPA) workshop keretében adott egymásnak randevút több MUISZ-tag beutaztató iroda valamint hét jelentős fővárosi kulturális intézmény. A kulturális együttműködés új lehetőséget teremthet a válságban - vélte Molnár Gabriella MUISZ (Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége) elnök workshopot megnyitó beszédében. Munkatársunktól

A workshop ötletgazda MUISZ elnök elmondta: lejárt a „tschikósch-gulyásch” időszaka a magyar turizmusban, a kulturális intézmények ajánlatai révén új időszámítás kezdődik. Aki fenn kíván maradni a mai nehezebb piaci körülmények között, azoknak az új trendeket kell kínálniuk - tette hozzá.

„Ásványkincsekben szegények, kulturában gazdagok vagyunk. De miért nem tudjuk ezt jobban értékesíteni?” - teszi fel a kérdést Káel Csaba, a MÜPA vezérigazgatója és rögtön igyekezett is megnyugtatni azzal, hogy ezúttal az értékesítésre szövetkezett az utazási és a kulturális szakma.

Ismerkedjünk!

Ehhez persze nem árt megismerni alaposan egymás működését. Ezért is vélte Molnár Gabriella fontosnak, hogy ismertesse röviden a megjelent kulturális intézményekkel a beutaztatók néhány sajátosságát. Molnár elmondta, hogy az irodák 99 százaléka dolgozik együtt külföldi partnerekkel, akik miatt az utazási irodák azonnali választ várnak az intézményektől, akár fél évvel előre. Alapvető a tervezhetőség, ne hat havonta küldjenek az intézmények programot, hanem menjenek az irodák után, tartsák a folyamatos kapcsolatot - szólított fel a MUISZ-elnök.

Egy munkatársunknak nyilatkozó szakember értékelve Molnár kulturális intézményekhez intézett szavait elmondta: a lépéssel, melyet a pénteki workshop jelent, véget érhet az állami intézmények eddig tapasztalt nem mindig előremutató hozzáállása, a pénztáros nénik mindenhatósága. Ugyanakkor hasznos volna az összes érdekelt fél számára egy közös, a kulturális termékeket értékesítő foglalási portál - tette hozzá.

Czeiszing Miklós, az Autoclub Travel ügyvezető igazgatója elmondta: cége az év bizonyos időszakaiban már egy ideje kínál - különösen jól szituált német - ügyfelei számára kulturális programokat a MÜPÁ-val együttműködésben. Czeiszing úgy látja, minőségi programok számának növekedésével több kulturális turistát tudna vonzani hazánkba. Az ügyvezető szerint az együttműködéssel jó esély nyílik erre, mellyel közelebb kerülünk ahhoz a célhoz is, hogy a vendégek költése magasabb legyen.

Pilóta év előtt állunk

- fogalmazott Nyúl Erika, a MÜPA ügyfélkapcsolati igazgatója utalva a projekt újszerűségére, melyet agusztustól kezdtek el összeilleszteni a felek, hogy a kulturális turizmus állandó szereplő legyen a hazai turisztikai kínálatban, mely eddig sajnos nem így volt - panaszolta Káel Csaba.

Amit pedig 2012. során közösen értékesíthetnek a hazánkba utazók számára a felek, az négy tematika mentén 12 hétvégét foglal magába. A művészeti „magyar géniuszról” szólnak a Hungarian Spirit előadásai. A világvárosi jellegét visszanyerő Budapestnek adózó Budapest Now is terítékre kerül. A Duna hömpölygését idézi a Culture Flow, azaz Kultúrfolyam. A Magyarország kincsei - Treasures of Hungary - önmagáért beszél. A résztvevő kulturális intézmények pedig a MÜPA, Magyar Állami Operaház, Szépművészeti Múzeum, Madách Színház, Ludwig Múzeum, Magyar Nemzeti Múzeum, Nemzeti Táncszínház voltak.  


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.