Nemzeti turizmusmarketing: a vita folytatódik

A hét elején a MATUR budapesti tagozata nyílt szakmai állásfoglalásban osztotta meg a nemzeti turizmusmarketinggel kapcsolatos véleményét, meglátásait, amelyet Mi a baj a nemzeti turizmusmarketinggel? címmel olvashattak a TurizmusOnline-on.

A szakmai állásfoglalásra több szakmai válaszreakció is érkezett, a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) mellett Karsai Árpád turisztikai szaktanácsadó is elmondta észrevételeit. A MATUR budapesti tagozata a TurizmusOnline szerkesztőségébe pénteken eljuttatott válasznyilatkozatával többek között a korábbi írás téves értelmezéseit kívánja tisztázni: 

A Matur budapest tagozatának az országmarketinggel kapcsolatos állásfoglalására az MT Zrt. a sajtóban hivatalosan reagált.Őszintén sajnáljuk, hogy állásfoglalásunk téves értelmezése több félreértéshez vezetett. A reagálás tényét mindenképpen pozitívnak, annak szakmai tartalmát viszont számos kérdésben kevéssé meggyőzőnek látjuk.

Anélkül, hogy túlságosan belemennénk a részletekbe a következőket kívánjuk leszögezni:

-a marketingterv aligha készülhetett a Matur budapesti tagozat szempontjainak megfelelően, hiszen az előzetes egyeztetésekre szervezetként nem kaptunk meghívást. Ennek megfelelően arról korábban véleményt sem formálhattunk illetve véleményünket nem is változtathattuk meg. Egyébként az országmarketinggel kapcsolatos tagozati álláspontunkat mi már évekkel korábban, 2009-ben nyilvánosságra hoztuk és mindmáig ugyanezen az elvi alapon állunk.

-állásfoglalásunk első része nem a 2011 évi marketingtervről, hanem az országmarketinggel kapcsolatos, a közhiedelemben elterjedt félreértésekről szól. Itt tehát tévesen veszi magára a többszörös kritikát az MT Zrt.

-az MT Zrt. által hivatkozott, WHO által 2022-re prognosztizált helyzet azért némileg eltér a 2011 évi realitásoktól és ennek tükröződnie is kellene a marketingtervben. Ez a távlati stratégia és az éves marketingterv lényegi különbségének a figyelmen kívül hagyása.

-egyáltalán nem gondoljuk, hogy az MT Zrt. közvetlen feladata lenne a hagyományok ápolása, de az biztosan elvárható, hogy kiaknázza a nemzeti örökségben rejlő turisztikai lehetőségeket

-nehezen értelmezhető az állítás, hogy a B2B,B2C kategorizálás az adott piacra irányuló tevékenység fókuszát mutatja.. Vajon mi a fókusz, az elsődleges egy piac megítélésénél, ha nem annak a súlya?

Őszinte örömünkre szolgál viszont ,hogy számos kérdésben az MT Zrt. közleménye is megerősíti az általunk leírtakat. A fentiek alapján a kérdést részünkről lezártnak tekintjük, álláspontunk változatlan.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.