A vasúti közlekedés átfogó fejlesztése nem csupán a MÁV Rt., hanem hazánk gazdasági versenyképességének is az egyik záloga. Az országot átszelő 7600 kilométernyi vasútvonalnak csaknem a fele az európai gerinchálózatba tartozik. E pályaszakaszok felújítására az európai kohéziós alapból vissza nem térítendő támogatást kap a vasúttársaság – mondta Dióssy Gábor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára a MÁV szakmai napján az UTAZÁS kiállításon. A fejlesztésekhez a magántőkét is mozgósítani akarják, a Ferihegyi gyorsvasút kiépítését például már úgynevezett PPP, vagyis vegyes finanszírozási konstrukcióban szeretnék megvalósítani. Gaál Gyula, a MÁV Rt. elnök-vezérigazgatója a Budapesti Elővárosi Fejlesztési Programról beszélt, amely egyaránt érinti a vasúti infrastruktúra, a járműállomány és a kapcsolódó szolgáltatások színvonalának emelését. A vasúti turizmus népszerűsítése érdekében az IC-jegyek felmutatásával az utas kedvezményeket kapna egyes éttermekben, szállodákban és múzeumokban. A tavaly debütáló „Balaton Mix” menetjeggyel – a Balatoni Hajózási Rt.-vel most kötött együttműködésnek köszönhetően – idén bővített, a hajójáratokra is érvényes szolgáltatásokat kínál a MÁV az utasok számára.