Bánki magyarázatképpen hozzátette: az ágazat a hazai GDP 8 százalékát adja, és emellett 400 ezer embert foglalkoztat, többet, mint a mezőgazdaság - olvasható a párt honlapján.
A fideszes honatya emlékeztetett, hogy az MSZP-SZDSZ kormány idején egy tízéves fejlesztési stratégiát elfogadtak ugyan, azonban az első évet leszámítva az erre szánt összeget nem utalták el az ágazat számára. Mint mondta, 2011-re 16 milliárd forintot kellene turizmusra a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia alapján fordítani, azonban 2010-ben mindössze 5,5 milliárd forintból gazdálkodhattak. Emlékeztetett arra is, hogy arra hivatkozva csökkentették a költségeket, hogy az erre szánt uniós források nőnek, csakhogy ezeket a pályázatokat rendkívül nehéz volt elnyerni, és a gazdasági válság hatására a kiegészítő hitellehetőségek elfogytak.
Több pénzt marketingre
A Fidesz a kampány során is kiemelt ágazatként beszélt a turizmusról, és az elmúlt években számtalan módosító indítványt adtunk be ebben a témakörben - jegyezte meg Bánki Erik, kiemelve: elsősorban a marketingköltségek csökkentése okozott komoly károkat az ágazatnak. Példaként hozta Ausztriát, ahol az erre szánt összeget 4 millió euróval emelték meg 2009-ben, így a vendégéjszakák száma alig esett vissza a szomszédos országban.
Ezzel kapcsolatosan arra hívta fel a figyelmet, hogy a 2010-es nettó 4,6 milliárd forint helyett 6,5 milliárd forintra emeli a kormány a marketingcélokra fordítható keretösszeget. A fideszes politikus kitért arra is, hogy a Magyar Turizmus Zrt.-nek is meg kell újulnia, rugalmas és költséghatékony szervezetté kell válnia. Magyarázatképpen hozzátette, a 4,6 milliárd forint fele 2010-es év folyamán a működési költségre kellett fordítani, emellett pedig 720 millió áfa befizetési kötelezettsége is van a Zrt.-nek. Ezen változtatni kell - szögezte le Bánki, rámutatva, a kormány rendezni fogja a 720 millió forint helyzetét.
Elmondta azt is, az új rendszerben működési költségekre mindössze a teljes összeg egyharmadát kell majd költeni, és a megtakarított 500 millió forintot marketingköltségekre lehet fordítani a jövőben. A kormány - tette hozzá Bánki - visszaállítja az idegenforgalmi adó kompenzációs rendszerét is 3 milliárd forint értékig.
Sikerágazat
A Magyar Turizmus Zrt. a jövőben 300 millió forintból létre fogja hozni a légi marketingalapot is - tájékoztatott Bánki Erik, aki szerint 2011-ben a változtatásoknak köszönhetően a külföldi vendégéjszakák száma 3 százalékkal, a belföldi éjszakáké 2 százalékkal emelkedhet, az üzleti turizmus pedig 5 százalékkal erősödhet meg. A turizmus a kormány sikerágazata lesz - jegyezte meg végül Bánki Erik. (Napi Turizmus/Fidesz.hu)