A rendszerben a véleményoldalakat csillagokkal lehet pontozni 5-től 1-ig, ahol az 5-öt azok a site-ok érdemelhetik ki, amelyeknél beazonosítható a véleményt író személye, és igazolást nyer, hogy a terméket vagy szolgáltatást a fogyasztó valóban kipróbálta. Az 1-es értékelés pedig azoknak jár, amelyeknél egyáltalán nem autentikus a megosztott tartalom.
A Kwikchex a tervek szerint versenyt is rendez és a pontozások eredményét publikálni fogja, írja a Tourexpi. Az első pontokat maga a vállalat adta, szerintük a Boooking.com öt csillagot, a TripAdvisor és a Yelp két csillagot és a Google véleményezése egy csillagot érdemel. A Kwikchex egyébként konzultálni fog minden általuk pontozott véleményoldallal, mihelyt publikus lesz az eredmény.
A csillagozás mellett a Kwikchex panaszt nyújtott be az USA pénzügyi felügyeleténél és fogyasztóvédelménél a TripAdvisorral szemben, mivel az ott megjelenő értékelések autentikussága vitatható. Emellett az Emberi Jogok Európai Bizottságánál szintén panaszt tettek, hogy az egyes felhasználók nem tudják megvédeni magukat az online rágalmazás és zaklatás ellen.
Idén januárban egyébként éppen a Kwikchex reklamációjának hatására tiltotta meg az USA Reklámfelügyeleti Hatósága, hogy a TripAdvisor azt állítsa a nála megjelent véleményekről, hogy valódiak, őszinték és megbízhatók.