Aquaparkok

Az elmúlt hetekben az aquaparkokat teszteltük. Ezúttal a mogyoródi, zalaegerszegi és hajdúszoboszlói parkokra voltunk kíváncsiak. Embereink dolga mindösszesen annyi volt, hogy leteszteljék a létesítmény környezetét, belső felszereltségét (többek között a kényelem, szórakoztatás, biztonság terén). Az általános felmérési szempontokon felül a honlapos elérést és a telefonos ügyintézést is vizsgáltuk. Tesztelőink valós, potenciális vendégekként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették, az aquaparkokban tett látogatásuk alapján. (Az eredmények nem az egyes parkok általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le.)

'

Mogyoródi Aquaréna

A tesztelőt szép környezet fogadta. Az aquapark megközelítése igen egyszerű, főleg a honlapon szereplő alapos leírásnak köszönhetően. A webes felület ötletesen van megszerkesztve, könnyű eligazodni rajta. Telefonon is sok hasznos információt kapott munkatársunk. A jó benyomás a személyes felkeresés után is megmaradt. A csúszdák változatosak voltak. Bár némelynél a medencében lehetett volna magasabb a vízszint, mert könynyen megütheti az ember magát. Nagyon higénikusak a zuhanyzók, öltözők, mindenütt rend van. A parkban étkezési lehetőség is van, bár a kínálat nem mondható túl bőnek. Összességében kollegánk meg volt elégedve a mogyoródi létesítménnyel, udvariasak, segítőkészek voltak vele, tetszett a külsőés belső elrendezése. A nyitva tartási idő rugalmasságával ugyan nem volt maximálisan elégedett, de az ott töltött időt kihasználva sikerült mindent legalább egyszer kipróbálni.

Általános értékelés: 4,6
Teljesítmény: 84%

Aquacity Zalaegerszeg

A zalaegerszegi aquaparkról telefonon korrektül és szívélyesen adtak felvilágosítást. A személyes látogatás alkalmával tiszta és rendezett környék fogadta munkatársunkat. Könnyű az idejutás is, egyértelmű feliratok és táblák segítik az ide látogató embereket. Kollegánknak kevésbé volt szimpatikus, hogy a kabin használatért kauciót kellett letenni, viszont így biztonságban érezhette értékeit. Ezen kívül a parkolásért még az aquapark vendégeinek is külön kell fizetni. A csúszdáknál az illesztés nem mindenhol pontos, így némelyiken kifejezetten rossz lecsúszni. A park területén található ivókutakból lehetetlen inni, mert nagyon klóros víz jön belőlük. Pozitív, hogy vannak idegen nyelvű feliratok is (csúszdákon feltüntetett ajánlott korhatár, az orvosi rendelő helye). A park tiszta, rendezett, egy percet sem kellett várni a pénztáraknál. Elegendő pad és pihenőhely van. Az ott dolgozó emberek kedvesek, segítőkészek.

Általános értékelés: 3,9
Teljesítmény: 79%

Hajdúszoboszlói Aquapark

A hajdúszoboszlói aquapark munkatársa telefonon roppant segítőkész és udvarias volt. Ami csak ennél a parknál jellemző, hogy kedvesen ösztönzik az embert arra, hogy személyesen is keresse fel az élményfürdőt. Az odavezető út nincsen kitáblázva, egy helybéli könnyen odatalál, de a látogatók részére ez már nehézkesebb. A park látogatóinak itt is fizetni kell a parkolásért, de nincsen elegendő hely kialakítva az autóval érkező vendégek részére. A belépőjegy árát irreálisnak találta munkatársunk; még az élményfürdő kizárólagos látogatásakor is belépőjegyet kell váltani a strandra és az aquaparkba is. A feltüntetett szabályok betartására külön úszómesterek figyelnek minden egyes medencénél. Az úszómestereket két óránként váltják. A strand egész területe tiszta, a parkok rendezettek, kellemesen telt kollegánknak az itt töltött néhány óra.

Általános értékelés: 4
Teljesítmény: 74%

Technika

A tesztvásárlóknak az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az aquaparkokat:

■ Honlap – előzetes felmérés a nyitva tartásról, a megközelítésről és az árakról
■ Telefon – előzetes telefonos érdeklődés az aquaparknál (pl.: kedvezmények felől: csoportos-, diák-, nyugdíjas belépőjegyekről)
■ Szolgáltatás(ok), image – a park külső-belső környezete, megjelenése, szolgáltatások minősége (étkezés, biztonság...)

A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 34 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1-5 terjedő skálán (1- elégtelen, 5-kiváló) is értékelték megadott szempont szerint a parkokat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavétel eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.