Átadták Larnaka vadonatúj repülőterét

November 10-től a Cyprus Airways, 17-től pedig az összes többi légitársaság, így a Malév járatai is új helyre érkeznek és indulnak a ciprusi Larnakán, miután november elején ünnepélyes keretek között, 1500 bel- és külföldi vendég – köztük a Napi Turizmus tudósítója – jelenlétében átadták a sziget legújabb, modern és barátságos repülőterét.

Az új légikikötő a régi reptér közelében található, két kilométerrel távolabb a várostól. Az új létesítmény háromszor akkora kapacitású, mint a régi, amelyet a jövőben nem hasznosítanak repülőtérként. Az új repülőtér évente 7,5 millió utas fogadására alkalmas, de további fejlesztésekkel akár 9 milliósra is növelhető a kapacitása.

A repülőteret üzemeltető Hermes Airports elnöke, Nicholas Shacolas beszédében kiemelte, hogy a Larnakai Nemzetközi Repülőtér, illetve az ugyancsak Hermes-beruházásban a közelmúltban befejezett pafosi légikikötő a vállalt határidőre, az előre megállapodott költségvetéssel készült el. Az állammal kötött koncessziós szerződés értelmében a Hermes a két reptér bevételeinek kétharmadával gazdálkodhat, a fennmaradó egyharmad a ciprusi államé. A Hermes további kapcsolódó beruházásokon is gondolkodik, szállodát, valamint szórakoztató központot építene a reptér mellé.

A reptéri beruházást a francia Bouygues építőipari csoport bonyolította le, az építkezés során odafigyeltek a környezetvédelmi szempontokra: napkollektorokat telepítettek, és biztosították a repülőtér melletti, a Ramsari Egyezmény hatálya alá tartozó, a költöző madarak ezreinek időszakosan otthont adó sós tavak védelmét.

A ciprusi közlekedési és munkaügyi miniszter, Nicos Nicolaides kiemelte, hogy az új repülőtér a világ legmagasabb színvonalú légikikötői közé tartozik, és gyűjtő-elosztó ponttá kíván válni Európa és a Közel- Kelet között. A modern, világos, tágas tereket kínáló repülőtéren 16 utashíd, 67 check-in pult, 5 csomagszállító futószalag, 2450 parkolóhely, több VIP- és üzleti váróterem, számos bolt, üzlet és vendéglátóipari egység várja az utazókat. A légikikötő forgalmának fellendítése érdekében a repülőtéri leszállási díjakat és illetékeket a ciprusi állam 25%-kal tervezi csökkenteni a közeljövőben.

A reptéri beruházás fontos lépést jelent a 2012-es ciprusi EU-elnökségre felkészülés folyamatában.

Ciprus: támogatás túraszervezőknek

Bár az első kilenc hónap statisztikája Cipruson összességében 10 százalékos visszaesést mutat a beutazó turisták számát tekintve, Magyarországról azonban 3,5 százalékos növekedés volt tapasztalható. A Ciprusi Idegenforgalmi Hivatal magyarországi képviselet-vezetője, Ács Viktória szerint több ok is közrejátszott a kedvező eredményben. Az angol piac gyengélkedése miatt a ciprusi szállodák kedvezőbb árat kínáltak a magyar túraszervezőknek. A Malév két hónappal meghosszabbította szombati nappali járatát, amely sokkal alkalmasabb turistaforgalom számára, mint az éjszakai menetrend. A magyarországi képviselet intenzív, főleg kültérre koncentrálódó reklámkampánya is kedvező fogadtatásra talált a magyar utazóközönség körében. A Ciprusi Idegenforgalmi Hivatal új támogatási rendszert vezet be 2010-től az utazásszervezők részére, amelyben az eddig ismert 50–50 százalékos finanszírozás helyett – amelynek értelmében a támogatás reklámra és egyéb promóciós tevékenységekre vonatkozik – a túraszervezőknek az új évben csak 25% önrészt kell biztosítaniuk. A támogatásokat, amelyek elnyeréséhez marketingtervet szükséges benyújtani, a hivatal nicosiai központja bírálja el. A rendszer továbbra is utófinanszírozással működik.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.