Mint ismeretes, a Magyar Turizmus Zrt. „Új vizeken” c. 2011. évi marketingtervében kiemelt területként szerepel az ún. feltörekvő piacokon (Arab-öböl térsége, Dél-Amerika és Ázsia) való megjelenés, aktív turisztikai marketingtevékenység végzésével.
Az MT Zrt. – a turisztika szolgáltatók bevonásával – megkezdte az Arab térségbe irányuló marketingakcióinak kivitelezését, összhangban a Qatar Airways január 17-én esedékes járatnyitásával, ami nagymértékben hozzájárul hazánk elérhetőségének javításához az érintett feltörekvő piacokról.
Január 12-én, a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére széles körű szakmai egyeztetésre került sor az MT Zrt. székházában, amelyen az Arab térségből hazánkba irányuló beutazó turizmusban érdekelt szolgáltatók képviselői vettek részt. A szakmai találkozó célja az volt, hogy a nemzeti turisztikai marketingszervezet ismertesse az új piacokra irányuló turisztikai akciókban való részvételi lehetőségeket, mivel az egyes piacokon való sikeres turisztikai megjelenéshez elengedhetetlen a szolgáltatók aktív együttműködése. Az egyeztetésen a legjelentősebb hazai szállodaláncok, magas kategóriájú szállodák, az új piacokban érdekelt túrszervezők és a Qatar Airways képviselői vettek részt.
A feltörekvő piacokat megcélzó turisztikai marketingtevékenység egyik első akciójaként január 27. és február 2-a között, a V4 együttműködés keretében jelenik meg India legnagyobb turisztikai szakmai vásárán, a SATTE kiállításon a Magyar Turizmus Zrt. három magyar társkiállítóval és szolgáltatói kiadványokkal. Ezt követően szintén Indiában, február 18-22. között vesz részt az MT Zrt. az OTM kiállításon több magyar társkiállítóval, a hazai konferenciaturisztikai kínálat népszerűsítése céljából.
A közelmúltban szakmai felhívás segítségével talált partnerekre az MT Zrt. a Közel-Kelet legnagyobb utazási kiállításán, a Dubajban megrendezendő Arabian Travel Marketen való részvételhez. Az ATM-en május 2-a és 5-e között tíz társkiállítóval jelenik meg a társaság. A kiállítási bemutatkozás mellett szakmai workshopokra is sor kerül.
A szakmai és sajtó tanulmányutaknak is nagy szerepe lesz a feltörekvő piacok megnyerésére irányuló munkában:
A Qatar Airways január 17-i járatnyitásához kapcsolódóan, a légitársasággal együttműködésben kapcsolódik be az MT Zrt. a szóban forgó térségből érkező első újságírói tanulmányút szervezésébe, amelyről külön is hírt adunk a járatnyitás napján. Ezt még három újságíró és utazásszervezői tanulmányút követi majd, a következő három hónapban. Márciusban az Egyesült Arab Emírségek fővárosából, Abu-Dzabiból fogad újságírókat a Magyar Turizmus Zrt. a Balassi Intézettel együttműködésben - közölte szerkesztőségünkkel az MT Zrt.