Az araboknál és Indiában akciózik az MT Zrt.

Az új piacok felé történő nyitás keretein belül az Arab térségben és Indiában szervez turisztikai akciókat a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.).

Mint ismeretes, a Magyar Turizmus Zrt. „Új vizeken” c. 2011. évi marketingtervében kiemelt területként szerepel az ún. feltörekvő piacokon (Arab-öböl térsége, Dél-Amerika és Ázsia) való megjelenés, aktív turisztikai marketingtevékenység végzésével.

Az MT Zrt. – a turisztika szolgáltatók bevonásával – megkezdte az Arab térségbe irányuló marketingakcióinak kivitelezését, összhangban a Qatar Airways január 17-én esedékes járatnyitásával, ami nagymértékben hozzájárul hazánk elérhetőségének javításához az érintett feltörekvő piacokról.

Január 12-én, a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére széles körű szakmai egyeztetésre került sor az MT Zrt. székházában, amelyen az Arab térségből hazánkba irányuló beutazó turizmusban érdekelt szolgáltatók képviselői vettek részt. A szakmai találkozó célja az volt, hogy a nemzeti turisztikai marketingszervezet ismertesse az új piacokra irányuló turisztikai akciókban való részvételi lehetőségeket, mivel az egyes piacokon való sikeres turisztikai megjelenéshez elengedhetetlen a szolgáltatók aktív együttműködése. Az egyeztetésen a legjelentősebb hazai szállodaláncok, magas kategóriájú szállodák, az új piacokban érdekelt túrszervezők és a Qatar Airways képviselői vettek részt.

A feltörekvő piacokat megcélzó turisztikai marketingtevékenység egyik első akciójaként január 27. és február 2-a között, a V4 együttműködés keretében jelenik meg India legnagyobb turisztikai szakmai vásárán, a SATTE kiállításon a Magyar Turizmus Zrt. három magyar társkiállítóval és szolgáltatói kiadványokkal. Ezt követően szintén Indiában, február 18-22. között vesz részt az MT Zrt. az OTM kiállításon több magyar társkiállítóval, a hazai konferenciaturisztikai kínálat népszerűsítése céljából.

A közelmúltban szakmai felhívás segítségével talált partnerekre az MT Zrt. a Közel-Kelet legnagyobb utazási kiállításán, a Dubajban megrendezendő Arabian Travel Marketen való részvételhez. Az ATM-en május 2-a és 5-e között tíz társkiállítóval jelenik meg a társaság. A kiállítási bemutatkozás mellett szakmai workshopokra is sor kerül.

A szakmai és sajtó tanulmányutaknak is nagy szerepe lesz a feltörekvő piacok megnyerésére irányuló munkában:

A Qatar Airways január 17-i járatnyitásához kapcsolódóan, a légitársasággal együttműködésben kapcsolódik be az MT Zrt. a szóban forgó térségből érkező első újságírói tanulmányút szervezésébe, amelyről külön is hírt adunk a járatnyitás napján. Ezt még három újságíró és utazásszervezői tanulmányút követi majd, a következő három hónapban. Márciusban az Egyesült Arab Emírségek fővárosából, Abu-Dzabiból fogad újságírókat a Magyar Turizmus Zrt. a Balassi Intézettel együttműködésben - közölte szerkesztőségünkkel az MT Zrt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.