A VinCE 2010 rendezvényt szervező Decanter magazin a világ leghíresebb borászai és borszakértői közül jó néhányat elhozott hozzánk. Ennyi szakértelem és ennyi jó bor még soha nem volt ilyen kis helyen nálunk. A rendezvény lebonyolításának és szervezésének színvonala, csak azok számára lehet ismerős, akik jártak nyugati kiállításokon.
Az eseményen a belépőt vásárlók ingyenesen korlátlan mennyiségben kóstolhatták meg az összes kiállított bort, melyek között megtalálhatók voltak ország legismertebb, legdrágább tételei is. Minden ismert és elismert pincészet jelen volt.A szervezők magas szintű előadásokkal tették még érdekesebbé a programot. Előadott a világ egyik leginkább sztárolt Master of Wine minősítésű szakértője, Jancis Robinson, és a világ egyik legismertebb borásza, Antinori márki. Igaz, az előadásokra is érvényes jegy meglehetősen drága volt, de sokak szerint megérte. Aki Jancis Robinsont is akarta látni, annak 16 ezer forintot kellett befizetni.
A borászok között egyedül az előadásokkal kapcsolatban voltak kritikus hangok. Jancis Robinson például néhány 10 euro körüli újvilági tömegborral hasonlította össze Bock, Sauska és Heimann egy-egy 20 euro fölötti borát, és kihozta, hogy a magyar bor túlértékelt. A borászok szerint egy más összeállításban az jöhetett volna ki, hogy a magyar bor alulértékelt.A másik kóstoló sor a rosékról szólt. A világ 7 roséja mellett egyetlen hazai bort kóstolt Elizabeth Gabay, ami nem egy rosé volt, hanem Heimann sillere. A külföldi szakértők meglehetősen kevés magyar bort ismertek a rendezvény előtt, és ebből válogatták össze kóstolóikhoz a tételeket. Ezek főleg azok a borok voltak, amelyeket a megboldogult Bormarketing Kht. vitt ki külföldi kóstolókra. Ezért is fordulhatott elő, hogy nem volt fogalmuk arról, hogy a siller nem rosé, és ezért szerepelhetett Heimann Zoltán – aki aktívan részt vett a Bormarketing Kht. munkájában –, két borral is a nemzetközi szakértők kóstoló soraiban. A borászok közül sokan így utólag is igazolva látták, hogy a Bormarkeing Kht. inkább szolgált magán, mint közérdekeket.
A szervezők a jövő évben is megrendezik az eseményt, és ígéretük szerin sem a kiállítók számát, sem a kiállítók költségeit nem növelik.
Az eseményen a belépőt vásárlók ingyenesen korlátlan mennyiségben kóstolhatták meg az összes kiállított bort, melyek között megtalálhatók voltak ország legismertebb, legdrágább tételei is. Minden ismert és elismert pincészet jelen volt.A szervezők magas szintű előadásokkal tették még érdekesebbé a programot. Előadott a világ egyik leginkább sztárolt Master of Wine minősítésű szakértője, Jancis Robinson, és a világ egyik legismertebb borásza, Antinori márki. Igaz, az előadásokra is érvényes jegy meglehetősen drága volt, de sokak szerint megérte. Aki Jancis Robinsont is akarta látni, annak 16 ezer forintot kellett befizetni.
A borászok között egyedül az előadásokkal kapcsolatban voltak kritikus hangok. Jancis Robinson például néhány 10 euro körüli újvilági tömegborral hasonlította össze Bock, Sauska és Heimann egy-egy 20 euro fölötti borát, és kihozta, hogy a magyar bor túlértékelt. A borászok szerint egy más összeállításban az jöhetett volna ki, hogy a magyar bor alulértékelt.A másik kóstoló sor a rosékról szólt. A világ 7 roséja mellett egyetlen hazai bort kóstolt Elizabeth Gabay, ami nem egy rosé volt, hanem Heimann sillere. A külföldi szakértők meglehetősen kevés magyar bort ismertek a rendezvény előtt, és ebből válogatták össze kóstolóikhoz a tételeket. Ezek főleg azok a borok voltak, amelyeket a megboldogult Bormarketing Kht. vitt ki külföldi kóstolókra. Ezért is fordulhatott elő, hogy nem volt fogalmuk arról, hogy a siller nem rosé, és ezért szerepelhetett Heimann Zoltán – aki aktívan részt vett a Bormarketing Kht. munkájában –, két borral is a nemzetközi szakértők kóstoló soraiban. A borászok közül sokan így utólag is igazolva látták, hogy a Bormarkeing Kht. inkább szolgált magán, mint közérdekeket.
A szervezők a jövő évben is megrendezik az eseményt, és ígéretük szerin sem a kiállítók számát, sem a kiállítók költségeit nem növelik.