Az eddigi legjobb magyar borrendezvény

Ezen a hétvégén a budapesti Royal Corinthia hotelben tartották az eddig legszínvonalasabb magyar boros rendezvényt. 100 kiállító és közel 800 palack bor részvételével zajlott az esemény, rendkívül neves előadókkal és résztvevőkkel - adta hírül a Zipp.

A VinCE 2010 rendezvényt szervező Decanter magazin a világ leghíresebb borászai és borszakértői közül jó néhányat elhozott hozzánk. Ennyi szakértelem és ennyi jó bor még soha nem volt ilyen kis helyen nálunk. A rendezvény lebonyolításának és szervezésének színvonala, csak azok számára lehet ismerős, akik jártak nyugati kiállításokon.

Az eseményen a belépőt vásárlók ingyenesen korlátlan mennyiségben kóstolhatták meg az összes kiállított bort, melyek között megtalálhatók voltak ország legismertebb, legdrágább tételei is. Minden ismert és elismert pincészet jelen volt.A szervezők magas szintű előadásokkal tették még érdekesebbé a programot. Előadott a világ egyik leginkább sztárolt Master of Wine minősítésű szakértője, Jancis Robinson, és a világ egyik legismertebb borásza, Antinori márki. Igaz, az előadásokra is érvényes jegy meglehetősen drága volt, de sokak szerint megérte. Aki Jancis Robinsont is akarta látni, annak 16 ezer forintot kellett befizetni.

A borászok között egyedül az előadásokkal kapcsolatban voltak kritikus hangok. Jancis Robinson például néhány 10 euro körüli újvilági tömegborral hasonlította össze Bock, Sauska és Heimann egy-egy 20 euro fölötti borát, és kihozta, hogy a magyar bor túlértékelt. A borászok szerint egy más összeállításban az jöhetett volna ki, hogy a magyar bor alulértékelt.A másik kóstoló sor a rosékról szólt. A világ 7 roséja mellett egyetlen hazai bort kóstolt Elizabeth Gabay, ami nem egy rosé volt, hanem Heimann sillere. A külföldi szakértők meglehetősen kevés magyar bort ismertek a rendezvény előtt, és ebből válogatták össze kóstolóikhoz a tételeket. Ezek főleg azok a borok voltak, amelyeket a megboldogult Bormarketing Kht. vitt ki külföldi kóstolókra. Ezért is fordulhatott elő, hogy nem volt fogalmuk arról, hogy a siller nem rosé, és ezért szerepelhetett Heimann Zoltán – aki aktívan részt vett a Bormarketing Kht. munkájában –, két borral is a nemzetközi szakértők kóstoló soraiban. A borászok közül sokan így utólag is igazolva látták, hogy a Bormarkeing Kht. inkább szolgált magán, mint közérdekeket.

A szervezők a jövő évben is megrendezik az eseményt, és ígéretük szerin sem a kiállítók számát, sem a kiállítók költségeit nem növelik.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.