Január-szeptemberben a budapesti szállodák szobakapacitás-kihasználtsága volt a legmagasabb (66-71%-os), az ország keleti részén található négy- és ötcsillagos szállodáké a legalacsonyabb, 45%-os. A többi csoportban ez a mutató meghaladta az 50%-ot. Egy kiadott szállodai szoba bruttó átlagára 17 300, nettó átlagára 15 000 forint volt a vizsgált időszakban. A bruttó átlagár folyó áron közel 2200 forinttal, a nettó átlagár 1800 forinttal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. Ez a mutató a budapesti ötcsillagos egységekben kiemelkedően magas (bruttó 37 100 forint, nettó 32 100 forint) volt. A fővárosi négy- és a vidéken működő négy- és ötcsillagos szállodák átlagosan 12 600-18 000 forintos, az adatszolgáltató háromcsillagos egységek 8600-10 200 forintos bruttó átlagárat érvényesítettek. Az egy kiadható szállodai szobára jutó szobaárbevétel (REVPAR) átlagosan közel napi bruttó 10 500 forint, nettó 9100 forint volt január–szeptemberben. A bruttó érték folyó áron 1100 forintot emelkedett 2005 azonos időszakához viszonyítva, és a szállodakategóriától, illetve a területi elhelyezkedéstől függött. A legmagasabb összeget (bruttó 26 500, illetve nettó 22 900 forintot) a budapesti ötcsillagos egységek érték el, a legalacsonyabbról a Balaton partján elhelyezkedő háromcsillagos egységek (bruttó 4800 forint, illetve nettó 4200 forint) számoltak be. A bruttó szobaárbevétel (Gross room revenue) összességében 18%-os, a nettó szobaárbevétel 17%-os folyó áras növekedést mutatott az év első kilenc hónapjában. Összege mindegyik vizsgált szállodacsoportban jelentős mértékben emelkedett. A bruttó szobaárbevétel legnagyobb mértékű emelkedését a Balaton partján működő háromcsillagos szállodák (34%), valamint az ország keleti részén található háromcsillagos házak (36%) jelentették, de 20-25%-os növekedésről számoltak be a balatoni négy-, a budapesti öt-, illetve az ország keleti részén fekvő négy- és ötcsillagos egységek is. A megfigyelt időszakban az eltöltött vendégéjszakák száma megegyezett az előző évivel, ami 7,2 millió vendégéjszakát jelentett. A fővárosi szállodacsoportokat 3-5%-os csökkenés jellemezte. Egyes szállodacsoportok (a Balaton partján levő négycsillagos egységek, az ország nyugati részén működő háromcsillagos szállodák és az ország keleti részén lévő szállodák) a vendégéjszakák számának jelentős (6-11%-os) emelkedéséről számoltak be.
Az első kilenc hónap szállodai mutatói
2006. első kilenc hónapjában a szállodák az egy évvel korábbinál egy százalékponttal alacsonyabb, átlagosan 61%-os szobakapacitás-kihasználtsággal működtek – derül ki a KSH legfrissebb adataiból.
Egy korty Ázsia reggelire
Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.