Az IPK International és az ITB Berlin kutatásának legfontosabb célja az volt, hogy utánajárjon annak, melyek azok az országok, amelyekbe szívesen térnek vissza a német, az orosz és a brit turisták (nem vették figyelembe a rokon és barát látogatásokat). Az alapján, hogy milyen gyakran látogattak meg egy úti célt, kategorizálták a turistákat három csoportba: újonc, felfedező és gyakori vendég.
Törökország az egyik legkedveltebb úticél Oroszország számára az utazási irodák adatai alapján, azonban a visszatérő turisták (négyszeri vagy többszöri látogatás az országba) száma már nem tükröz ekkora lelkesedést Törökország iránt. A 3,4 millió utazásnak mindössze 14 százaléka jelent visszatérő látogatókat, míg 48 százalékuk először volt a törököknél. Összességében az orosz lakosság 37 százaléka járt már Törökországban két vagy három alkalommal.
A német turisták számára Törökország továbbra is az egyik legvonzóbb úticél: 2011-ben 3,8 millió utazásból 1,5 millió (41 százalék) negyedik vagy ötödik utat jelentette a mediterrán országba. A brit utazások (2,2 millió) 31 százaléka újonc, 32 százaléka felfedező, 38 százaléka pedig gyakori vendégekből áll.
Dr. Martin Buck a Competence Centre Travel and Logistics képviseletében elmondta, hogy egy ország népszerűségére lehet következtetni abból, ha a vendégek többször is szívesen látogatják meg. Ezekben az országokban nagyon fontos szempont, hogy a turisták felmerülő igényeit teljes mértékben kiszolgálják.
A kutatásból az is kiderül, hogy a németek gyakori vendégnek számítanak Hollandiában. A német lakosség 63 százaléka legalább négy vagy öt alkalommal járt már a Benelux államban. Ausztria és Olaszország szintén előkelő helyen áll a németek toplistáján.
A britek leggyakrabban Franciaországba utaznak: 48 százalékuk rendszeresen utazik a Csalagút túloldalára. Az oroszok szintén a szomszédjaikhoz látogatnak el elsősorban. A legnépszerűbb úticél Ukrajna, ahol legalább négyszer vagy ötször járt az orosz lakosság 50 százaléka.
Forrás: Turizmus Online
Forrás: IPK International