Az oroszok Ukrajnába, a németek Hollandiába járnak vissza

Az ITB Berlin és az IPK International legfrissebb jelentése a németek, oroszok és a britek utazási szokásait vizsgálta. 

Az IPK International és az ITB Berlin kutatásának legfontosabb célja az volt, hogy utánajárjon annak, melyek azok az országok, amelyekbe szívesen térnek vissza a német, az orosz és a brit turisták (nem vették figyelembe a rokon és barát látogatásokat). Az alapján, hogy milyen gyakran látogattak meg egy úti célt, kategorizálták a turistákat három csoportba: újonc, felfedező és gyakori vendég.

Törökország az egyik legkedveltebb úticél Oroszország számára az utazási irodák adatai alapján, azonban a visszatérő turisták (négyszeri vagy többszöri látogatás az országba) száma már nem tükröz ekkora lelkesedést Törökország iránt. A 3,4 millió utazásnak mindössze 14 százaléka jelent visszatérő látogatókat, míg 48 százalékuk először volt a törököknél. Összességében az orosz lakosság 37 százaléka járt már Törökországban két vagy három alkalommal. 

A német turisták számára Törökország továbbra is az egyik legvonzóbb úticél:  2011-ben 3,8 millió utazásból 1,5 millió (41 százalék) negyedik vagy ötödik utat jelentette a mediterrán országba. A brit utazások (2,2 millió) 31 százaléka újonc, 32 százaléka felfedező, 38 százaléka pedig gyakori vendégekből áll. 

Dr. Martin Buck a Competence Centre Travel and Logistics képviseletében elmondta, hogy egy ország népszerűségére lehet következtetni abból, ha a vendégek többször is szívesen látogatják meg. Ezekben az országokban nagyon fontos szempont, hogy a turisták felmerülő igényeit teljes mértékben kiszolgálják. 

A kutatásból az is kiderül, hogy a németek gyakori vendégnek számítanak Hollandiában. A német lakosség 63 százaléka legalább négy vagy öt alkalommal járt már a Benelux államban. Ausztria és Olaszország szintén előkelő helyen áll a németek toplistáján.

A britek leggyakrabban Franciaországba utaznak: 48 százalékuk rendszeresen utazik a Csalagút túloldalára. Az oroszok szintén a szomszédjaikhoz látogatnak el elsősorban. A legnépszerűbb úticél Ukrajna, ahol legalább négyszer vagy ötször járt az orosz lakosság 50 százaléka.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.