A képviselet megnyitását több hónapos előkészítő munka előzte meg a borászat részéről, ami a Külügyminisztérium támogató segítsége nélkül elképzelhetetlen lett volna - mondta a képviselet megnyitóján Varga Béla, a japán piacon újabb borokkal bemutatkozó Tokaj Kereskedőház Zrt. export menedzsere az MTI-nek Tokióban.
A magyar borok ázsiai jelenlétének és elérhetőségének növelése a gazdasági célok mellett az országimázs része is - tette hozzá Gál Helga, a Külügyminisztérium bor- és gasztronómiai tanácsadója, aki a napokban Tokió mellett Pekingben, Hongkongban és Ausztráliában is magyar borkulturális rendezvényeken vett részt.
A Tokaj Kereskedőház magas minőségű aszú borai többek között az esztergomi autógyárat birtokló Suzuki-csoporton keresztül már évek óta jelen vannak a japán piacon. Most azonban az állami tulajdonú borászat szélesebb fogyasztói kör felé készül nyitni azáltal, hogy bővebb termékpalettával jelenik meg a szigetországban. Japánban az elmúlt években egyre népszerűbbé vált a minőségi borok fogyasztása, amely az ázsiai gasztronómiái kultúrától sem áll már távol.
Forrás: MTI