A vásár első napján az MT Zrt. több más ország turisztikai külképviseletével (www.corps-touristique.at) és a Statistik Austria (www.statistik.at) turisztikai szakértőivel közösen tartott sajtótájékoztatót a várható utazási trendekről. Az elhangzottak alapján az osztrákok 74 százaléka idén biztosan tervez utazást, közel egyötödük pedig még a tavalyinál is többször szeretne az év során utazni. Az osztrákok legnépszerűbb külföldi célországa továbbra is Olaszország, amelyet Németország, Horvátország, Spanyolország és Magyarország követ. Trendszerűség látszik kirajzolódni abban, hogy a rövidebb (1-3 napos) utak részaránya az elmúlt években tovább nőtt a hosszabb távú utazások rovására, ami kedvező a magyarországi beutazás szempontjából. Ausztria lakóinak utazási kedvét jól mutatja, hogy a bécsi FERIEN Messe négy napja alatt minden várakozást felülmúlva, több mint 150 ezer látogató fordult meg.
A magyar standon a fókuszban az egészségturizmushoz köthető turisztikai ajánlatok és szolgáltatások, valamint a 2012-es év kiemelt hazai rendezvényeinek népszerűsítése állt, úgymint a Budapesti Tavaszi Fesztivál, az idén 20 éves Sziget Fesztivál vagy a VOLT, a Balaton Sound és a Harley Davidson fesztiválok. Az MT Zrt. együttműködésben a magyar FORMA 1-es futam hivatalos ausztriai jegyértékesítő irodájával (www.hungarotickets.com) külön hostess-csapatokkal és a közösségi portálokon folytatott nyereményjátékokkal hívta fel a vásárlátogatók figyelmét, a fiatalok körében is népszerű magyar ajánlatokra. Az MT Zrt. osztrák piacon folytatott aktivitásáról, a 2011-es évről szóló beszámoló, s a tervezett akciókról további információk itt: www.ungarn-tourismus.at/magyar-sarok