A hazánk egyik legnagyobb vonzerejének számító környéken a szálláshelyek tavaly 21,4 milliárd forint bevételt könyvelhettek el, az idei esztendő ennél akár jobb is lehet. Évek óta folyamatosan csökken a külföldi vendégéjszakák száma, az idén ezen a forint euróhoz viszonyított gyenge árfolyama változtathat, ez ugyanis olcsóbbá teszi a hazai szolgáltatásokat a külföldieknek. A legtöbb cég osztrák, holland, dán, cseh és német vendégeket vár, de nyilván az euróval érkező szlovákokból is több lesz, mint tavaly.
A válság eddig kevésbé népszerű üdülési formáknak adhat új értelmet: egyre nagyobb az érdeklődés a jó minőségű, több férőhelyes apartmanházak iránt. A kempingek és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások iránt már tavaly is érezhetően nőtt a kereslet; a gyógy- és wellness-szállodák iránt viszont kisebb az igény. A beutazóturizmus fellendítése érdekében több kisebb diszkontlégicéggel tárgyalnak Sármelléken. A Balaton környéki szolgáltatók és a Magyar Turizmus Zrt. közösen létrehozott Légi Marketing Alapjában tavaly 25 millió forint gyűlt össze, az idén már áprilisban elérték ezt az összeget.
Az óvatos bizakodást egyre több hotel megújuló saját értékesítéssel is igyekszik alátámasztani. A siófoki Hotel Azúr például telefonos értékesítési akció keretében kínál számos üdülési csomagot. A pünkösdi hosszú hétvégére a családosoknak most még nem adnak kedvezményt ebben a konstrukcióban, de hét közben a gyerekekkel együtt igen olcsón pihenhetnek a szülők. A balatonalmádi Ramada Hotel & Resort Lake Balaton az internetes értékesítésre alapoz, akcióikkal ők is elsősorban a hazai turistákat célozzák meg. A Balatontourist Zrt. 17 kempingjében hét-nyolc százalékkal nőtt az előfoglalások száma - tájékoztatott a cég. A kempingek forgalma az utóbbi években öt-hat százalékkal emelkedett, évi 15-20 százalékkal több a belföldi turista. A külföldiek jelenléte nem nő ilyen mértékben, ám az elmúlt években az osztrákok, csehek és szlovákok érdeklődése élénkült a Balaton iránt. (Napi Gazdaság és Napi Gazdaság)