Piszkos szobák, ételmérgezések – elég ok arra, hogy az emberek távol tartsák magukat egy ilyen szállodától. A Hans Brinker Budget Hotel azonban épp ezzel a taktikával csábítja az utazókat. A világ legrosszabb hotelje címmel büszkélkedő szálloda nem tervez változásokat.
A szálloda már 16 éve működik. A szállóvendégek a közömbös személyzetre, a rettenetes reggelikre, a piszkos törülközőkre panaszkodnak leggyakrabban, de előfordultak már a szállodában poloskák is. Az ágynemű rendszerint szakadt, az ágyon pedig az előző vendég haját is megtalálhatja, aki egy kicsit jobban szétnéz. A hotel azonban majdnem mindig teltházas. A tulajdonos ugyanis nem ferdít, az igazat írja szolgáltatásaik minőségéről. A turisták pedig hitetlenkedve özönlenek a hotelbe, hogy megtapasztalják: viccről van szó, vagy a valóságról, írja a bumm.sk.
Az egész üzlet egy egyszerű kampánnyal kezdődött – a „Világ legrosszabb hotelje” című kiadvánnyal, mely a luxushotelek túlzó, közhelyes kiadványainak paródiája. A plakátokon felbukkan például egy ablak, mely egy téglafalra néz. A képen a következő felirat olvasható: „Rosszabb már nem lehet”. A plakáton látható másik fotón az függönyök már be vannak húzva, a következő megjegyzéssel: „Azért mi igyekszünk”.
Aki a Brinker hotelben foglal szállást, tudja, mire vállalkozik – mondja Dave Bell menedzser, akit egyáltalán nem zavarnak a negatív reakciók. „Úgy fogjuk fel, hogy épp a negatív értékelések a jók a Brinker számára” – tette hozzá.
„A hotel nem vállal felelősséget az ételmérgezésekért, az idegösszeomlásokért, a koleráért és a rühért” – áll a hotel honlapján, mely rozsdás ágyakkal és börtönkényelemmel büszkélkedik. Egy éjszaka 22,5 euróba kerül a szállodában, egy szobán viszont nyolc vendég osztozik. Minden szobának van fürdője és illemhelye is, működésük azonban „kétséges”.