Egy kutatás eredménye szerint nem is alaptalanul érték vádak a Nagy-Britanniában valaha indított legnagyobb kampányt, amely arra igyekezett felhívni az angolok figyelmét, hogy belfölön nyaraljanak, írja a TravelMole.
Az ABTA már korábban is negatív véleményt nyilvánított az akcióról, amire 4 millió fontot költött az állam. A Szövetség szerint a kampány átgondolatlan közpénz-pocsékolás, véleményük szerint ugyanis a reklám csak a fogyasztók alacsony százalékára hat. A brit utazók többsége (45%) leginkább a barátok, család javaslatai hatására választ úti célt, 36%-uk utazási oldalak, brossúrák alapján, 16%-a magazinok, tévéműsorok beszámolói szerint és csak 7% az, akire hatással vannak a televíziós reklámok.
Az ABTA véleményét erősítette meg a YouGov mostani, áprilisi tanulmánya is, amelyben 2000 felnőttet kérdeztek meg. E szerint az angolok 67%-a tervezi külföldre idei nyaralását. A megkérdezettek 13%-a elmondta, egyáltalán nem látta a kampányt, ráadásul minden 25 emberből egynek kifejezetten a kampány miatt ment el a kedve a belföldi nyaralástól.
Regionális bontásban Nagy-Britannia északi és észak-nyugati részén élőkre hatott leginkább pozitívan a reklámkampány - mindkét régióban a válaszadók 19%-a gondolja úgy most, hogy inkább belföldön nyaral. Legkevésbé skóciát érintette meg a reklám, sőt 9%-uk válaszolt úgy, hogy éppen a kampány miatt nem valószínű, hogy otthon nyaralnak.
Nézze meg a kampányhoz kapcsolódó reklámfilmet, amelyben olyan hírességek bukkanak fel, mint Stephen Fry, Rupert Grint, Michelle Dockery vagy Julie Walters:
{youtube|id=viCZ4XjTliY}
A tanulmány további megállapításai szerint a West Midlandsban élők a leginkább árérzékenyek, a válaszadók itt (36%-ban) a szállodai árat és (30%-ban) a repjegy árát említették, mint a választásukat leginkább meghatározó tényezőt (a polititkai bizonytalanság után, amelyet 54%-kuk említett). A londoniak, skótok és welsziek szintén takarékosak, nekik is számít, hogy a repjegy mennyire drága. A leginkább számítógép-függők az East Midlands-iek, akik közel 43%-ban mondták azt, hogy lefújják a nyaralást, ha az interneten negatív véleményeket találnak a kiszemelt útról, és 35%-ban döntenek hasonlóképpen, ha a negatív véleményt a barátaik, rokonaik mondják.