BWI mérleg

Minden eddiginél több generált vendégéjszaka, elégedett résztvevők – ez a Magyar Turizmus Zrt. hetedik Budapest Winter Invitation kampányának mérlege. A novembertől április elejéig tartó, 1 millió euró média-költségvetésű kampány eredményeinek feldolgozása a napokban zárult le.

Az összesítés szerint a BWI-akció eredménye legalább 25 063 érkezés és 93 455 többlet vendégéjszaka. A legtöbbet a brit, az olasz és a francia vendégeknek köszönhetjük, többségük repülővel érkezett. A vendégéjszakák 16,7%-át az akció idejére eső három ünnep időszakában regisztrálták.
A téli forgalomélénkítő kampány célja Budapest népszerűsítése mellett a főváros utó- és előszezoni külföldi vendégforgalmának növelése volt. A kampány ideje alatt különleges kedvezményekkel invitálták az utazókat fővárosunkba. A három vagy négy éjszakára érkező vendégek az utolsó éjszakát ingyen kapták, emellett további kedvezményeket is igénybe vehettek a kuponokból álló BWI-voucher segítségével. A tavalyi sikerre tekintettel a szállodai akció mellett idén is ingyenes fürdőlátogatást biztosítottak az érkezőknek. Ebben az évben a Lukács Fürdő is bekapcsolódott a programba, így a Széchenyi, a Gellért és a Rudas mellett eggyel több ingyenes lehetőség közül választhattak a vendégek. A 2012/13-as akcióhoz 50 fővárosi szálloda és számos stratégiai partner csatlakozott.
A BWI kampány fő finanszírozójaként a Magyar Turizmus Zrt. idén is részese volt az akció szervezésének és népszerűsítésének. A széles körű együttműködésben a budapesti három-, négy- és ötcsillagos szállodák mellett a következő szervezetek vettek részt: a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, a Budapest Gyógyfürdői Zrt., a Budapest Airport Zrt., a Wizz Air, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ, az Expedia és Hotels.com nemzetközi piacvezető utazási portálok, a CityTour Hop on Hop off, a Legenda Kft. és a Memento Park. Új stratégiai partnerként jelent meg a kampányban a Szépművészeti Múzeum, valamint a Budapesti Tavaszi Fesztivál: Ennek köszönhetően a nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő Cézanne és a múlt című kiállítás és a Budapesti Tavaszi Fesztivál nemzetközi promóciója összekapcsolódott a téli városlátogató csomagéval.
A BWI EREDMÉNYEI RÉSZLETESEN
A 2012/2013. évi BWI kampányban 50 szálloda és 8 egyéb szolgáltató vett részt. A promóció minden eddiginél több, összesen több mint 93.455 vendégéjszakát generált a kampányhoz csatlakozott fővárosi három-, négy, illetve ötcsillagos szállodákban. Ez 18%-os növekedést jelent az előző BWI kampányidőszakban regisztrált vendégéjszakákhoz képest.
A BWI-akció keretében a vendégek 51,9%-a töltött el 3 éjszakát a szállodákban, összesen 37 608 éjszakát generálva. A vendégek 30,9%-a 4 éjszakára szállt meg (összesen 29 852 vendégéjszaka), ennél hosszabb ideig 3643 fő maradt (21 447 vendégéjszakát generálva).
A legtöbb vendégéjszakát a repülővel érkező BWI-vendégek adták, az összes válaszadó által eltöltött vendégéjszakák 89%-a származik tőlük. 8,0% jelezte, hogy autóval, 3% pedig egyéb közlekedési eszközzel érkezett. (A vendégéjszakák 11,4%-a esetében nem ismert a közlekedési eszköz.)
Az ünnepeknek kiemelt szerep jut a BWI során is
A feldolgozott adatok szerint az ünnepek (karácsony, szilveszter, húsvét) szerepe kiemelkedő, összesítve ezen időszakok alatt regisztrálták az összes – feljegyzett– vendégéjszaka 16,7%-át.
Az akcióban részt vett szállodák és egyéb szolgáltatók körében végzett felmérés szerint a legtöbb partner jó ötletnek tartja a BWI-t, és többségük máskor is részt venne hasonló, Budapest forgalmát élénkítő akcióban.
A BWI akció folytatódik: az MT Zrt. már megkezdte a nyolcadik BWI kampány előkészítését.
PARTNERI VISSZAJELZÉSEK
A kampány lezárását követően a Magyar Turizmus Zrt. ezúttal is végzett online kérdőíves felmérést a Budapest Winter Invitation akcióban részt vevő szállodák és egyéb szolgáltatók körében. A partnerek jelentős hányada töltötte ki a kérdőívet: az 50 szálloda közül 49-en, a hat szolgáltató közül öten adtak a felmérésen keresztül visszajelzést tapasztalataikról. A válaszadók között 4 ötcsillagos, 29 négycsillagos és 14 háromcsillagos ház, valamint 2 apartmanszálloda képviseltette magát. 18 válaszadó szálloda 200-nál több, 21 szálloda 100-nál kevesebb szobával rendelkezik, a kettő közti kategóriába 10 szálloda esett. A válaszadó szállodák 87,8%-a korábban is részt vett az akcióban.
A szállodák visszajelzése szerint az előző kampányhoz hasonlóan a 3=4 akció népszerűbb (81,6%-os említés) volt a szállodák körében, mint a 2=3 akció (75,5%). (2010-ben a 2=3 akció volt kedveltebb, 2011-ben a két akció népszerűsége teljesen megegyezett.)
A legtöbb vendégéjszakát a brit, az olasz és a francia vendégek generálták
A szállodák visszajelzései szerint a vendégek lakóhely szerinti összetétele szállodánként eltérő volt. A BWI-vendégeket küldő öt legfontosabb piac továbbra is az Egyesült Királyság, Olaszország, Franciaország, Németország és Svédország volt, de a cseh és spanyol vendégek is jelentős forgalmat biztosítottak. Az akcióban részt vevő partnerek beszámoltak továbbá osztrák, holland, belga, lengyel, orosz, svájci, szlovák, amerikai, izraeli, román, szerb, horvát, indiai, ír, latin-amerikai, luxemburgi, portugál és ukrán, sőt magyar vendégekről is.
A voucherek adatai alapján a közeli és szomszédos országokból érkező vendégek által generált vendégéjszakák (10 040 éjszaka) aránya 11,2% volt.
A fő küldőpiacokon kívül a szomszédos és az észak-európai országokra kell fókuszálni
A szállodák véleménye szerint a következő BWI-kampány során elsősorban az Egyesült Királyságra, Németországra és Olaszországra kell fókuszálni a promóciót, ám ha országcsoportok szerint összesítve is vizsgáljuk a válaszokat, akkor a szomszédos országok, illetve az észak-európai országok kerülnek az első helyre.
A fürdőkön kívül a hop-on hop-off és a Legenda városnézés a legnépszerűbb
A fürdők iránt volt a legnagyobb érdeklődés, ezt követően a városnéző programok: a City Tour Hop On Hop Off (97,9%-os említés) és a Legenda (91,7%-os említés) bizonyultak a legnépszerűbbnek. Ezt követte a Budapest Kártya (78,7%). A Memento Park és a Budapesti Tavaszi Fesztivál iránt közel azonos arányú érdeklődést jeleztek a szállodák, ezeket követte a Szépművészeti Múzeum Cézanne kiállítása és az egyéb kulturális programok, szolgáltatások. Idén az autókölcsönzés iránt mutatkozott a szállodák visszajelzése alapján a legkisebb kereslet.

A szállodák 97,9%-a elégedett volt az akció promóciójával
A kampányban részt vevő szállodák 75,5%-a tökéletesen elégedett volt a promócióval, ami az előző év adataihoz képest 20,5 százalékpontos javulást jelent. A „részben elégedett” választ adók aránya 22,4%. Az elégedett válaszadók aránya ezzel a tavalyi 92,5%-os hányadhoz képest 7,0 százalékponttal nőtt.
A kiemelt partnerek kedvezményeit ez alkalommal is voucher formájában vehették igénybe a vendégek. A voucher formáját, kivitelezését és tartalmát egyaránt megfelelőnek tartották a szállodák.
A szállodák hasznosnak találnák, ha a jövőben a Magyar Turizmus Zrt. intenzívebben népszerűsítené a BWI-t a közösségi médiában, ők maguk 49,0%-ban használták saját Facebook-oldalukat erre a célra.
A többség szerint jó ötlet a BWI
49 válaszadóból 47 máskor is részt venne hasonló, Budapest forgalmát élénkítő akcióban. A téli időszakot 45, a nyárit 18 szálloda jelölte meg. A válaszadók 79,6%-a (39 szálloda) a november 1. – március 31. közötti időszakot tartja a legalkalmasabbnak a BWI megvalósítására.
Hasznos az online utazásközvetítőkkel való együttműködés
Az együttműködést online utazásközvetítőkkel a válaszadók 98,0%-a hasznosnak tartja (tavaly 95,0%-uk): 69,4% egyszerre több online utazásközvetítővel, 28,6% ismét az Expedia csoporttal működne együtt. Javasolt utazásközvetítők: booking.com (23 említés), Expedia (17), Agoda.com (10), Orbitz (6), HRS (5), lastminute.com (2), Travelocity (2), továbbá egy-egy említést kapott a Splendia, a Holiday Check, az Ebookers, a TripAdvisor, a Hotel.de, az Exclusively Hotels és az Ostrovok.
AZ EGYÉB PARTNEREK VISSZAJELZÉSEI
A válaszadó öt egyéb szolgáltató közül négy már csatlakozott valamelyik korábbi BWI akcióhoz is. Visszajelzéseik szerint a voucher formája, kivitelezése és tartalma megfelelő, cégen belüli elszámolása és az eredmények nyomon követése egyszerű volt.
Akárcsak a szállodák, a többi partner is szívesen csatlakozna hasonló akciókhoz, elsősorban a téli időszakban. Abban is megegyezik a két szolgáltatói kör, hogy elsősorban a november 1. – március 31. közötti időszakot tartják a legalkalmasabbnak az akcióra.
A BWI KAMPÁNYCSOMAG
A BWI kampány célpiacai Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Olaszország, Skandinávia, Ausztria, Spanyolország illetve Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Románia és Szerbia voltak.
A BWI akció keretében különleges kampánycsomaggal csábították a külföldi utazókat a magyar főváros téli „arcának” megismerésére. A három vagy négy éjszakára érkező vendégek amellett, hogy az utolsó éjszakát ingyen kapták, – az előző BWI akcióhoz hasonlóan – ezúttal is további kedvezményeket vehettek igénybe a kuponokból álló BWI voucher segítségével a 2012. november 15. és 2013. április 7. közötti időszakban, a Budapesti Tavaszi Fesztivál zárónapjához igazítva az akció időtartamát. A 2=3; 3=4 szállodai kedvezményajánlat mellett a BWI vendégek ingyenesen kereshették fel a magyar főváros megjelölt történelmi fürdőinek – Gellért, Rudas, Széchenyi, Lukács fürdő – egyikét, A voucher ezen kívül kedvezményes hajós, buszos városnézésre és Memento Park látogatásra is adott lehetőséget.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.