Híres emberekkel népszerűsítik a múzeumlátogatást

Magyarország eddigi legnagyobb múzeumnépszerűsítő programjához a februári indulás óta több ezer fiatal, valamint neves színészek, műsorvezetők, zenészek, írók-költők is csatlakoztak. A matricagyűjtő játékkal is kiegészülő marketingkampány a célcsoport, valamint a múzeumi szféra részéről is pozitív fogadtatásra talált: a játékosok a garantált nyereményeknek és az élményeknek, a részt vevő múzeumok pedig a feléjük forduló figyelemnek, a látogatók fokozódó érdeklődésének örülhetnek.

Még mindig nem késő csatlakozni a Mozaik Múzeumtúrához. A május 31-ig tartó, nagyszabású múzeumnépszerűsítő kampány formabontó eszközökkel próbálja elérni, hogy minél több látogató keresse fel a hazai múzeumokat: a 300 múzeum és kiállítóhely Magyarországon címmel megjelent hiánypótló kiadványra épülő matricagyűjtő játék, valamint mobil applikáció hivatott felkelteni az érdeklődést a részt vevő intézmények sokszínű kulturális kínálata iránt.

Fiatalokat célzó marketingkampány

A várakozásoknak megfelelően a matricagyűjtő játék az elsősorban fiatalokat célzó program legnépszerűbb eleme. A Mozaik Múzeumtúra gyűjtőfüzetet, valamint az ahhoz tartozó matricacsomagokat már több mint 130 értékesítési ponton (Alexandra könyvesboltokban, múzeumokban) tudják megvásárolni a kulturális kalandozásba bekapcsolódó érdeklődők. A gyűjtemény csak akkor lehet teljes, ha a játékosok négy múzeumot is meglátogatnak, és igénylik a kizárólag a programban részt vevő intézményekben beszerezhető matricákat. A teljes gyűjteményt visszaküldő játékosok garantált ajándékot – féléves National Geographic- előfizetést és Mozaik Múzeumtúra ajándékcsomagot – kapnak. „A Klebelsberg Intézményfenntartó Központtal megvalósult együttműködés eredményeként 10.000 gyűjtőfüzetet ingyenesen juttattunk el a közoktatási intézményekbe, így a garantált ajándék begyűjtésére egyre több fiatalnak lesz lehetősége” – közölte Pápay György, a programot megvalósító Örökség Kultúrpolitikai Intézet ügyvezető igazgatója.

Egyre több diákcsoport látogatja a múzeumokat

A visszajelzések alapján a programnak köszönhetően felpezsdült az együttműködés az oktatási és a kulturális intézmények között. Volt olyan múzeum, ahol azért bővült a múzeumpedagógiai kínálat, mert egyre több Mozaik Múzeumtúra gyűjtőfüzettel „felszerelkezett” diákcsoport kereste fel a programba bevont kiállítóhelyeket. „Főleg a szűkös költségvetésből gazdálkodó, kisebb intézmények számára jelent nagy segítséget, hogy a Mozaik Múzeumtúra felületein keresztül az átlagosnál szélesebb nyilvánossághoz is eljuthatnak” – mondta Pápay György.

Sztárok is csatlakoztak 

A Nemzeti Kulturális Alap által támogatott programhoz – melynek a Facebookon már közel 15.000 követője van – színészek, műsorvezetők, zenészek is csatlakoztak. A Mozaik Múzeumtúra honlapján, valamint a közösségi oldalon megjelenő videókban többek között Gundel Takács Gábor, Hien, Pál Feri atya, Lackfi János és Szente Vajk beszél arról, miért fontos szerintük múzeumba járni, hogy áll össze a saját, négy „állomásból” álló múzeumtúrájuk.

Azért is érdemes csatlakozni a Mozaik Múzeumtúrához, mert a tavasszal nyitó intézményekkel tovább bővültek a lehetőségek: március közepétől már – többek között – a gödöllői Királyi Kastély Múzeum, a kalocsai Magyar Fűszerpaprika Múzeum, valamint az Egerben található Gárdonyi Géza Emlékház is csatlakozott a matricagyűjtő pontokhoz.

További részletek és információ: www.mozaikmuzeumtura.hu

Forrás: Turizmus Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.