Csökkent a Zwack Unicum nyeresége

A Zwack Unicum Nyrt. 2012-2013-as üzleti évének első fél évében 611 millió forint adózás utáni nyereséget ért el, amely 31,7 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál, ugyanakkor kissé magasabb a tervezettnél - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján közzétett gyorsjelentésében.

A nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerinti beszámoló alapján 9,369 milliárd forint bruttó árbevételt ért el a Zwack az első fél évben, amely 7,6 százalékkal marad el a bázis időszakban teljesített árbevételétől. A beszámoló szerint az üzleti év első fél évében (2012. április 1-jétől szeptember 30-ig) a nettó értékesítés 5,762 milliárd forint volt, 5,7 százalékkal alacsonyabb a bázisnál.

Az üzemi eredmény az első fél évben 633 millió forint volt, ez 299 millió forinttal, 32,1 százalékkal marad el a tavalyi első félévitől.

A belföldi értékesítés nettó árbevétele 5,111 milliárd forintot tett ki, szemben a tavaly első félévi 5,510 milliárd forinttal. A belföldi értékesítésen belül a saját termelésű termékek forgalma 8,2 százalékkal csökkent a bázishoz képest, a prémium termékek belföldi árbevétele 0,2 százalékkal, a minőségi termékeké 13,5 százalékkal, a kommersz portfolió árbevétele 57,3 százalékkal esett.

A szeszipari cég által forgalmazott termékek nettó árbevétele 3,3 százalékkal emelkedett. A portfolión belül a Diageo termékek árbevétele 5,8 százalékkal csökkent, míg a bor üzletág árbevétele 6,5 százalékkal nőtt.

A Zwack a jelentésben kiemeli, hogy a második negyedéves árbevételi adatok enyhe javulást mutatnak az első negyedévhez képest. Az első negyedévben a belföldi árbevétel 8,4 százalékkal csökkent a bázishoz képest, a második negyedévben csak 5,9 százalékos volt a visszaesés. A pozitív változás elsősorban a saját termelésű prémium portfoliónak köszönhető.

A társaság számára legfontosabb prémium szegmensben a piachoz képest jó teljesítményt nyújt a Zwack Unicum Nyrt., (0,2 százalékos árbevétel csökkenés a piaci 5,3 százalékhoz képest), elsősorban az Unicum Szilva sikeres bevezetésének köszönhetően.

Az export árbevétel 651 millió forint volt április-szeptemberben; ez 8,7 százalékkal magasabb, mint a tavalyi exportteljesítmény (599 millió forint).

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.