Gordon Mária, ügyvezető igazgató bevezetésképpen elmondta: a hazánkban 1907 óta működő, üzleti utaztatásokra specializálódott iroda 2008 júniusában érezte először a gazdasági válság jeleit. Ekkor még csak 5-6 %-os visszaesést tapasztaltak, ami 2008 őszére már 23-28 %-osra dagadt. A hanyatlás leginkább a hazai repülőjegy eladások drasztikus csökkenése miatt következett be, amely 2009 első negyedévében 33,7 %-os visszaesést mutatott. A CWT vezetősége ekkor határozta el, hogy közvélemény-kutatást végez a piacon és ez alapján alakítják tovább üzleti stratégiájukat.
A 200 megkeresett nagyvállalat közül 74 cég reagált a kérdőívre. A válaszadók 86 %-a a válság hatására csökkentette utazási költségkeretét – 40,9 %-uk 10-30 %-kal, 26,8 %-uk 30-50 %-kal. Mindez az jelenti, hogy a nagyvállalatok közel 70 %-a több mint 10 %-kal csökkentette az üzleti utazásokra szánt keretét. A megtakarításokat elsősorban a repülőjegyek, a szállások és a programok díjain eszközölték a cégek. A hagyományos légitársaságok helyett fapados járatokat választanak, a szállásokat alacsonyabb kategóriájú szállodákban foglalják le, de vannak olyan esetek is, amikor videokonferenciával váltják ki az üzleti utakat.
Az utazások számának csökkentése helyett a Carlson Wagonlit Travel a költségek hatékonyságának növelésére ad tanácsokat ügyfeleinek. A CWT globális hálózatának hatalmas repülőjegy- és szállásforgalma lehetővé teszi, hogy kedvezményes árakat nyújthassanak ügyfeleinek. Az utazási szokásokat, az ezekről készült statisztikákat és költségelemzéseket minden ügyfél online felületen ellenőrizheti, így hosszú távon optimalizálhatja kiadásait.