A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete elkészítette az idei turisztikai főszezonra vonatkozó piaci előrejelzését, amely szerint Magyarország előreláthatólag idén is megőrzi dobogós helyét, mint az osztrákok rövid távú (1-3 napos) utazásainak célpontja.
Az MT Zrt. trend-riportjából többek között megtudható, hogy a nyári főszezon előtt készült friss kutatás szerint az osztrákok a legjobban költő turisták között vannak, akik az idei nyári főszabadságuk alatt átlagosan 2.500 eurót terveznek kiadni. Az osztrákok az egyik legnagyobb utazási hajlandósággal bíró európai nemzet, a nyári hónapokban 57 százalékuk tervez utazást.
Az Európai Unió Eurobarometer felmérése alapján az Ausztriában megkérdezettek 77 százaléka válaszolt úgy, hogy a gazdasági nehézségek nem érintik idei utazási döntésüket. A hosszabb szabadságok szempontjából idén is Olaszország, Horvátország és Németország lesz a sláger.
Az ausztriai utazási irodák szövetségének, az ÖRV-nek a prognózisa szerint az idei nagy visszatérő Görögország, ahonnan az első negyedévben a főszezonra leadott foglalások száma 30 százalékkal meghaladta a tavalyi év azonos adatait.
A jó ár-érték arányú desztinációk esetében is egyre több osztrák turista részesíti előnyben az all inclusive szolgáltatásokat. Jó hír, hogy a Statistik Austria (www.statistik.at) elemzése szerint Magyarország számít az egyik legkedvezőbb ár-érték arányú turisztikai célországnak, ahol az idén legtöbbet ér az osztrákok nyaralásra szánt pénze. A kimutatás szerint idén Magyarországon 77 százalékkal több (!) turisztikai szolgáltatást lehet vásárolni ugyanannyi pénzből, mint a szomszédos Ausztriában.
A tanulmány szerint ösztönzőleg hat az osztrák beutazó turizmusunk szempontjából a kedvező forint-euró árfolyam is. Az Ausztriából érkező beutazás további ösztönzése érdekében az MT Zrt. számos eszközt bevet az osztrák piacon. A klasszikus értékesítés-ösztönző és marketingeszközök mellett az MT Zrt. ausztriai képviselete egyre nagyobb hangsúlyt helyez a kapcsolatmarketing nem szokványos eszköztárára is, amelyre példa az ausztriai magyarok körében folytatott turizmus-mozgalom.
Az MT Zrt. Rot-Weiß-Rot in Ungarn szlogen alatt kezdeményezett mozgalmára az osztrák média- és marketingszakemberek szakmai lapja, a Medianet, valamint a Faktum turisztikai magazin egyaránt felfigyelt. A véleményformáló lapok kiemelik, hogy a magyar nemzeti marketingszervezet „nem konvencionális eszközökkel dinamizálja az ausztriai beutazóforgalmat.”
Az Ausztriából származó vendégforgalmunk a kedvezőtlen külső körülmények ellenére folyamatosan gyarapszik, s évtizedes rekorderedmények születnek. Az elmúlt 5 év alatt 20 százalékot meghaladóan nőtt az osztrák vendégek száma a hazai kereskedelmi szálláshelyeken.
Az elmúlt évek átlagában az osztrák látogatók 120 milliárd forintot költöttek éves szinten Magyarországon, aminek nagy része turisztikai célú költés volt. A jól fizető osztrák vendégek a forgalmi adón keresztül átlagosan naponta 80 millió forintot „fizetnek be” a hazai költségvetésbe.
Az osztrákok utazási szokásairól részletes tanulmányok és elemzések itt, ahonnan az aktuális trendriport is elérhető: http://at.gotohungary.com/dokumentumok (piackutatás).