Dupláját éri nálunk az osztrák euró

Idén is kedvelt úti cél hazánk az osztrák turisták körében: nálunk az osztrák vendég egy eurója 77 százalékkal többet ér, mint otthon.

A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete elkészítette az idei turisztikai főszezonra vonatkozó piaci előrejelzését, amely szerint Magyarország előreláthatólag idén is megőrzi dobogós helyét, mint az osztrákok rövid távú (1-3 napos) utazásainak célpontja.

Az MT Zrt. trend-riportjából többek között megtudható, hogy a nyári főszezon előtt készült friss kutatás szerint az osztrákok a legjobban költő turisták között vannak, akik az idei nyári főszabadságuk alatt átlagosan 2.500 eurót terveznek kiadni. Az osztrákok az egyik legnagyobb utazási hajlandósággal bíró európai nemzet, a nyári hónapokban 57 százalékuk tervez utazást.

Az Európai Unió Eurobarometer felmérése alapján az Ausztriában megkérdezettek 77 százaléka válaszolt úgy, hogy a gazdasági nehézségek nem érintik idei utazási döntésüket. A hosszabb szabadságok szempontjából idén is Olaszország, Horvátország és Németország lesz a sláger.

Az ausztriai utazási irodák szövetségének, az ÖRV-nek a prognózisa szerint az idei nagy visszatérő Görögország, ahonnan az első negyedévben a főszezonra leadott foglalások száma 30 százalékkal meghaladta a tavalyi év azonos adatait.

A jó ár-érték arányú desztinációk esetében is egyre több osztrák turista részesíti előnyben az all inclusive szolgáltatásokat. Jó hír, hogy a Statistik Austria (www.statistik.at) elemzése szerint Magyarország számít az egyik legkedvezőbb ár-érték arányú turisztikai célországnak, ahol az idén legtöbbet ér az osztrákok nyaralásra szánt pénze. A kimutatás szerint idén Magyarországon 77 százalékkal több (!) turisztikai szolgáltatást lehet vásárolni ugyanannyi pénzből, mint a szomszédos Ausztriában.

A tanulmány szerint ösztönzőleg hat az osztrák beutazó turizmusunk szempontjából a kedvező forint-euró árfolyam is. Az Ausztriából érkező beutazás további ösztönzése érdekében az MT Zrt. számos eszközt bevet az osztrák piacon. A klasszikus értékesítés-ösztönző és marketingeszközök mellett az MT Zrt. ausztriai képviselete egyre nagyobb hangsúlyt helyez a kapcsolatmarketing nem szokványos eszköztárára is, amelyre példa az ausztriai magyarok körében folytatott turizmus-mozgalom.

Az MT Zrt. Rot-Weiß-Rot in Ungarn szlogen alatt kezdeményezett mozgalmára az osztrák média- és marketingszakemberek szakmai lapja, a Medianet, valamint a Faktum turisztikai magazin egyaránt felfigyelt. A véleményformáló lapok kiemelik, hogy a magyar nemzeti marketingszervezet „nem konvencionális eszközökkel dinamizálja az ausztriai beutazóforgalmat.”

Az Ausztriából származó vendégforgalmunk a kedvezőtlen külső körülmények ellenére folyamatosan gyarapszik, s évtizedes rekorderedmények születnek. Az elmúlt 5 év alatt 20 százalékot meghaladóan nőtt az osztrák vendégek száma a hazai kereskedelmi szálláshelyeken.

Az elmúlt évek átlagában az osztrák látogatók 120 milliárd forintot költöttek éves szinten Magyarországon, aminek nagy része turisztikai célú költés volt. A jól fizető osztrák vendégek a forgalmi adón keresztül átlagosan naponta 80 millió forintot „fizetnek be” a hazai költségvetésbe.

Az osztrákok utazási szokásairól részletes tanulmányok és elemzések itt, ahonnan az aktuális trendriport is elérhető: http://at.gotohungary.com/dokumentumok (piackutatás).


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.