A potenciális pályázók tájékoztatását idén is segítik a Magyar Turizmus Zrt. regionális marketing igazgatóságai, december 1-én a Budapest-Közép-Dunavidék Regionális Marketing Igazgatóság tartott információs napot a pályázat iránt érdeklődő turisztikai szolgáltatóknak. A szervezők nem titkolt célja volt, hogy az információs nap helyszíne szorosan illeszkedjen a pályázat témájához, így került kiválasztásra a Budapesti Gazdasági Főiskola Markó utcai épületének nemrég felújított Lotz terme.
A műemlékvédelem alatt álló, eredeti Lotz Károly képekkel diszített terem mintegy 134 évnyi por és korom eltávolítása után novemberben végre visszanyerte régi pompáját a restaurálásoknak köszönhetően. A Lotz terem Magyarország európai uniós elnöksége alatt számos konferencia és esemény helyszínéül szolgál majd.
Az érdeklődőket Pap Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium szakmai főtanácsadója tájékoztatta a pályázat hátteréről, konkrét céljairól, és a pályázat elkészítésének menetéről. Az információs napon közel 30 szolgáltató vett részt a Budapest és környéke turisztikai régióból, akik hasznos kérdésekkel járultak hozzá a szakmai fórum interaktív jellegéhez.
Az EDEN (European Destinations of Excellence) pályázatról további információk találhatóak a Magyar Turizmus Zrt. micro-site-ján.