A Siófokon megrendezésre kerülő szakmai konferencia keretében a 16,5 millió klubtaggal rendelkező ADAC német autóklub tevékenységéről, valamint a Balaton régió német vendégforgalmának bővítési lehetőségeiről és a német piac változó igényeiről tájékozódhatnak az érdeklődők. A konferencia résztvevőit Dr. Kovács Miklós, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkára köszönti.
A szakmai program részeként, elsőként Max Stich, az ADAC turisztikai elnöke a turizmus jövőbeli gazdasági szerepéről tart prezentációt, majd Dr. Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke a Balaton régió vendégforgalmát és az MT Zrt. balatoni marketingtevékenységét mutatja be. A továbbiakban a résztvevők megismerkedhetnek az ADAC tevékenységével és elvárásaival, valamint a Klub által készített „Reisemonitor” című felmérés eredményeivel Erwin Pfeiffer, az ADAC turisztikai tanácsadással és marketingtevékenységgel foglalkozó részlege vezetőjének előadásában. A Klub évente egyszer készíti el ezt a felmérést a tagok utazási szokásairól. Thomas Nitsch, az ADAC turisztikai kiadványaiért felelős munkatársa a „Kempingturizmus – az igényeknek megfelelő ajánlatkészítés” címmel tart prezentációt. Előadásában részletesen elemzi, hogy az utóbbi időben miért esett vissza a magyarországi kempingturizmus, és más országok sikeres példáin keresztül hasznos tippeket ad a hazai szolgáltatók részére. Erwin Pfeiffer második prezentációjának keretében a turizmus demográfiai változásait mutatja be, kiemelve az „ezüst korosztály” jövőbeli szerepét és az akadálymentes turizmus egyre növekvő jelentőségét. Steffen Häbich, az ADAC határforgalmi és sporthajózási szakembere a víziturizmus jelentőségéről tart előadást, ismertetve a Klub e témában készített tanulmányát. A balatoni szolgáltatók számára a Bodeni- és a Garda-tó pozitív példáján keresztül hasznos tanácsokkal is szolgál. Fontos azonban megjegyezni, hogy az ADAC a víziturizmus fogalmát szűken értelmezi, leginkább a hajózásra, vitorlázásra és szörfözésre koncentrál e turisztikai termék alatt. Erwin Pfeiffer délutáni összegző előadásában iránymutatást ad a jövőre vonatkozóan a Balaton márka kidolgozásához. A szakmai programot Dr. Walkó Miklós, a Magyar Turizmus Zrt. elnöki tanácsadójának beszéde zárja, amelyben összefoglalja a konferencián elhangzott leglényegesebb megállapításokat, javaslatokat.
A 16,5 millió tagot számláló ADAC, Európa legnagyobb autósklubja és utazási szakértője, amely utazási tanácsadással is foglalkozik. A Klub a DERTOUR-ral együttműködésben különböző utakat szervez, turisztikai kiadványokkal, térképekkel, útikönyvekkel segíti tagjait, autópálya matricákat, kártyákat (pl. kemping kártya, nemzetközi hajósigazolványok) és biztosításokat értékesít, hitelkártyákat forgalmaz, továbbá turisztikai információkkal látja el az utazókat. A Klub saját információs anyagokat készít az ADAC TourSet sorozat keretében, valamint a klubtagok online formában is számos információhoz juthatnak, pl. az ADAC Információs Adatbank vagy az Útvonaltervező segítségével. Németország, hazánk és a Balaton régió legnagyobb küldőpiaca. 2008-ban 130.392 német vendég összesen 926.702 vendégéjszakát töltött el a régió kereskedelmi szálláshelyein.