Európa legnagyobb autósklubjának turisztikai szakértői Magyarországon

A Magyar Turizmus Zrt. meghívására április 22-én Európa legnagyobb autósklubjának, az ADAC-nak a szakemberei látogatnak hazánkba.

A Siófokon megrendezésre kerülő szakmai konferencia keretében a 16,5 millió klubtaggal rendelkező ADAC német autóklub tevékenységéről, valamint a Balaton régió német vendégforgalmának bővítési lehetőségeiről és a német piac változó igényeiről tájékozódhatnak az érdeklődők. A konferencia résztvevőit Dr. Kovács Miklós, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkára köszönti.

A szakmai program részeként, elsőként Max Stich, az ADAC turisztikai elnöke a turizmus jövőbeli gazdasági szerepéről tart prezentációt, majd Dr. Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke a Balaton régió vendégforgalmát és az MT Zrt. balatoni marketingtevékenységét mutatja be. A továbbiakban a résztvevők megismerkedhetnek az ADAC tevékenységével és elvárásaival, valamint a Klub által készített „Reisemonitor” című felmérés eredményeivel Erwin Pfeiffer, az ADAC turisztikai tanácsadással és marketingtevékenységgel foglalkozó részlege vezetőjének előadásában. A Klub évente egyszer készíti el ezt a felmérést a tagok utazási szokásairól. Thomas Nitsch, az ADAC turisztikai kiadványaiért felelős munkatársa a „Kempingturizmus – az igényeknek megfelelő ajánlatkészítés” címmel tart prezentációt. Előadásában részletesen elemzi, hogy az utóbbi időben miért esett vissza a magyarországi kempingturizmus, és más országok sikeres példáin keresztül hasznos tippeket ad a hazai szolgáltatók részére. Erwin Pfeiffer második prezentációjának keretében a turizmus demográfiai változásait mutatja be, kiemelve az „ezüst korosztály” jövőbeli szerepét és az akadálymentes turizmus egyre növekvő jelentőségét. Steffen Häbich, az ADAC határforgalmi és sporthajózási szakembere a víziturizmus jelentőségéről tart előadást, ismertetve a Klub e témában készített tanulmányát. A balatoni szolgáltatók számára a Bodeni- és a Garda-tó pozitív példáján keresztül hasznos tanácsokkal is szolgál. Fontos azonban megjegyezni, hogy az ADAC a víziturizmus fogalmát szűken értelmezi, leginkább a hajózásra, vitorlázásra és szörfözésre koncentrál e turisztikai termék alatt. Erwin Pfeiffer délutáni összegző előadásában iránymutatást ad a jövőre vonatkozóan a Balaton márka kidolgozásához. A szakmai programot Dr. Walkó Miklós, a Magyar Turizmus Zrt. elnöki tanácsadójának beszéde zárja, amelyben összefoglalja a konferencián elhangzott leglényegesebb megállapításokat, javaslatokat.

A 16,5 millió tagot számláló ADAC, Európa legnagyobb autósklubja és utazási szakértője, amely utazási tanácsadással is foglalkozik. A Klub a DERTOUR-ral együttműködésben különböző utakat szervez, turisztikai kiadványokkal, térképekkel, útikönyvekkel segíti tagjait, autópálya matricákat, kártyákat (pl. kemping kártya, nemzetközi hajósigazolványok) és biztosításokat értékesít, hitelkártyákat forgalmaz, továbbá turisztikai információkkal látja el az utazókat. A Klub saját információs anyagokat készít az ADAC TourSet sorozat keretében, valamint a klubtagok online formában is számos információhoz juthatnak, pl. az ADAC Információs Adatbank vagy az Útvonaltervező segítségével. Németország, hazánk és a Balaton régió legnagyobb küldőpiaca. 2008-ban 130.392 német vendég összesen 926.702 vendégéjszakát töltött el a régió kereskedelmi szálláshelyein.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.