Ez volt a turizmus 2011-ben; végleges adatok

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közelmúltban publikált 2011. évi végleges adatai, valamint a Magyar Turizmus Zrt. által a magyar lakosság utazási szokásairól 2010 decemberében készült felmérés eredményei alapján a Magyar Turizmus Zrt. elkészítette a Turizmus Magyarországon 2011 című magyar és angol nyelvű statisztikai kiadványát.

Elöző évhez képest mind a külföldi, mind pedig a belföldi vendégek száma nőtt 2011-ben. Előbbi 4 011 000-ról 4 199 000-ra, utóbbi 3 462 000-ról 3 822 000-ra emelkedett. Külföldiek esetében több mint 10 százalékos növekedésről beszélhetünk. Ugyanakkor mindkét csoport esetében csökkent az átlagos tartózkodási idő, összességében 1,8 százalékkal 2,8 napról 2,7 napra.

A szálláshelyek minden vizsgált mutatójukban - bel- és külföldi szállásdíjbevétel, vendéglátásból származó bevétel, egyéb bevétel - előrelépést könyvelhettek. Az üdülési csekk kivezetésével a szálláshelyek ebből származó bevétele mintegy 34%-kal csökkent tavaly. Míg összességében 9%-kal nőtt a szállodai vendégéjszkák száma, jelentősen - 12,4%, 50,8% - esett a két- illetve egycsillagos szállodák forgalma. A négycsillagosok jöttek ki legjobban 2011-ből, 11,4%-os növekedéssel. Ezzel szemben az ötcsillagos házak 0,8%-kal kevesebb vendégéjt tudhatnak magukénak. A gyógyszállók és panziók szintén nem jártak jól a tavalyi évvel, 14-14 százalékos csökkenés mellett.

Vendégéjszakák száma alapján Magyarország három - kül- és belföldiek által - leglátogatottabb városa Budapest, Hévíz és Hajdúszoboszló.

A Dél-Dunántúlon mind a vendégek, mind pedig a vendégéjszakák száma csökkent tavaly. Az Észak-Alföldön a vendégek száma ugyan nőtt, de kevesebb éjszakát háltak el a régióban. Magyarország többi idegenforgalmi régiója mindkét mutatóban emelkedést produkált.

Bővebben a cikkünk alatt található „Letölhető Fájlok” menüpontra kattintva olvashat a turizmus 2011-es alakulásáról.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.