A látványos szobrot azok a kutatások ihlették, amelyek szerint a hazai átlag vendég még nem "tudatos turista”, mint a turisztikai szolgáltatások elsődleges felhasználója, nincs mindig tisztában az őt megillető alapvető jogokkal és kötelezettségekkel, holott ez a fajta tudás hozzájárul a minőségi színvonal emeléséhez.
A rendezvényen beszédet mond: Kondora István, Sárvár polgármestere és a Sávári Gyógy-és Wellnessfürdő kommunikációs igazgatója, Koós Melinda, aki a turisztikai kutatások érdekességeit is ismerteti.
A standon bemutatják a Sárvár "fürdő" borát, amely a „Magyar bort minden fürdővárosba!” kampány része. Ennek célja, hogy minden olyan fürdővárosnak legyen „saját” bora, ahová nagyobb számú hazai és külföldi turista is érkezik, s a fürdő italát kóstolhassák meg azok a vendégek, akik ezekre a helyekre előszeretettel járnak, de egyébként nem látogatják túl gyakran a hazai borvidékeket.