Mosonyi Anikó, az OK Matkat magyarországi leányvállalata, az OK World Travel igazgatója kérdésünkre elmondta, hogy elsősorban azért döntöttek a Balaton mellett, mert egy új desztinációt kellett behozniuk, ugyanis tavaly jelentősen visszaesett az érdeklődés az évek óta programozott, korábban rendkívül népszerű Budapest iránt. A finnek egyébként nyitottak az új dolgokra, és köztudott, hogy szeretnek tóparton nyaralni. Az évente általában 7-9000 finn turistát beutaztató cég vezetője elmondta, hogy ezen a nyáron 10 héten át kínálnak egyhetes üdüléseket a tónál, három-, illetve négycsillagos szállodákban, reggelis (opcionálisan félpanziós) ellátással, Tihanyban, Füreden és Siófokon, összesen öt szálláshelyen. Azért ezeket a településeket választották, mert a közelükben aquapark is található, továbbá sok programlehetőség (múzeumok, kirándulási és sportlehetőségek, borpincék, fesztiválok) is adódik e települések környékén.
Mosonyi Anikó felhívta figyelmet arra is, hogy az eredeti finn szauna nemek szerint külön választott, ahol a finnek meztelenül szaunáznak. A koedukált szauna így nem nevezhető finn szaunának. Ezért Mosonyi Anikó arra kéri szállodás partnereit, egyszerűen „szaunának” nevezzék létesítményeiket, ha el akarják kerülni a finn vendégek panaszait. A finn anyacég egyébként mindent megtesz az ottani piacon eddig ismeretlen desztináció felfuttatásáért: katalógusuk a Balatonnal indul. Ezzel szemben a hazai marketingtámogatás erőtlen: hiányoznak a régiót bemutató finn nyelvű információs anyagok, és eddig a Balaton régiótól sem sikerült támogatást kapnia az irodának. A Magyar Turizmus Zrt. észak-európai külképviselete viszont vállalta, hogy hathatós és gyors marketing segítséget eszközöl a finn turisták megnyerésére. Mosonyi Anikó szerint a Balaton Régió szép installációval jelenhetne meg a vásárokon, hatalmas képekkel csábítva az üdülni vágyókat, valamint hathatós marketing-együttműködéssel segíthetné a tour-operátor rizikóvállalását.