Folytatja egészségturizmus offenzíváját az MT Zrt. Ausztriában

A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete együttműködésben az Osztrák-Magyar Gazdasági Klubbal, szeptember 6-án egész estét betöltő egészségturisztikai prezentációt és fórumot tartott az osztrák gazdasági élet meghívott vendégeinek.

Közel egyórás előadásában Kovács Balázs, az MT Zrt. bécsi irodájának vezetője kitért az osztrák piac meghatározó szerepére a hazai egészségturisztikai ipar vonatkozásában, miszerint a szálláshely-statisztikák alapján a külföldi turisták magyarországi egészségturizmushoz köthető kiadásainak harmada – mintegy 170 millió euró – az osztrák beutazó forgalomhoz köthető. Az osztrák vendégek az est folyamán részletes előadást hallhattak az olyan hungarikumnak számító magyar gyógyászati eljárásokról, mint a súlyfürdő, a gyógytorna, a hévízi iszappakolás, vagy a fogorvoslás magas színvonala. Kovács Balázs előadásában a magyar Szent Koronán ábrázolt orvos szentekre (Szent Kozma és Damján) való utalással is megerősítette, hogy a magyarok küldetése a hozzánk érkező vendégek magas színvonalú gyógyítása. A fórum második felében Gosztola Anita, a Bük Tours ügyvezető igazgatója ismertette Bük és Sárvár egészségturisztikai szolgáltatásait. Az esemény része annak az offenzívának, amelyet az MT Zrt. az ősz folyamán is folytat annak érdekében, hogy mind a nagyközönség, mind pedig az osztrák turisztikai szakma részletesen megismerje és elismerje hazánk kiemelkedő egészségturisztikai attrakcióit és szolgáltatásait. A workshopok sorozata jövő héten a hévízi kúraajánlatok bécsi bemutatásával folytatódik, majd október 5-én a „Nagy Magyar Turizmusnap” kerül megrendezésre a bécsi magyar nagykövetségen, fókuszban szintén az egészségturizmussal és Kelet-Magyarországgal. Ausztria hazánk második legnagyobb turisztikai küldőpiaca, ahonnan az éves turisztikai költés az elmúlt évek átlagában 350 millió euróra tehető. A turisztikai célú költésük fele az egészségturizmushoz kapcsolódik, éppen ezért az MT Zrt. célja – az egyik legnagyobb potenciállal rendelkező küldőpiacunkról – további pótlólagos vendégéjszakák generálása. Az MT Zrt. ausztriai képviseletének kampányairól, valamint marketing és üzleti tervéről további információ itt: http://www.ungarn-tourismus.at/magyar-sarok


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.