Gárdonyban találkoznak a Tourinformok

A Magyar Turizmus Zrt. szervezésében évente kétszer kerül megrendezésre az országos Tourinform találkozó a 142 Tourinform iroda vezetője részére. A májusban, Budapesten megrendezett esemény után, november 14-én Gárdonyban találkoznak a szakemberek, hogy naprakész információkat szerezzenek a turizmus jelenlegi helyzetéről, és megoszthassák egymással szakmai tapasztalataikat. Mivel a rendezvény hosszú idő után ismét kétnaposra bővül, így a résztvevőknek november 15-én egy szakmai tanulmányút keretében lehetőségük nyílik felfedezni a térség turisztikai kínálatát is.

Az őszi országos Tourinform találkozót köszöntők sora nyitja meg november 14-én: L. Simon László országgyűlési képviselő; Tóth István, Gárdony polgármestere; Vértes Tibor, a Gárdonyi TDM elnöke; Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, valamint Behan István, a Vital Hotel Nautis**** igazgatója üdvözöli a szakembereket. A továbbiakban Horváth Gergely okleveleket ad át a 10, illetve 15 éve nyitva tartó születésnapos irodák vezetői részére, külön köszönti az 5, 10, 15 éve dolgozó Tourinformos kollégákat, végül annak a 9 irodának a munkatársait részesíti jutalomban, akik a legaktívabbak voltak a nyári Tourinform kérdőív lebonyolításában.

A szakmai előadások között elsőként Horváth Gergely értékeli prezentációjában az MT Zrt. 2011. évi munkáját. A társaság 2012. évre vonatkozó marketingtevékenységét Dudás Krisztina, a Zrt. marketingigazgatója ismerteti meg a szakemberekkel. A program további részeként, a nemzeti turisztikai marketingszervezet részéről Mártonné Máthé Kinga belföldi igazgató a Tourinform hálózat racionalizálásáról beszél, Kútvölgyi Emese e-marketing irodavezető pedig a Nemzeti Turisztikai Adatbázis (NETA) rendszer előnyeibe és lehetőségeibe avatja majd be a résztvevőket.

A találkozón bemutatkozik a Közép-Dunántúl turisztikai régió és a Gárdonyi TDM is – előbbi Bodrogai László, az MT Zrt. Közép-dunántúli Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője, utóbbi pedig Somossy Eszter TDM munkaszervezet-vezető előadásában. A folytatásban Dr. Bocsi Andrea, a Tourinform Szövetség elnöke a Szövetség munkáját prezentálja, majd a Veszprém Tourinform iroda mint TDM-fenntartású iroda példáját ismerteti meg a résztvevőkkel Sümegi Réka, az iroda vezetője. Az előadások sorát Dr. Szabóné Barsi Katalin, a Tourinform Révfülöp és Illés Virág, a Tourinform Zamárdi vezetője zárja, akik az önkormányzati fenntartású Tourinform irodák működéséről beszélnek majd.

A szakmai prezentációk után, kötetlen esti program keretében pálinkakóstolón, zenés esten, továbbá Velencei-tavi nyereményekért cserébe játékos vetélkedőn vehetnek részt a szakemberek, akik a wellness részleg egyik relaxáló szolgáltatását is igénybe vehetik.

November 15-én a résztvevők autóbusszal és – jó idő esetén – kerékpárral fedezik fel a környék turisztikai kínálatát. A kirándulás során olyan állomásokat érintenek, mint a Dinnyési Templomkert Hagyományőrző Turisztikai Központ, a pákozdi Katonai Emlékpark (KEMPP), vagy a Gárdonyi Géza Emlékház és a Velencei-tavi Galéria. Látogatást tesznek továbbá az Agárdi Pálinkafőzdében, házbejáráson vesznek részt a Velence Resort & Spa**** superior szállodában, valamint borkóstolóval várják őket a Simon Panzió és Borászatban. Az autóbuszos csoport tagjai megismerkednek az Agárdi Gyógy- és Termálfürdővel és annak fejlesztéseivel is.

A Tourinform irodák a Magyar Turizmus Zrt. szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, önkormányzatok, illetve egyesületek és újabban TDM-ek finanszírozásában is működnek. A 142 irodából a hivatalos nyilvántartás szerint 36 Tourinform esetében (25%) TDM a fenntartó. Az MT Zrt.-nek ezen kívül további 11 olyan településről van tudomása, ahol működik TDM, de hivatalosan még nem vették át a helyi Tourinform irodát.

A szakmaiság és partnerség jegyében az MT Zrt. a TDM-ek (Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezetek) által fenntartott Tourinform irodákkal is egyeztetett a névhasználati kézikönyv újragondolásakor a Tourinform Szövetségen keresztül. Az MT Zrt. továbbá lehetőséget biztosított arra, hogy a TDM-fenntartású irodák javaslataikkal segítsék a nemzeti turisztikai szervezet munkáját a megújuló kézikönyv elkészítésében, és a társasághoz eljuttatott észrevételeket figyelembe is vették a Zrt. munkatársai.

A Tourinform szolgálat Magyarországon már 30 éve nyújt hiteles információkat a bel-, illetve külföldi turistáknak, ezzel erősítve számukra az idegen környezetben való biztonságérzetet. Az első iroda 1981-ben kezdte meg működését, az országos hálózat kiépítése 1992-ben kezdődött. 2010-ben személyesen 2,5 millió turista kereste fel az irodákat.

Meghatározó szerepet játszanak az országos turisztikai bevételek és az átlagos tartózkodási idő növelésében: közvetítenek a kereslet és kínálat egymásra találásában. Folyamatos munkakapcsolatban vannak a települési, illetve megyei önkormányzatokkal és a területükön működő kulturális és kereskedelmi szolgáltatókkal, továbbá TDM szervezetekkel. A Tourinform irodák információ-szolgáltatásukkal keresletet gerjesztenek, ami a vállalkozók bevételeiben realizálódik, így az irodák tevékenysége közvetve jelentősen hozzájárul az állami turisztikai bevételekhez.

A Tourinform irodák feladatai:

  • turisztikai információs egységként részei a magyarországi turisztikai információs hálózatnak;
  • vendégszolgálati iroda a településen, a kistérségben;
  • turisztikai információkkal látják el a területükre érkezőket szóban és írásban, versenysemleges módon közvetítik a szolgáltatók belföldi kínálatát;
  • naprakészen tartják a NETA (Nemzeti Turisztikai Adatbázis) adatgyűjtő területükhöz tartozó adatait;
  • kulcsszerepet töltenek be a települési, térségi turisztikai marketing gyakorlati megvalósításában a fenntartó által meghatározott követelmények szerint (kiadványok kiadása, útikalauzok, eseménynaptár, programfüzetek, szállásjegyzékek, kiállítás- és rendezvényszervezés stb.)

A következő országos Tourinform találkozóra 2012 tavaszán kerül sor.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.