Hova utaznak idén az osztrákok?

Az osztrákok idei utazási terveiről – a Magyar Turizmus Zrt. közreműködésével megvalósult – friss tanulmányt mutattak be Bécsben, amely a vásári főszezont megelőzően, január 8-án került publikálásra.

A komoly szakmai- és sajtóérdeklődés mellett tartott tájékoztatón elhangzott, hogy az osztrákok utazási kedve 2013-ban töretlen, a lakosság 74 százaléka tervezi, hogy idén külföldön tölti szabadságát, közölte lapunkkal az MT Zrt. A válaszadók 64 százaléka már konkrét úti célt is választott magának, sőt 9%-uk már le is foglalta külföldi utazását.

A válaszadók 5 százaléka Magyarországot jelölte meg mint idei „biztos idei úti célt.” Népességarányosan ez 300 ezer főnek felel meg, ami az MT Zrt. ausztriai képviseletének értékelése szerint, az elmúlt évek rekorderedményeinek megismétlődését, sőt akár túlszárnyalását is jelentheti az osztrák beutazóforgalmunkat illetően.

Mit vár el egy úti céltól?

A felmérés résztvevőinek 76 százaléka a tavalyival megegyező, illetve annál több alkalommal tervezi, hogy idén utazni fog. Népszerűek az egyéni szervezésű utak (60%), szervezett csomagtúrát a lakosság 21%-a tervez foglalni. Az életkor előrehaladtával ugyanakkor egyre preferáltabb a szervezett utakon való részvétel. Az 50 év feletti utazók közül minden negyedik válaszadó gondolkodik ebben az utazási formában.

Az osztrákok 77 százaléka legalább akkora összeget tervez nyaralása során elkölteni, mint az elmúlt évben, ami a Statistik Austria szerint tavaly fejenként és utazásonként közel 900 euró volt. Az utazási motivációk közül a strandolást és fürdőzést a városlátogatás követi a népszerűségi sorrendben.

Milyen típusú utazást tervez 2013-ra?

A legtöbb esetben az internet, az útikalauzok, valamint az ismerősök, barátok ajánlása alapján történik meg az üdülési célpont kiválasztása. Érdekesség, hogy a közösségi média szerepe az utazási döntések meghozatalában egyelőre csekély mértékű az osztrákok körében.

A legnépszerűbb úti célok (válaszadók százaléka)

Olaszország (25%)
Spanyolország (13%)
USA (10)
Franciaország (10%)
Horvátország (9%)
Németország (8%)
Afrika (7%)
Nagy-Britannia (7%)
Görögország (7%)
Törökország (6%)
Magyarország (5%)
Thaiföld (4%)

Az ausztriai turisztikai külképviseleteket tömörítő Corps Touristique Austria, a kremsi IMC tourismFACTORY kutatóintézet és a Statistik Austria képviselőinek közös sajtótájékoztatóján bemutatott prezentáció letölthető az MT Zrt. ausztriai külképviseletnek szakmai oldaláról.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.