A megállapodás értelmében az aláíró felek kölcsönösen összehangolják tevékenységüket a marketingmunka terén, azaz hogy a Hungaroring Sport Zrt. sporteseményeire minél többen érkezzenek külföldről és belföldről egyaránt.
A történet már a múlt év vége óta körvonalazódott - árulta el Gyulay Zsolt, a Hungaroring Zrt. elnök-vezérigazgatója a múlt pénteken, Budapesten megtartott sajtótájékoztatón. A két fél már az aláírást megelőzően is lépett fel közösen; nem is olyan régen Dubajban, a május elején megrendezett Arabian Travel Market során kampányoltak együtt, melyből - mint azt Horváth Gergelytől, az MT Zrt. vezérigazgatójától megtudtuk - számíthatunk már 2011-ben vendégéjszakákra.
Idén piacfelmérés folyik - mondta el Horváth Gergely. Korábbi évek tapasztalata szerint erős küldő országnak számít Lengyelország, Németország és Ausztria. Szintén idéntől, a Forma 1-es futam ideje alatt az MT Zrt. információs központot üzemeltetne a Hungaroringen. További terv, hogy hatékonyabban használják fel a felek a médiafelületeket.
A nemzeti turisztikai marketingszervezet pályán belüli megjelenései érdekében azonban pár tárgyalást még le kell folytatni a Forma-1 urával, Bernie Ecclestone-nal. Ecclestone, mint jogtulajdonos adhat engedélyt arra, ha az MT Zrt egy-egy óriásplakáttal, vagy a közvetítés alatt webcímének feltüntetésével hívná fel a figyelmet hazánk turisztikai kínálatára. Ez, más külföldi példák alapján, akár 3 millió dollárt is kivehet az adófizetők zsebéből. Horváth és Gyulay azonban egyaránt nyugtattak: a megjelenések költségkímélő megoldásairól szóló tárgyalások biztatóan alakulnak Bernie Ecclestone-nal. Horváth Gergely olyan megoldási javaslatokat vázolt fel, melyek szerint a versenyzőkkel készült interjút például a pesti alsó rakparton vennék fel, háttérben a Budai Várral.
Egy újságírói kérdésre adott válaszból kiderült, a két fél megállapodása pénzügyi elszámolással nem jár a fő pontokban, melyek szakmai- és médiatanulmányutak, sajtókonferenciák, prezentációk, motorsport események magyarországi megrendezéséért folytatott lobbizás. Ugyanakkor előfordulhatnak eseti jelleggel fellépések, például roadshow formájában, melynek költségeit megosztják a felek.
A megállapodás aláírásának szintén jelentőséget ad, hogy idén 25 éves a Hungaroring. Ezzel a világon a 3. a futamot leghosszabb ideje folyamatosan megrendező helyszínek között. Ez idő alatt a Hungaroring és magyar Forma-1-es futam komoly turisztikai márkává vált világszerte.