Hungaroring-MT Zrt: előre a turistákért!

A Hungaroring rendezvényeit látogatóinak jelentős hányada érkezik külföldről. Különösen igaz ez a Forma-1-re, ahol 80%-ot ér el ez az arány, így időszerű volt a Magyar Turizmus Zrt. és a Hungaroring Sport Zrt. által május 27-én aláírt stratégiai együttműködési megállapodás. Munkatársunktól

A megállapodás értelmében az aláíró felek kölcsönösen összehangolják tevékenységüket a marketingmunka terén, azaz hogy a Hungaroring Sport Zrt. sporteseményeire minél többen érkezzenek külföldről és belföldről egyaránt.

A történet már a múlt év vége óta körvonalazódott - árulta el Gyulay Zsolt, a Hungaroring Zrt. elnök-vezérigazgatója a múlt pénteken, Budapesten megtartott sajtótájékoztatón. A két fél már az aláírást megelőzően is lépett fel közösen; nem is olyan régen Dubajban, a május elején megrendezett Arabian Travel Market során kampányoltak együtt, melyből - mint azt Horváth Gergelytől, az MT Zrt. vezérigazgatójától megtudtuk - számíthatunk már 2011-ben vendégéjszakákra.

Idén piacfelmérés folyik - mondta el Horváth Gergely. Korábbi évek tapasztalata szerint erős küldő országnak számít Lengyelország, Németország és Ausztria. Szintén idéntől, a Forma 1-es futam ideje alatt az MT Zrt. információs központot üzemeltetne a Hungaroringen. További terv, hogy hatékonyabban használják fel a felek a médiafelületeket.



A nemzeti turisztikai marketingszervezet pályán belüli megjelenései érdekében azonban pár tárgyalást még le kell folytatni a Forma-1 urával, Bernie Ecclestone-nal. Ecclestone, mint jogtulajdonos adhat engedélyt arra, ha az MT Zrt egy-egy óriásplakáttal, vagy a közvetítés alatt webcímének feltüntetésével hívná fel a figyelmet hazánk turisztikai kínálatára. Ez, más külföldi példák alapján, akár 3 millió dollárt is kivehet az adófizetők zsebéből. Horváth és Gyulay azonban egyaránt nyugtattak: a megjelenések költségkímélő megoldásairól szóló tárgyalások biztatóan alakulnak Bernie Ecclestone-nal. Horváth Gergely olyan megoldási javaslatokat vázolt fel, melyek szerint a versenyzőkkel készült interjút például a pesti alsó rakparton vennék fel, háttérben a Budai Várral.

Egy újságírói kérdésre adott válaszból kiderült, a két fél megállapodása pénzügyi elszámolással nem jár a fő pontokban, melyek szakmai- és médiatanulmányutak, sajtókonferenciák, prezentációk, motorsport események magyarországi megrendezéséért folytatott lobbizás. Ugyanakkor előfordulhatnak eseti jelleggel fellépések, például roadshow formájában, melynek költségeit megosztják a felek.

A megállapodás aláírásának szintén jelentőséget ad, hogy idén 25 éves a Hungaroring. Ezzel a világon a 3. a futamot leghosszabb ideje folyamatosan megrendező helyszínek között. Ez idő alatt a Hungaroring és magyar Forma-1-es futam komoly turisztikai márkává vált világszerte.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.