Így teljesítettek a szállodák az év első harmadában

Kiadta legfrissebb trendriportját a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége a nemzetközi és hazai szállodaipar 2012 január – áprilisi teljesítményéről.

Az STR riport adatai szerint 2012 január – április hónapokban – az első negyedévhez hasonlóan – a legjobb teljesítményt Ausztrália & Óceánia, Délkelet – Ázsia és Dél – Amerika szállodái mutatták. Európában a szállodák teljesítménye áprilisban is javult, de csak kis mértékben.

A szállodák forgalmának alakulását komplexen kifejező REVPAR mutató 2012 első négy hónapjában az európai régiók között Kelet- Európában javult a legnagyobb mértékben.
A vizsgált öt Közép – Kelet európai ország között a magyarországi szállodák REVPAR mutatójának / 28,1 € / + 1,3 %-os javulását a cseh, a szlovák, a lengyel szállodák is felülmúlták.

Az STR riportban szereplő 31 város között Budapest szállodái szobafoglaltságban a 27., nettó átlag szobaárban a 29., s nettó REVPAR-ban ugyancsak a 29. helyen végeztek 2012 január – április között.

Áprilisban viszont szobafoglaltságban Budapest nagyon jól teljesített, a 15. helyet szerezte meg 70,2 %-kal a 31 város között. Emellett feltűnő, hogy a magas szállodai kihasználtság ellenére az áprilisban elért 63,2 € nettó átlag szobaár csak a 28., s a 44,3 € nettó REVPAR a 26. helyhez volt elegendő.

2012 áprilisában a hazai szállodai kapacitás országos szinten és Budapesten is csak minimális mértékben – o,4, illetve o,2 %-kal volt nagyobb a múlt évinél.

2012 január – április hónapokban döntően a külföldi kereslet dinamikus erősödése határozta meg a hazai szállodák teljesítményének javulását.

Idén az év első négy hónapban a szállodák foglaltsága csak minimális mértékben javult a bázishoz képest, s a szobaárak és a REVPAR mutató erősödése is elmaradt az EURO/HUF árfolyam gyengülésétől.

A hazai szállodák árbevételére, bruttó átlag szobaár és bruttó REVPAR adataira – különösen azokban a hotelekben, melyeknél meghatározó a külföldi vendégek aránya – jelentős hatással van az aktuális EURO/HUF árfolyam. Ez 2012 áprilisában 295,37 Ft volt, ami 11,4 %-kal gyengébb a 2011 áprilisi 265,36 Ft-nál. A 2012 I.-IV. havi árfolyam 296,47 Ft volt a bázis 270,68 Ft-hoz képest. / index: 109,52 % /

Áprilisban országos szinten és a fővárosban is az idei első negyedévnél nagyobb mértékben javult az átlagár és a REVPAR, az országos eredményeket a budapesti, illetve vidéken a gyógy szállodák kiemelkedő javulása húzta magával.

2012 január – április közötti időszakban országos szinten a szállodák bruttó szoba árbevétele 33.286 millió Ft volt, ami 12,5 %-kal nagyobb a múlt évinél, s csupán 4,4 %-kal haladta meg az öt évvel korábbi 2007 évi szoba árbevételt.

Ugyanebben az időszakban Budapesten a szállodák összes bruttó szoba árbevétele 17.479 millió Ft volt, a bázisnál 15 %-kal, a 2007 évinél viszont csak 1,3 %-kal nagyobb.

Szállodáinkban országos szinten a belföldi vendégéjszakák száma idén az első négy hónapban 3,9 %-kal nőtt 2011 hasonló időszakához képest annak ellenére, hogy az Üdülési csekket felváltó SZÉP kártya forgalma szállodákban csupán 353,2 millió Ft, míg a kifutó ÜCS forgalom 1.483 millió Ft volt a KSH adatai szerint. A SZÉP kártyák forgalma az ÜCS forgalomnak 23,8 %-át tette ki négy hónap alatt.

2012 I.-IV. között a szállodákban lakó hazai vendégek összesen 10.893 ezer Ft-ot fordítottak szállásdíjra, amelyből Üdülési csekkel és SZÉP kártyával együttesen 1.837 ezer Ft-ot egyenlítettek ki. A szállodák összes belföldi szállásdíj bevételéből a SZÉP kártya és ÜCS együttes forgalma 16,9 %-ot tett ki.

Meg kell jegyezni, hogy dinamikusan nő a SZÉP kártya felhasználás. Annak első négy havi összesen 353,3 millió Ft-os forgalmából 184,2 millió, tehát 52,1 % áprilisban realizálódott a hazai hotelekben.

2012 január – április között a kereskedelmi szálláshelyeken megjelenő vendégéjszakák száma Dél – Dunántúlon 11,1 %-kal, Budapesten 10,1 %-kal, a Tisza tónál 9 %-kal, Dél – Alföldön 7,6 %-kal, Észak – Alföldön és Nyugat – Dunántúlon 4,2 – 4,2 %-kal,Közép – Dunántúlon 4 %-kal, a Balatonnál 3,7 %-kal nőtt.

A beutazás szempontjából meghatározó 10 legnagyobb piacunk mindegyikéről – Ausztriát és Nagy Britanniát kivéve – nőtt a szállodai vendégéjszakák száma. Közülük kiemelkedő, két számjegyű volt az orosz, az olasz és a román vendégéjszakák számának emelkedése.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.