II. Országos Gunst András Portásverseny 2012

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége mint kezdeményező, a Magyar Szállodaportások Aranykulcs Egyesületével együttműködve, s a HUNGEXPO (HOVENTA) kiemelt támogatásával, 2012. szeptember-október hónapokban második alkalommal ismét megrendezi az Országos Portásversenyt.

A verseny célja

  • Felhívni a figyelmet a szakmai tudás, a jó minőségű szolgáltatás fontosságára,
  • Tanulási lehetőséget nyújtani a fiatal szakemberek részére,
  • Felhívni a közvélemény figyelmét a szállodás szakmára, PR 

A verseny résztvevői

  • Olyan 35 év alatti portás-, illetve recepciós szakemberek, akik legalább középfokú végzettséggel, s 1 idegen nyelv tárgyalási szintű ismeretével rendelkeznek, s az MSZÉSZ tagszállodáiban dolgoznak.
  • A választott idegen nyelv valamelyik Európában széles körben használt nyelv - angol, francia, német, olasz, orosz, spanyol - lehet.
  • Egy szállodából legfeljebb 3 fő jelentkezhet.
  • Aranykulcsos portás jelentkezésére nincs lehetőség.
  • A jelentkezés az MSZÉSZ Titkárságán történik írásban ([email protected]), a tagszálloda igazgatójának ajánlásával. A jelentkezéshez csatolni kell egy szakmai önéletrajzot a nyelvismeret feltüntetésével, illetve elérhetőséget (mobil szám, e-mail cím), valamint a részvételi díj befizetéséről szóló igazolást.
  • A verseny részvételi díja személyenként6.000 Ft, ami a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 11705008-20426420-00000000 számú bankszámlájára történő átutalással egyenlíthető ki. A részvételi díj előzeteses befizetése nélkül a jelentkezés nem érvényes.
  • Jelentkezési határidő: 2012. augusztus 31. 

A verseny lebonyolítása 

  • A verseny elődöntőkből és döntőből áll. Az elődöntőkre az MSZÉSZ 7 régiójában, a Szövetség valamelyik tagszállodájában, míg a döntőre Budapesten a HOVENTA kiállítás keretében, a Hungexpo területén kerül sor.
  • Régiónként a 2 legjobb eredményt elérő juthat a döntőbe.
  • A verseny írásos tesztből és szóbeli - magyar és idegen nyelven lebonyolított -  vizsgából áll.
  • A teszt 5 témakörben - általános műveltség, helyi kulturális, régiós és nemzeti turisztikai, gasztronómiai, szállodai és protokoll ismeretek - összeállított kérdésekből áll. Az mehet szóbeli vizsgára, aki legalább 80 %-ra teljesítette az írásbeli tesztet.
  • A szóbeli vizsga 2 részből áll: a zsűri által feltett szakmai kérdésekre adott válaszból – pl. az adott régió turisztikai, gasztronómiai kínálatának, a versenyző szállodájának bemutatása, program összeállítás stb. -, illetve idegen nyelven lebonyolított szakmai témákra irányuló beszélgetésből.
  • A szóbeli teljesítmények értékelése - 1-10 pont között terjedő -  pontozással történik, amit a zsűri 5 tagja külön-külön végez, s az összesített pontszám adja a versenyző eredményét. (A jobb teljesítményhez magasabb pontszám párosul.)
  • A zsűri 5 tagból áll a következők szerint: 1 fő a régióvezető, 1 fő egy gyakorló szállodaigazgató az adott  régióból, 1 fő az MSZÉSZ, 2 fő az Aranykulcs képviseletében. 

A verseny ütemezése

  • Az elődöntők helyszíneiről és időpontjairól 2012. augusztusának második felében adunk tájékoztatást.
  • Az elődöntőket hétfő-csütörtöki napokon, 10,00 és 16,00 óra között rendezzük meg, a jelentkezőket erről külön értesítjük.
  • A döntőt 2012. október 17-én, a HOVENTA kiállításon tartjuk, aminek kezdési időpontját később határozzuk meg. 

Díjak 

  • A döntőben a 3 legjobb eredményt elérő versenyző az MSZÉSZ-től „diplomát” kap.
  • Az 1. helyezettet az Aranykulcs Egyesület tagjává fogadja.
  • Az egyéb díjakról, különdíjakról később adunk tájékoztatást.

(x)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.