Az Electronic Arts (EA) játékfejlesztő azt ígérte, hogy az interaktív szórakozásról, mint „a média új határterületéről” fog beszélni. Azaz arról, hogy a játékokon belüli hirdetések, a közösségi hálózatokon futó játékok és egyebek mitől jobbak egymilliószor, mint a hagyományos „passzív média”, ami egyre kevésbé hoz eredményeket a hirdetőknek. Ezzel szemben ugye a játékok interaktívak, bevonják az embereket és így tovább, sőt nem riadtak vissza attól a megállapítástól sem, hogy a játék egy új médiacsatorna, mérhető hatással.
Tulajdonképpen egy kis rutinnal már ebből is lehetett volna sejteni, hogy egy hatalmas céges prezentációba csöppen bele a Debussy színházteremben az érdeklődő majdnem ezer ember, de legalább megtudtam, hogy az EA Sports a legismertebb sport(!)márkák között van, szorosan a Nike és társai mellett. Szerencsére felismerték, hogy most nagyjából egy témával tudják megfogni a hallgatóságot, és ez természetesen a focivébé – a Eurosport is nagy vébénéző szalont rendezett be egyébként a helyszínen –, így Jon Rosenblatt, az EA Sports alelnöke hosszan beszélt cég FIFA sorozatának sikereiről és attrakcióiról. Ez a legtöbb példányban eladott sportjáték a világon, több mint 90 millió példányt vettek belőle, és az évenkénti kiadások újra és újra a legjobb helyeken végeznek a játékteszteken. Megtudhattuk, hogy az eladási adatok szerint most már nem csak a szobájukban Xboxozó 13 éves fiúk játszanak ilyesmivel, hanem az egész család, illetve hogy eddig összesen nettó 5255 évet játszottak a világon a FIFA sorozattal. A legutóbbi kiadásban egyébként a Barcelona volt a legnépszerűbb csapat, 36 millió játékot játszottak le velük online. A cég most éppen arra büszke, hogy a testalkatuk és játékuk jellemzői alapján sikerült lemodellezni a futballsztárok mozgását, úgyhogy a pixelekből összerakott Rooney is ugyanolyan tulok, mint a valóságban. Arról sajnos nem esett szó, hogy Cristiano Ronaldo színészi képességeit beleprogramozták-e a FIFA 11-be, remélem, igen.
A végén még jutott arra is pár perc, hogy megmutassák, hogyan lehet a játékokban hirdetéseket elhelyezni, bár ez egyáltalán nem újdonság: egyszerűen arról van szó, hogy ugyanazokra a hirdetési helyekre, pálya melletti táblákra stb., ahol a valóságban is reklámok szoktak lenni, a sportjátékokban is lehet tenni reklámot. Ilyen módon hirdették például a gyerekek iskoláztatását célzó 1 Goal jótékonysági akciót, vagy a vb-s játékban a Coca-Colát.