A legdinamikusabban fejlődő ázsiai állam a 2011-es adatokhoz (73 milliárd USD) képest 2012-ben 40 százalékos növekedést (102 milliárd USD) produkált a külföldön elköltött pénzt tekintve. Ez az adat nem meglepő, ha megnézzük a külföldre utazó kínaiak számának alakulását: 2000-től 2012-ig 10 millióról 83 millióra nőtt.
A második helyen a németek állnak 83,8 milliárd dollárral. Európa legerősebb gazdaságával és magas életszínvonalával büszkélkedő Németország lakói legszívesebben a szomszédos Ausztriában (17%), Spanyolországban (16%) és Olaszországban (13%) pihennek és költik pénzüket.
A bronzérmes pozíciót a nemzetközi turizmusáról híres USA szerezte meg 83,7 milliárd dollárral. 2012-ben az 57,7 millió amerikai turista (3 százalékos növekedés 2011-hez képest) körülbelül harmada utazott Mexikóba, további 12 millió Kanadába, 11 millió pedig különböző európai országokba.
Az Egyesült Királyság 4 százalékos növekedés ért el 2011-hez képest, lakosai 52,3 millárd dollárt fordítottak utazásra. Kínához mellett Oroszország vált a másik fő tényezővé gazdasági és turisztikai szempontból egyaránt. Az oroszok utazásaik során közel 43 milliárd dollárt költöttek, amely 43 százalékos növekedést jelent.
Franciaország az egyik legkedveltebb turisztikai célpont a világon, de a franciák is szívesen utaznak és költenek külföldön. A 6 százalékos csökkenés ellenére több, mint 38 millió dollárt költöttek tavaly, ami elég volt a lista hatodik pozíciójához. Az erős gazdasággal rendelkező Kanada lakói is előszeretettel költik pénzüket küldöldön, így 2011-hez képest 20 százalékos növekedést értek el 35,2 milliárd dollárral.
A természeti csapások és a Kínával folytatott viták ellenére Japán a nyolcadik helyen áll 28,1 milliárd dollárral, azaz három százalékos növekedéssel. Szívesen utaznak az ausztrálok is. A viszonylag alacsony lakosságszámhoz képest impresszív 27,6 milliárd dollárt költöttek 2012-ben. A top 10-es listát Olaszország zárja 26,2 milliárd dollárral, annak ellenére, hogy ez két százalékos csökkenést jelent 2011-hez képest.
Forrás: Turizmus Online
Forrás: Tourism-Review