Kína a nemzetközi turizmust is uralja

Az elmúlt évtizedben drasztikusan átalakult a turisztikai szektor és azon országok listája, amelyek szívesen költenek jelentős összegeket külföldi utazásaik során. Kína világgazdasági nagyhatalommá vált, ennek köszönhetően a turizmust is uralja, a Tourism Review 2012-es évre kiterjedő kutatása szerint.

A legdinamikusabban fejlődő ázsiai állam a 2011-es adatokhoz (73 milliárd USD) képest 2012-ben 40 százalékos növekedést (102 milliárd USD) produkált a külföldön elköltött pénzt tekintve. Ez az adat nem meglepő, ha megnézzük a külföldre utazó kínaiak számának alakulását: 2000-től 2012-ig 10 millióról 83 millióra nőtt.

A második helyen a németek állnak 83,8 milliárd dollárral. Európa legerősebb gazdaságával és magas életszínvonalával büszkélkedő Németország lakói legszívesebben a szomszédos Ausztriában (17%), Spanyolországban (16%) és Olaszországban (13%) pihennek és költik pénzüket.

A bronzérmes pozíciót a nemzetközi turizmusáról híres USA szerezte meg 83,7 milliárd dollárral. 2012-ben az 57,7 millió amerikai turista (3 százalékos növekedés 2011-hez képest) körülbelül harmada utazott Mexikóba, további 12 millió Kanadába, 11 millió pedig különböző európai országokba.

Az Egyesült Királyság 4 százalékos növekedés ért el 2011-hez képest, lakosai 52,3 millárd dollárt fordítottak utazásra. Kínához mellett Oroszország vált a másik fő tényezővé gazdasági és turisztikai szempontból egyaránt. Az oroszok utazásaik során közel 43 milliárd dollárt költöttek, amely 43 százalékos növekedést jelent.

Franciaország az egyik legkedveltebb turisztikai célpont a világon, de a franciák is szívesen utaznak és költenek külföldön. A 6 százalékos csökkenés ellenére több, mint 38 millió dollárt költöttek tavaly, ami elég volt a lista hatodik pozíciójához. Az erős gazdasággal rendelkező Kanada lakói is előszeretettel költik pénzüket küldöldön, így 2011-hez képest 20 százalékos növekedést értek el 35,2 milliárd dollárral.

A természeti csapások és a Kínával folytatott viták ellenére Japán a nyolcadik helyen áll 28,1 milliárd dollárral, azaz három százalékos növekedéssel. Szívesen utaznak az ausztrálok is. A viszonylag alacsony lakosságszámhoz képest impresszív 27,6 milliárd dollárt költöttek 2012-ben. A top 10-es listát Olaszország zárja 26,2 milliárd dollárral, annak ellenére, hogy ez két százalékos csökkenést jelent 2011-hez képest.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.