Legyen Budapest Európa fürdővárosa!

Stratégiai együttműködési megállapodást írtak alá a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. vezetői augusztus elsején, a Széchenyi Fürdőben újságírók előtt. A 7. Budapest BWI kampány célja ezúttal is Budapest, mint vonzó turisztikai desztináció népszerűsítése, valamint a főváros utó- és előszezoni vendégforgalmának növelése.

Az aláírók, Horváth Gergely a Magyar Turizmus Zrt. és Szőke László a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. vezérigazgatója bíznak abban, hogy az összefogásnak köszönhetően kiemelkedő eredményeket fognak elérni.

Horváth Gergely, az MT vezérigazgatója szerint a mostani, az idén hetedik alkalommal megrendezendő BWI-n a promóciónak köszönhetően az elmúlt években tapasztalt 10-15 százalékos növekedést túl fogják szárnyalni.

Szőke László, a BGYH vezérigazgatója hangsúlyozta: szeretnék elérni, hogy Budapest Európa fürdőfővárosa legyen.

A tájékoztatón megszólaltak a kampányban részt vevő és azt jelentősen segítő cégek képviselői is, többek között Vitézy Zsófia, a Budapesti Fesztiválközpont Nonprofit Kft. igazgatója is, aki elmondta, hogy nemcsak a húsvéti szakrális, hanem egyéb kulturális programjaik külföldön ismertté válásához is szükség van a Turizmus Zrt. segítségére.

Megszólalt Baán László is, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója is, aki örömét fejezte ki, hogy végre a kultúra is bekerült ebbe a körbe, és hatalmas látogatószámot vár az októberen nyíló, a világon egyedülálló és egyedi Paul Cézanne kiállításra, amely szerinte hatással lesz a szállodák foglaltságára is. Véleménye szerint azért jó a turizmust összekötni a múzeumi kiállításokkal, mivel a belépők viszonylag jó árban vannak és a kiállítások nem időhöz kötöttek, tehát télen is jó programot kínálnak.

Kopócsy Andrea, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke szerint a kezdetektől fogva stratégiai partnerek voltak a BWI-vel, évek óta ötven szálloda vesz részt a kampányban. Felhívta a szakújságírók figyelmét arra, hogy Bécsben már hagyományosa jól működnek ezek a kapcsolatok.

A Budapest téli vendégforgalmát élénkítő marketingakció - a 2=3 és 3=4 szállodai kedvezmény mellett - idén is ingyenes fürdőlátogatást kínál a vendégek részére, és a Széchenyi, Gellért valamint Rudas fürdő mellett, ebben az évben bekapcsolódik a programba a Lukács is.

És mit tudnak közösen tenni az aláíró cégek?

A stratégiai együttműködési megállapodás keretében az MT Zrt. és a BGYH Zrt. közös marketingkommunikációs akciókat szervez az előzetesen, közösen kiválasztott gyógyfürdő ismertségének javítására, és saját médiafelületeiken keresztül is felhívják a figyelmet Magyarországra, illetve Budapestre, mint turisztikai úti célra. A célok elérésére különböző marketingkommunikációs eszközöket alkalmaznak a társaságok: prezentációkat tartanak a fürdőkbe meghívott touroperátorok és értékesítő partnerek részére.

Az együttműködés részeként közös szakmai és média-tanulmányutakat szerveznek Magyarországra, illetve Budapestre, amelyek keretében a potenciális utazásszervező-partnerek döntéshozóit látják vendégül. A megállapodás értelmében továbbá az MT Zrt. megjelenési lehetőséget biztosít a BGYH Zrt. számára külföldi szakmai kiállításokon és workshopokon, közös sajtótájékoztatókat szerveznek, valamint egyeztetik az egészségturizmussal kapcsolatos tárgyú és mindkét céget említő sajtóközleményeiket.

A két társaság közös lépéseket tesz annak érdekében, hogy különböző, egészségturisztikai témájú nemzetközi szakmai rendezvényeket Magyarországra invitáljanak, és házigazdaként vendégül lássanak. A téli kampány költségeinek döntő részét az MT fizeti, amelyhez a csatlakozó partnerek jelentkezését 2013. április 7-ig várja.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.