Luxusmárkát épít a BDPST Csoport

A BDPST Group 5 belföldi és 3 külföldi szállodája mellé hamarosan további létesítményeket nyit. A vállalat azt tervezi, hogy prémium kategóriás házait a BOTANIQ márkanév alatt fogja össze.

A Botaniq márkába tartozik természetesen a névadó ház, az ötcsillagos Botaniq Turai Kastély, amely számos díjat nyert már, legutóbb Magyarországon elsőként lett Small Luxury Hotels-tag, Clarisse nevű éttermét pedig Magyarország legjobb fine dining éttermének választották az International Dining Awards versenyén.

A brandbe tömörül még az elmúlt fél évben teljeskörűen felújított és átbútorozott tarcali Andrássy Kúria & Spa is - mondta el Somlyai Zoltán, a BDPST Hotel Management Zrt. vezérigazgatója a ház grand openingje alkalmából rendezett sajtóúton. Erről ITT olvashatnak bővebben.

A december 15-én nyíló 50 szobás budapesti belvárosi Verno House is a márka része lesz. Az egykor bérházként működő épület az elmúlt több mint száz évben művészek, filantropisták és politikusok kedvelt szállása volt, köszönhetően központi elhelyezkedésének. Spa részlegével, éttermével, teraszával és bárjával egy igazi belvárosi oázis hangulatát biztosítja majd a főváros rohanó életében.

"A közelmúltban az Iberostartól "örökölt" épület teljeskörű felújításon és átalakításon esett át. A nemzetközi szabadidős és üzleti egyéni vendégekre berendezkedő ötcsillagos házunk számára is elindítottuk már a csatlakozási kérelmet a Small Luxury Hotels lánchoz. Az igazgatót a szintén a magas költésű, angolszász vendégkörre specializálódott Aria Hotel-ből igazoltuk. Tolnai Máté sales és marketing menedzseri pozícióból érkezik az új szállodánk élére - mondta el kérdésünkre Somlyai Zoltán.

A szakember hozzátette, hogy a márka részeként jövőre egy zártkörű, csak tagoknak látogatható, prémium szolgáltatáspalettával rendelkező szabadidős klubot is nyitnak Budapesten az egykori Fonográf Étterem és Polgári Klub felújított épületében.
 

A svábhegyi épület műszaki átadása már 2022 év végén várható. A látogatók várhatóan 2023 első negyedévétől élvezhetik majd az új szabadidős és rekreációs igényekre szabott, étteremmel, wellness és fitnesz szolgáltatásokkal, teniszpályákkal, továbbá a gyermekek számára fenntartott, úgynevezett „kids clubbal” és több funkciós sportpályával kialakított Botaniq Budai Club-ot.

A vállalat által 2019-ben megvásárolt Adria-palota is hamarosan régi fényében tündököl majd, tovább erősítve a születő Botaniq luxusmárkát. 2020-ban kezdődött meg az a felújítási folyamat, melynek végén az Adria Magyar Királyi Tengerhajózási Részvénytársaság megbízásából épített ingatlan visszakapja méltó megjelenését és ismét kiemelkedő eleme lesz a Szabadság tér látképének. A munkálatok első részeként a legkritikusabb stádiumban lévő homlokzati elemek felújítása van folyamatban; a szigorú műemlékvédelmi előírásoknak megfelelően, melynek egyik fő célja visszaépíteni az eredeti, 1902-ben Meinig Artúr által tervezett különleges manzárd kupolát.

Emellett párhuzamosan zajlanak a belső bontási folyamatok, a szerkezetmegerősítés, valamint az épület alapjának megerősítése is. Végső lépésként a belső terek gépészeti és elektromos korszerűsítésére, a belsőépítészeti munkák elvégzésére és a műemlékvédelem alatt álló terek restaurálására kerül majd sor. A kivitelezést követően a tervek szerint az épület földszintjén egy üzlethelyiséget, a felsőbb szinteken pedig lakásokat és irodákat alakítanak ki. Emellett több étterem is helyet kap majd az épületben.

Somlyai Zoltán kérdésünkre elmondta, hogy a BDPST nem tervezi szállodái bezárását. A szakember tapasztalata, hogy a luxuskategóriás létesítmények a válság idején is talpon maradnak. A házak energetikai korszerűsítését, az energia-önellátást szolgáló fejlesztések lehetőségét cégszinten vizsgálja a vállalat. "Az utoljára 11 éve felújított, kevésbé korszerű gépészettel rendelkező Lifestyle Hotel Mátra van leginkább kitéve a rezsiválságnak, ezért ennek további működését át kell gondolni. A ház pellettel üzemelő régi kazánját egy vadonatúj, modernre cseréljük, remélhetőleg ez már megfelelőn hatékonnyá teszi az üzemelést" - tette hozzá a vezérigazgató.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.