Fürdők a határon

A dél-alföldi fürdők hosszabb távon is számíthatnak a romániai vendégekre - állítja aradi tudósítónk, aki három dél-magyarországi fürdőt járt végig a napokban a SpaTour program meghívására. 

A SpaTour programban szereplő két romániai fürdő ellenben nem rendelkezik komoly vonzerővel a magyar vendégek számára. A SpaTour – Fürdőtúra a határ mentén uniós projekt médiamegjelenéseiből kizárólag a három magyar partner, Gyula, Gyopárosfürdő és Makó fog maximálisan profitálni, a két román társ, az Arad megyei Menyháza és a Temes megyei Buziásfürdő minimum elfogadhatónak nevezhető kínálat hiányában csupán asszisztál hozzá. 

Menyháza csak a magyar időkben volt fürdőtelepülés, amelyet az „átkosban” lerohasztottak, az egyik szállodához kapcsolt kis gyógykezelési központot pedig leginkább a téesznyugdíjasok használták, míg az amúgy festői környezetben lévő kis strand medencéit mai napig jéghideg patakvízzel töltik fel, így a fürdés ott nyáron is hátborzongató élmény. Buziásfürdőt 1811-ben kezdték kiépíteni, Deák Ferenc rendszeresen látogatta, de a kommunista érában lezüllesztették, régi fényének visszaadása mai napig várat magára.

Ezért aztán érthető, hogy a három magyar város miért ezt a két romániai fürdőt fogadta el projekt-partnerként, hisz nekik, a SpaTour-on látottak-hallottak alapján fő bevételi forrásukat a külföldiek, elsősorban a romániai vendégek jelentik.
De az is kiderült, hogy pont a turistacsalogatás miatt, Gyula, Gyopárosfürdő és Makó a fürdőtúrán hangoztatott összefogása, közös csomagkínálata nem több a projektbe csomagolt kincstári optimizmusnál, mert több apró, finom beszólásból arra lehetett következtetni, hogy a színfalak mögött ádáz versengés folyik a vendégekért.

 

A Turizmus Trend kérdésére a fürdővezetők elmondták, Gyulán a vendégnek főszezonban a 80 százaléka romániai, Gyopárosfürdőn 50-60 százalék, Makónak még nincs adata, hisz csak idén nyitottak, de egyértelműen a romániai és a szerbiai vendégekre hajaznak, hisz a Hagymatikumban a román mellett mindenhol szerb feliratokat is elhelyeztek, sőt, tavaly felmérést is készítettek, például, a külföldiek igényeiről, fogyasztási, pénzköltési stb. szokásairól.

Érdekes volt hallani, hogy kinek mi számít előnynek vagy hátránynak. A térségben piacvezető Gyula számára előny, hogy a város szívében található a Várfürdő, Gyopároson pedig kiemelték, előny, hogy a fürdő nincs a zajos városban, hanem csendben, madárcsicsergést hallgatva lehet pihenni, fürdeni.

A Hagymatikum szintén a városközpontban épült, és látszik, hogy Makó igyekezett a másik két konkurens gyenge pontjait kihasználva kialakítani fürdőzési, szaunázási, vagy masszázs-kínálatát, Gyulán pedig elhangzott, hogy „megvárták”, amíg a konkurensek befejezik a fürdőfejlesztéseket, s ezek hiányosságaira hajazva most júniusban kezdik egy új élményfürdő építését.
A lényeg azonban, hogy mindhárom magyar fürdő igyekszik családbarát ajánlatokkal csalogatni a vendégeket, megfogni a magyarországiaknál többet költő romániaiakat, szerbiaiakat. Romániához képest az étel, ital, szolgáltatások ár-érték aránya sokkal kedvezőbb, a szolgáltatások kiemelkedőek, a vendéglátóhelyeken a strandokon belül nem gond a románul való értekezés, a strandok, medencék tiszták.
Az is biztos, hogy Gyulának, Gyopárosnak és Makónak minimum egy évtizedig nem kell izgulnia, hogy romániai fürdőberuházások visszafogják majd a szomszédokat, s inkább az otthonit választják.

Magyarországi minőségű, kínálatú fürdőnek még nyoma sincs a határ túloldalán, ám ha egyik pillanatról a másikra varázsütésre születne is egy-kettő, a tapasztalatok szerint a románok szívesebben választják a magyart, mert Magyarországon azt kapják a pénzükért, amit elvárnak.

Nem véletlen, hogy Arad polgármesterének és családjának, saját bevallása szerint kedvenc fürdőhelye Gyula, aradi, temesi, bihari politikusok pedig rendszeres vendégek mind a három fürdőben.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.